۱۱۴۷۸۰۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مخالف وزیر فرهنگ: سینماگران ضدانقلاب نیستند

یک نماینده مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جناب آقای اسماعیلی سابقه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و اهالی فرهنگ و هنر علیه ایشان موضع‌گیری کردند، ایشان در صحبت هایش گفته است اگر ما بیاییم خانه موسیقی، خانه سینما و امثال آن را جمع و محدود می‌کنیم! چرا این‌ها گارد گرفتند؟ اهالی سینما که همه‌شان ضدانقلاب نیستند؟ ما بسیار ایرانی با تعهد در حوزه سینما داریم.

ایلنا: یک نماینده مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جناب آقای اسماعیلی سابقه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و اهالی فرهنگ و هنر علیه ایشان موضع‌گیری کردند، ایشان در صحبت‌‌هایش گفته است اگر ما بیاییم خانه موسیقی، خانه سینما و امثال آن را جمع و محدود می‌کنیم! چرا این‌ها گارد گرفتند؟ اهالی سینما که همه‌شان ضدانقلاب نیستند؟ ما بسیار ایرانی با تعهد در حوزه سینما داریم.

سید علی یزدی‌خواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن علنی مجلس، گفت: مخالفت من با شخص جناب اسماعیلی مسائل فردی و شخصی به هیچ وجه نیست در دو محور صحبت‌هایم را بیان می‌کنم آن هم در راستای کمک به ایشان است، در مسائل بودجه بخشی از بودجه تابع قانون محاسبات عمومی است که رئیس دستگاه با توجه به شرح دستگاه و ماموریت‌ها دستور هزینه‌کرد می‌دهد، بخشی هم خارج از شمول است که رئیس دستگاه روی یک برگه می‌نویسد و می‌گوید به فلان جا و فلان مقدار پول بدهید.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوالم از جناب دکتر اسماعیلی این است؛ شما مدتی معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار اصفهان بودید، استانداری اصفهان از جهت میزان بودجه خارج از شمول یک رقمی داشته است که بعضی‌ها می‌گفتند شاید به چند صد میلیون تومان هم می‌رسید با این حال انظباط مالی در استانداری اصفهان در زمانی که ایشان حضور داشتند مشاهده نمی‌شود و شاید یکی از مدیرانی که بیشتر اعمال ماده ۹۱ شدند ایشان بودند، حال خودشان بفرمایند میزان بودجه‌ای که در استانداری اصفهان داشتند محدود بود از امروز که وزارت فرهنگ و ارشاد تشریف می‌آورند حدود ۸۵ درصد بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج از شمول است چه خواهند کرد؟

وی یاد آور شد: ایشان در مدتی که در استانداری اصفهان بودند چندین پرونده داشتند که چند تای آن مختومه اعلام شد به جز یکی دو تا که در دادسرای ویژه کارکنان دولت مفتوح است ولی بالاخره ایشان انضباط مالی ندارد، سوال این است امروز با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که ۸۵ درصد خارج از شمول است چگونه رفتار می‌کنید؟ اگر ایشان در آن وقت عملکرد شفاف و درخشان داشت، نگران نبودیم، ما اما امروز که ۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه که ۸۵ درصد آن خارج از شمول است نگرانیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دوم جناب آقای اسماعیلی سابقه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و اهالی فرهنگ و هنر علیه ایشان موضع‌گیری کردند، ایشان در صحبت‌‌هایش گفته است اگر ما بیاییم خانه موسیقی، خانه سینما و امثال آن را جمع و محدود می‌کنیم! چرا این‌ها گارد گرفتند؟ اهالی سینما که همه‌شان ضدانقلاب نیستند؟ ما بسیار ایرانی با تعهد در حوزه سینما داریم.

وی افزود: با حضور ایشان چه کانون‌های قرآنی و چه مجامع مربوط به شهدا، نویسندگان و حوزه رسانه‌های دیجیتال چه موضوعی گرفتند؟ آیا از ایشان استقبال کردند؟ اخباری که ما داریم از همین الان که نتیجه مشخص نیست اهالی هنر یک گارد بسته گرفته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج