adexo3
۱۱۴۶۲۲۷
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

راز عکس نشستن صدها افغان در هواپیمای آمریکا

" قرار نبود این تعداد زیاد در یک پرواز جابجا شوند. در آخرین لحظات، بسیاری از افراد مایوس و ناامید از در پشتی هواپیما، وارد شدند".

عصر ایران: در حوادث اخیر افغانستان، یک عکس به شدت توجه ها را به خود جلب کرد. صدها شهروند افغانستانی کیپ تا کیپ در یک هواپیمای باری آمریکا کنارهم نشسته اند؛ هواپیمایی که همزمان با سقوط کابل به دست طالبان، آنها را از افغانستان خارج کرد.

خبرگزاری فرانسه به جزئیات این عکس پرداخته است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه با تیتر "بیش از ۶۰۰ افغانستانی فراری از طالبان، در هواپیمای نظامی امریکایی تل انبار شدند" آمده است:

"یک عکسی که بسیار دست به دست شد نشان می دهد بیش از ۶۰۰ زن و مرد و کودک افغانستانی در هواپیمای نظامی امریکایی بزرگی به صورت فشرده در کنار یکدیگر نشسته اند. این صحنه نشان دهنده عملیات انتقال هوایی پررنج بعد از سیطره جنبش طالبان در کابل است".

راز عکس نشستن صدها افغان در هواپیمای آمریکا

این عکس که توسط سایت خبرهای نظامی "دیفینس وان" به دست آمده و منتشر شد داخل یک هواپیمای نظامی ترابری از نوع بوئینگ سی 17 وابسته به نیروی هوایی امریکا را نشان می دهد.

مقامات امریکایی این عکس را تایید کرده اند. این عکس مربوط به روز یکشنبه گذشته است. یعنی روزی که در آن کابل به دست طالبان، سقوط کرد. ارتش امریکا گفته است که حدود 640 افغانستانی در این هواپیما بودند.

یک مقام مسوول ارشد در وزارت دفاع امریکا در گفتگو با سایت دیفنس وان توضیح داد: قرار نبود این تعداد زیاد در یک پرواز جابجا شوند. در آخرین لحظات، بسیاری از افراد مایوس و ناامید از در پشتی هواپیما، وارد شدند.
او افزود: کادر پرواز تصمیم گرفت به جای اینکه افراد اضافه را از هواپیما خارج کند؛ پرواز کند.

"کارن روکسبیری" سخنگوی فرماندهی مرکزی امریکا (فرماندهی ارتش امریکا در منطقه جنوب غرب آسیا) گفت: تعداد بالای سرنشینان هواپیما به صورت غیرعادی بالا بود... نتیجه فضای امنیتی که کادر پرواز را مجبور کرد تصمیمات سریعی را بگیرد.
وی افزود: در نهایت، این افراد در امنیت کامل از کشور خارج شدند.

از جمله افرادی که در این عکس دیده می شود کودکی است که شیشه شیر در دست دارد و بر روی پای مادرش نشسته است. افرادی دیگری هم در این عکس دیده می شوند که به همراه کودکان خود هستند.

همچنین در این عکس هیچ چمدان یا اسباب و اثاث دیده نمی شود مگر کیف های کوچک دستی یا کوله پشتی.
این هواپیما در بامداد دوشنبه وارد قطر شد. این تنها هواپیمای امریکایی نبود که تعداد بسیاری از افغانستانی ها را به خارج از این کشور منتقل کرد بلکه تا روز دوشنبه شمار بسیاری از هواپیماهای امریکا مملو از سرنشیننان، افغانستان را ترک کردند.

این در حالی است که بسیاری از افرادی که فرودگاه کابل و باند فرودگاه رسیدند نه بلیط داشتند و نه گذرنامه یا حتی ویزا.

همزمان با انتشار خبر سقوط کابل به دست طالبان و انتشار شایعه برنامه امریکا و کانادا برای خارج کردن هزاران نفر از شهروندان افغانستانی، هزاران نفر به فرودگاه کابل هجوم بردند و به باند فرودگاه هم رسیدند. این وضعیت باعث شد همه پروازهای مسافری غیرنظامی لغو شوند و تنها تعداد معدودی پرواز نظامی برقرار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج