۱۱۴۶۷۱۱
۵ نظر
۵۰۲۱
۵ نظر
۵۰۲۱
پ

کلیپ سرقت زورگیران خشن را به دام انداخت

سرنخ دستگیری ۶ مرد خشن که با تهدید چاقو گوشی تلفن همراه شهروندان را در خیابان‌های پایتخت سرقت می‌کردند با انتشار یک کلیپ ۶۰ ثانیه‌ای در فضای مجازی به‌دست پلیس افتاد.

روزنامه ایران: سرنخ دستگیری ۶ مرد خشن که با تهدید چاقو گوشی تلفن همراه شهروندان را در خیابان‌های پایتخت سرقت می‌کردند با انتشار یک کلیپ ۶۰ ثانیه‌ای در فضای مجازی به‌دست پلیس افتاد.

از اوایل امسال به‌دنبال شکایت‌های سریالی مبنی بر سرقت تلفن همراه از سوی مردان خشن موتورسوار که پلاک آن را پوشانده بودند، کارآگاهان‌ پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند؛ باتوجه به شباهت سرقت‌ها، این احتمال از سوی کارآگاهان مطرح شد که تمامی آنها توسط اعضای یک باند صورت گرفته است.

در ادامه کارآگاهان دریافتند فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که دوربین‌های مداربسته یکی از مغازه‌های اطراف محل سرقت آن را ثبت کرده بود و در این فیلم تصاویر سه پسر جوان موتورسوار نشان داده می‌شد که آنها بدون آنکه چهره هایشان را حتی با ماسک بهداشتی بپوشانند سوار بر موتور سیکلت در خیابان قزوین توقف می‌کنند. دو سرنشین آن چاقو به‌دست پیاده شده و راکب ،سوار بر موتورسیکلت در کنار خیابان به انتطار می‌ایستد.

مردان چاقو به‌دست به‌سمت مرد جوانی حمله می‌کنند تا گوشی او را سرقت کنند و در این میان کسبه و شاهدان به کمک مالباخته رفته و سارقان که اوضاع را به نفع خود نمی‌بینند اقدام به فرار می‌کنند، اما این سرقت، تنها سرقت مردان خشن نبود.

شگرد و نحوه سرقت متهمان، احتمال آن را می‌داد که اعضای این باند خشن سارقان سابقه‌داری هستند که با این فرضیه تیم تحقیق به سراغ آلبوم‌ متهمان اداره آگاهی رفته و با بررسی تصاویر متهمان و تطبیق آنها با تصاویری که از دوربین‌های مداربسته به‌دست آمده بود هویت یکی از متهمان به‌نام شایان به‌دست آمد که سه سابقه کیفری در پرونده خود داشته است. شایان یکی از متهمان زورگیری بود که اقدام به سرقت و زورگیری گوشی تلفن همراه کرده بود.با شناسایی شایان، کارآگاهان بلافاصله مخفیگاه او را شناسایی کرده و با زیر نظر گرفتن نامحسوس متهم سابقه دار، موفق به شناسایی ۵ همدست او شدند.

با شناسایی متهمان و پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت، در ۶ عملیات جداگانه متهمان بازداشت شدند.

متهمان که خود را در دام پلیس می‌دیدند ابتدا منکر سرقت هایشان شدند،اما زمانی که در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفتند به جرم خود اعتراف کردند.

یکی از متهمان در تحقیقات گفت: ما ۶ بچه محل هستیم که تصمیم به سرقت گرفتیم؛ در قالب دو باند سه نفره سرقت‌ها را انجام می‌دادیم. سه نفر سواربر موتور نقشه سرقت را انجام می‌دادند و سرنشینان موتور دیگر نقش محافظ موتور اول را به عهده داشت. با پرسه زنی در خیابان‌های مرکز و شمال و شمال غربی شهر، افرادی را که گوشی تلفن همراه مدل بالا داشتند، شناسایی کرده و در کمتر از یک دقیقه نقشه سرقتمان را اجرا می‌کردیم. اگر با مقاومت مالباخته مواجه می‌شدیم، با تهدید چاقو سرقت خود را اجرا می‌کردیم.

تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان این باند و جرایم احتمالی آنها از سوی کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو روز دیگه ازاد میشن

    • بدون نام

      وقتی بیفتن زندان باید دستشون قطع کنید تا تکرار نکنن. ایناها به خوردن مال دزدی اعتیاد دارن

    • بدون نام

      بازم ازاد میشن.چون مردم باید درگیر باشن و دادگاه ها شلوغ

    • بدون نام

      اینطوری نیست دوست عزیزب سزای اعمالشون میرسن

    • بدون نام

      چه جوری به سزای اعمالشان میرسند مگه بالا نگفته شایان سه بار سابقه داشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج