اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۴۹۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

واهمه نداریم بگویند کار ما سیاسی است!

وزیر علوم می گوید: &#۰۳۹; تا می گوییم سرفصل و محتوا، برخی از این آقایان می گویند اگر می خواهید سرفصل عوض کنید، کار سیاسی است. ما نیز واهمه نداریم، کار ما سیاسی است.&#۰۳۹;

وزیر علوم می گوید: ' تا می گوییم سرفصل و محتوا، برخی از این آقایان می گویند اگر می خواهید سرفصل عوض کنید، کار سیاسی است. ما نیز واهمه نداریم، کار ما سیاسی است.'

کامران دانشجو که در گردهمایی روسای دانشگاه های سراسر کشور سخن می گفت تاکید می کند اسلامی کردن سرفصلهای علوم انسانی، سیاسی است.وزیر علوم در ادامه سخنانش افزود: "این همه سال، سرفصلهای آن ور آبی را اینجا آوردند، سیاسی نبود؟ حالا که می خواهیم علوم را اسلامی کنیم، سیاسی است؟

حتما ما باید اشراف کامل به نظریات آنور آبی داشته باشیم و بتوانیم نظراتی را بر مبنا و اصول و پایه های اسلامی اعمال کنیم. این را می گویند سیاسی است. واهمه ای هم نداریم، چه اشکالی دارد؟ سیاست ما عین دیانت ماست."

وی اعلام کرد وزارت علوم در راستای سیاستهای شورای تحول در علوم انسانی، حرکت می کند. همه باید کمک کنند تا سیاستهای این شورا و ماموریتهای وزارت علوم، انجام شود.

وی در ادامه گفت: "اصلی ترین مباحث اسلامی کردن دانشگاه ها، تغییرات در سرفصلها و متون دروس و اسلامی کردن آنها است. بدون این تغییر، امکان ندارد دانشگاه ها اسلامی شوند، ولی نباید از ظواهر نیز غافل بود."

پاسخ وزیر علوم به منتقدان آزمون دکترا

کامران دانشجو در بخش دیگری از سخنانش، درباره برگزاری آزمون دکترا نیز اظهار نظر کرد و به انتقادات منتقدان در این بخش پاسخ داد. وی به منتقدان جذب بیشتر دانشجویان دکترا در دانشگاه های کشور گفت: "شما همانهایی هستید که می گفتید نباید دوره های دکترا در ایران برگزار شود. تا می خواهیم آزمون نیمه متمرکز برگزار کنیم و دانشجویان دکترا را افزایش دهیم، می گویید امکان ندارد."

دانشجو در این باره توضیح داد: "سیاست جذب نیمه متمرکز یک تحول بوده است، ضعفها و مشکلاتی وجود داشته که با کار کارشناسی برطرف می شود. باید در ۲ سال آینده ۱۵ هزار استاد و عضو هیات علمی جذب کنیم.

در سایتی که اعلام کرده ایم حدود ۱۰ هزار متقاضی با مدرک دکترا ثبت نام کرده اند. دانشگاه های ما نیز نیاز دارند. در نتیجه فعال برخورد کنید تا اینها بتوانند جذب شوند. غیر از آن نیز دانشجویان دکترا امتحان جامع را داده اند و متقاضی هستند. دانشجویان دکترای قبل از امتحان جامع نیز متقاضی هستند که باید جذب شوند."

وی از برداشتن سقف جذب مدرسان در دانشگاه ها خبر داد و خطاب به روسای دانشگاه ها گفت: "هر چه قدر دانشجوی دکترا گرفتید می توانید به او حق التدریس بدهید. قرار است ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص دهد."

وی در ادامه توضیح داد: "سیاست وزارت علوم، ایجاد ظرفیت برای تحصیلات تکمیلی است. فکر نکنید در قبال کسی که می گیرید تعهد دارید، در قبال کسانی که نمی گیرید نیز مسئولید. اگر آنها به کشورهای دیگر رفتند و مسایل فرهنگی پیش آوردند، شما مسئولید.

اگر وسع دانشکده ۵۰ دانشجوی دکترا است و این را تبدیل به ۱۰ نفر می کند، همه مقصرند و روسای دانشگاه ها نباید اجازه بدهند چنین چیزی اتفاق بیفتد. حداقل در قبال کسانی که نمی پذیریم و می روند در کشورهای دیگر و یک دهم کیفیت اینجا را ندارند و مشکلات عدیده فرهنگی درست می کنند، قصور کرده اند."

دانشجو در ادامه گفت: "ما ۱۳۰ هزار دانشجوی دکترای متقاضی ورود به این دوره را داریم و ۹۰۰ هزار داوطلب دوره های تحصیلات تکمیلی داریم. بدانید در ۴ سال آینده، تعداد متقاضیان دکترا به ۵۰۰ هزار نفر می رسد. باید فکری به حالشان کرد. ۴۰ هزار استادیار به بالا داریم، اگر هر استاد یک دانشجوی دکترا بگیرد باید سالانه ۴ هزار دانشجوی دکترای جذب شود. چرا با ظرفیت یک دهم کار می کنیم؟ مطالبه عمومی نیز همین است. مسئولیت داریم ما و باید پاسخ بدهیم. این که بگوییم امکانات نداریم و نمی شود، فرار از مسئولیت است."

دانشجو در قسمت دیگری از سخنانش به رسانه هایی انتقاد کرد که حذف دوره های کارشناسی علوم انسانی را مورد نقد قرار داده بودند. وی در این باره گفت: "هر چه رسانه است، غلغله می کنند. باید ظرفیت تحصیلات بیشتر شود. الان در دوره های کارشناسی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار ظرفیت خالی داریم. می گویند چرا پارسال ۳۰ دانشجو می گرفتید، امسال فقط ۲۵ دانشجو جذب کرده اید. ما فردا جواب فارغ التحصیلان را چه بدهیم که به ۲ میلیون نفر می رسند و تحصیلات تکمیلی می خواهند؟

وی در ادامه از شهدای هسته ای ایران، نام برد و آنها را حاصل دانشگاه های داخل دانست. دانشجو د ر این باره اظهار کرد: "در داخل ایران کسانی تحصیل کرده اند که به مراتب از تحصیل کردگان خارج بهتر هستند. شهید علیمحمدی و شهریاری در داخل تحصیل کرده بودند و از بیرونیها به مراتب عالمتر و باسوادتر بودند. منتقدان می گویند چرا ۵ هزار نفر ظرفیت را دو برابر می کنید. تا آزمون می خواهیم بگذاریم می گویند بگذارید خودمان آزمون بگیریم. آزمونی که برگزار شد به عدالت نزدیکتر شد. چرا دانشجوی که در جای دیگری زندگی می کند، نیاید در تهران تحصیل کند؟ اشکالی دارد که همکاری کنید تا حل کنیم."

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

واهمه نداریم بگویند کار ما سیاسی است!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج