adexo3
۱۱۴۹۶۴۵
۱۸ نظر
۵۰۰۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
پ

همسان‌سازی حقوق معلمان در هاله‌ای از ابهام

ماجرای پرداخت فوق العاده ویژه معلمان که به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، اشکال قانونی دارد ابهاماتی ایجاد کرده و و اکنش های بسیاری را برانگیخته است .در این میان ، پایگاه اطلاع رسانی دولت از توافق سه جانبه ای برای رفع مشکل خبر داد که در عین حال، شیوه آن در خبر انتشار یافته ، همچنان مبهم است.

خراسان: با صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه، معمای چرایی به تاخیر افتادن پرداخت فوق‌العاده ویژه معلمان تا حدودی رمزگشایی شد. هرچند که شامگاه روز گذشته، پایگاه اطلاع رسانی دولت در خبری اجمالی از توافق سه جانبه برای پرداخت فوق العاده معلمان پس از رفع مغایرت احکام صادره خبر داد. این خبر در عین حال موضوع را شفاف نکردکه رفع مغایرت به چه صورت خواهد بود.

شروع ماجرا با تاخیر در پرداخت حقوق مرداد

حدود ۸۰۰ هزار معلم حقوق مردادماه خود را با تاخیر دریافت کردند؛ اتفاقی که وزارت آموزش و پرورش دلیل آن را «ایجاد ابهامات برای دستگاه‌های مسئول» اعلام کرد. درنهایت حقوق معلمان با تاخیر و بدون لحاظ‌کردن فوق‏العاده ویژه پرداخت شد و وزارتخانه وعده داد پیگیری لازم برای پرداخت این فوق‌العاده‌ها از شهریورماه، صورت بگیرد.

موضع صریح سازمان برنامه و بودجه

اما حالا «مسعود میرکاظمی» رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه کشور هم با توضیحاتی، دلایل مخالفت خود را با پرداخت فوق‌العاده ویژه‌ پیشنهادی از سوی وزارتخانه ارائه کرده و گفته است: «ما با این موضوع مواجه شدیم که میزان همسان‌سازی معلمان بیشتر از میزان قانونی شده است، دراین شرایط چاره چه بود؟ بگوییم تحت فشار پرداخت کنیم؟ یا بگوییم باید احکام صادره اصلاح شود؟ از وزیر سابق آموزش و پرورش خواستیم اصلاح احکام را انجام بدهند تا مطابق قانون باشد، اما گفتند این کار سه روز طول می‌کشد، ما هم برای این‌که پرداخت حقوق معلمان به تاخیر نیفتد، حقوق مرداد را مشابه حقوق تیرماه پرداخت کردیم تا وزارتخانه اقدامات لازم بعدی را پیگیری کند».

همسان‌سازی حقوق معلمان در هاله‌ای از ابهام

افزایش مبلغ همسان سازی نیاز به مجوز دولت دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه، جزئیات بیشتر را این‌طور تشریح کرد:«به وزارتخانه اعلام شد که در شرایط فعلی پرداخت مبالغ تعیین‌شده مغایر با آیین‌نامه‌ها و مصوبات دولت است و اگر قرار است تغییری در محاسبات همسان‌سازی حقوق معلمان اتفاق بیفتد و میزانش افزایش یابد، باید مجوز دولت را دریافت کند و منبع مالی آن نیز دیده شود».

میرکاظمی: ای کاش این کارها را نمی کردند

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که «آیا مسئول انجام این محاسبات می‌دانسته کارش خلاف قانون است یا نه»، هم اظهار کرد: نمی‌خواهیم بدبین باشیم، اما در روزهای آخر دولت اتفاقاتی افتاده که خیلی اخلاق‌مدارانه نبوده، ای کاش این کارها را نمی‌کردند. امروز ما را در تنگنا قرار داده‌اند و احساس می‌کنیم معلمان در مقابل دولت قرار گرفته‌اند. در حالی که واقعا این‌طور نبوده و هدف ما رعایت انضباط مالی است».

آموزش و پرورش: به دنبال اخذ مجوز دولت هستیم

از سوی دیگر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش هم گفته است: احکام صادره معلمان تغییر نکرده اما پرداخت فوق‌العاده ویژه نیازمند اخذ مجوز از دولت و سازمان برنامه و بودجه است و ما به دنبال مجوز افزایش قانونی و پایدار خواهیم بود.

توافق سه جانبه برای پرداخت فوق العاده معلمان

در این میان، در حالی که از دیروز واکنش هایی درباره توقف پرداخت فوق العاده معلمان مطرح شده بود، شامگاه روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داد: « در جلسه ای با حضور معاونین وزارت آموزش و پرورش، دیوان محاسبات کل کشور و سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت فوق العاده ویژه معلمان به استناد «بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، با رعایت مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱/ت ۵۰۰۰ هه مورخ ۱۵/۱۱/۱۳۹۳ هیئت وزیران» برای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور به میزان حداقل ۲۱ و حداکثر ۲۷ درصد براساس بند الف تبصره ۱۲ قانون کل کشور، مقرر شد پس از رفع مغایرت احکام صادره، افزایش فوق العاده ویژه مشمولین مفاد مصوبه یاد شده در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ اعمال شود.بر این اساس مابه التفاوت فروردین تا مرداد ۱۴۰۰ نیز، همزمان با حقوق و مزایای شهریور ماه پرداخت خواهد شد. »

در عین حال مشخص نیست که مبنای رفع مغایرت ها چه درصد هایی خواهد بود .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درحق معلمان خیلی ظلم واجحاف شده

    • بدون نام

      میر کاظمی نیومده دروغ میگه آقا همسان سازی مال بازنسشتگاه می باشد ربطی به معلمان نداره .معلمان فوق العاده ویژه دارن برای ادارات دیگه تا سقف50درصد اجرا شده ولی تازه می خواسان برای معلمان تا 27درصد اجرا کنن که برای معلمان خلاف قانون شد!!!

    • بدون نام

      معلمان خسته بی ارزش و ملول از شما هستند...معلمان دیگر طاقت تبعیص را ندارند...معلمان کارد به استخوانشان رسیده...

      پاسخ ها

      • حسن بی غم

        معلمان زنده هستند و بازنشستگان رامرده فرض کردن..معلمان درمانه تدریس کردند بازنشستگان درصف نان وبیمارستانها فوت کردند معلمان الان با ده دوازده تومان با سه نفر. زندگی میکنند..بازنشستگان با هفت هشت نفر.

    • بدون نام

      فقط نمی‌دونم چه گناهی کردیم توزمان اینا بدنیا اومدیم.هنوز هیچی بهمون اضافه نشده به خاطر کسورات معوقه ماه اول 200تومان هم از حقوقمون کم شده.

    • بدون نام

      والا معلمها میخورن میخوابند نصف سال بیکارن برای چی افزایش حقوق داشته باشند.آیا کار یه معلم ک لیسانس داره با کار یه پرستارم ک لیسانس داره یکیه؟در صورتی ک حقوقهاشون یکسانه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میانگین حقوق کارمندان دولت 9میلیون معلم 5 میلیون... این عین عدالت است.

      • بدون نامجاسم

        اگه معلم نبود شما هم پرستار نبودی !شما خبر داری معلم حقوشش زیر شش میلیونه ولی شما پرستار بالای دوازده میلیون میگری و مردم هم دارن زیر دست شما میمیرن !کارت را با معلم مقایسه نکن

      • بدون نام

        توی آلمان حقوق معلم بالاتر از پزشکه چون معتقدن پزشک و مهندس و مکانیکی و اینا از زیر دست معلما تربیت میشن

    • حسین

      سلام. ۳۰ سال خدمت کردم و ۲ ماه دیگه باز نشست میشم. در طول این مدت همیشه شرمنده بچه‌هام شده ام .فقط در این مدت دورغ شنیدیم .وبس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر شما حوصله ۱ ساعت نگهداری بچه ات داشتی بعدا ...

    • بدون نام

      فقط اضافه شدن ۳۰۰ تومن به حقوق سه میلیونی من معلم غیرقانونیه حقوق ۱۵ میلیونی خدماتیه بانک تجارت هیچ مشکل قانونی نداره؟هر چند ارزش کار اون بنده خدارو پایین نمیارم نوش جونش ارزش ما معلما فقط در حد ۳ میلیونه انگار

    • م

      ممنون از خبر . آفرین

    • بدون نام

      همسازن سازی بازنشستگان کشوری-لشگری انجام دهیدوتامین اجتماعی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تامین اشتباهی بگین نه اجتماعیههههه

    • بدون نام

      هرسال علاوه برضریب افزایش سالانه هرچندماهی فوق العاده .رتبه بندی و....به معلم ها اضافه می کنند مگرچه خبراست .این هم ازکلاس درس وبیکاری خودشان

    • بدون نام

      زمانی که روحانی بوده شب وروز اعتراض میکردن چرا حق کارمند پرداخت نمی شود وقتی اجرا شد و الان زمان خودشان هست میگن کاش دولت قبلی این کار نمیکرد خلاف کرده

    • بدون نام

      مادامیکه معلم به پرستار پرستار به کشوری کشوری به لشگری تامین اجتماعی وغیره .....دولت کارشون نکنه این چکاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج