۱۱۵۲۰۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رئیس شورای اروپا از گفتگو با رئیسی خبر داد

رئیس شورای اروپا از گفتگو با رئیس جمهور کشورمان درباره تحولات افغانستان و مذاکرات احیای برجام خبر داد.

باشگاه خبرنگاران: رئیس شورای اروپا از گفت‌وگو با رئیس‌ جمهور کشورمان درباره تحولات افغانستان و مذاکرات احیای برجام خبر داد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا با اشاره به گفت‌وگو با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور ایران در رشته توئیت‌هایی نوشت: درباره تحولات افغانستان و اهمیت از سرگیری سریع مذاکرات احیای برجام با رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کردم.

او افزود: ما و ایران منافع مشترکی در همکاری در زمینه مسائل منطقه ای از جمله افغانستان داریم. ایران به عنوان همسایه نقش مهمی در میزبانی از افغان‌ها داشت. جامعه بین المللی از هیچ تلاشی برای رسیدگی به بحران های انسانی دریغ نمی کند.

میشل در پایان نوشت: اتحادیه اروپا به همکاری با همه طرف‌های برجام از جمله آمریکا، برای اطمینان از اجرای کامل توافق هسته‌ای ادامه خواهد داد. باید از این فرصت دیپلماتیک برای امنیت بیشتر منطقه‌ای استفاده کنیم.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است به منظور رایزنی درباره ایران به همراه یک هیئت کوچک به مسکو و پاریس سفر کند. سفر مالی بین روز‌های ۷ تا ۱۰ سپتامبر (۱۶ تا ۱۹ شهریور) انجام می‌شود و هدف آن نیز دیدار و رایزنی با مقامات روسیه و فرانسه پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و ضرورت دستیابی به تفاهمی درباره بازگشت دو جانبه به برجام خواهد بود.

دولت بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات وین، زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به برجام را فراهم کند اما پس از برگزاری ۶ دور مذاکره در وین اقدامم موثری از سوی آمریکا و طرف‌های برجام دیده نشده است.

ایران هم تاکید کرده که با توجه به نقض توافق برجام از سوی آمریکا، این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج