جاباما
۱۱۴۶۹۴۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

خوزستان فقط یک روز سهمیه واکسن دارد

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم افزایش سهمیه واکسن کرونا برای استان خوزستان گفت: هفته گذشته واکسن نداشتیم و اخیراً نیز حدود ۳۰ هزار دوز واکسن برای خوزستان ارسال شده که تنها برای مصرف یک روز کافی است.

ایسنا: استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم افزایش سهمیه واکسن کرونا برای استان خوزستان گفت: هفته گذشته واکسن نداشتیم و اخیراً نیز حدود ۳۰ هزار دوز واکسن برای خوزستان ارسال شده که تنها برای مصرف یک روز کافی است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز (۳۰ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان از نظر کرونا حال و روز خوشی ندارد و ۲۰ شهر استان در وضعیت قرمز، دو شهر در وضعیت نارنجی و شش شهر در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

خوزستان فقط یک روز سهمیه واکسن دارد

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان خوزستان ۴۲۸ هزار مبتلا و ۷ هزار و ۴۰۰ فوتی داشته‌ایم.

استاندار خوزستان گفت: تعداد موارد بستری در دو هفته قبل ۲۲ هزار بیمار و در هفته گذشته ۲۵ هزار بیمار بوده است. میزان فوتی‌ها نیز در دو هفته قبل ۲۰۲ مورد و در هفته گذشته ۳۱۹ مورد بوده است که متاسفانه افزایش شدیدی در فوتی‌ها داشتیم.

وی افزود: امروز ۲۵۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خوزستان بستری شدند که نسبت به روز گذشته که ۲۶۶ مورد بود، کمی کاهش یافته است. امروز ۴۸ فوتی و روز گذشته ۶۲ فوتی ناشی از کرونا داشتیم.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به عوامل انتقال ویروس در خوزستان گفت: ۵۳ تا ۵۴ درصد موارد ابتلا در دورهمی‌های خانگی، ۲۰ درصد موارد ابتلا در دفاتر خدمات قضایی، دفاتر پیشخوان، بانک‌ها و اماکن عمومی، ۲۰ درصد موارد در مسافرت‌های برون‌شهری و درون‌شهری و ۷ درصد موارد ابتلا بر اثر شرکت در مراسم عقد، ازدواج و ترحیم رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و نیروهای مسلح، راه اندازی چند بیمارستان جدید، افزایش ۳۰۰ تخت ICU و ۴۰۰ تخت عادی، کمک‌های مومنانه، تبدیل برخی هیات‌ها به مراکز واکسیناسیون، اعمال محدودیت‌های مناسب در ایام محرم با کمک سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان و قرارگاه شهید سلیمانی و نظارت بر پایانه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و مرزها برخی از کارهای انجام‌شده در راستای مدیریت بیماری بوده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به وضعیت خاص خوزستان از نظر اقلیمی، اجتماعی مرزی و قومیتی، انتظار داریم اختیارات منطقه‌ای بیشتری به ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان تفویض شود تا به موقع تصمیمات اتخاذ شود. طرح خوب و ارزنده شهید سلیمانی نیز باید تقویت شود و حمایت مالی و اجرایی از این طرح داشته باشیم.

وی افزود: غذاخوری‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، اماکن گردشگری، مهمانپذیرها، هتل‌ها و تالارهای پذیرایی و باغ ویلاها در استان خوزستان حداقل باید به مدت یک هفته دیگر تعطیل شوند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به برخی دیگر از درخواست‌های خود از رئیس جمهور، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود خودروهایی که بیش از سه بار محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را رعایت نکرده‌اند و اعمال قانون شده‌اند، حداقل به مدت دو هفته توقیف شوند. محدودیت‌های سفر بین استانی با خودروهای شخصی نیز یک هفته پس از پایان محدودیت‌ها تمدید شود.

وی افزود: افزایش نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام اماکن، ادارات و سازمان‌ها در دستور کار قرار بگیرد. لازم است واکسیناسیون عمومی نیز سرعت بگیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: پرداخت مطالبات پرسنل بهداشت و کمک‌های بلاعوض به دانشگاه‌های علوم پزشکی باید انجام شود زیرا دانشگاه‌های علوم پزشکی خودکفا اداره می‌شوند و در مسیر کرونا، درآمدهای خود را از دست داده‌اند و در این خصوص، استان خوزستان بدهی زیادی دارد.

وی افزود: حدود ۵۳۰ پزشک عمومی شاغل ساعتی در مراکز اورژانس بیمارستانی داریم که انتظار دارند مجوز استخدام آن‌ها صادر شود. حدود یک هزار پرستار شرکتی نیز داریم که انتظار داریم مجوز تبدیل وضعیت آن‌ها به پیمانی صادر شود.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه خوزستان به دلیل کمبود واکسن نتوانست واکسیناسیون زندانیان و بسیاری از قسمت‌ها را تکمیل کند، گفت: با توجه به اینکه خوزستان، استانی مرزی است و جمعیت پراکنده‌ای دارد، به واکسن بیشتری نیاز دارد.

وی تصریح کرد: شاید میزان جمعیت هدف واکسیناسیون خوزستان نسبت به جاهای دیگر بالا باشد و به همین دلیل کمبود داریم بنابراین باید واکسن‌های بیشتری به خوزستان اختصاص داده شود. هفته گذشته واکسن نداشتیم و اخیراً نیز حدود ۳۰ هزار دوز واکسن برای خوزستان ارسال شده که تنها برای مصرف یک روز کافی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج