۱۱۵۲۳۶۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پیش‌بینی وقوع تنش آبی در حوضه‌های دز و کارون

مدیرعامل آبفای خوزستان از پیش‌بینی وقوع تنش آبی در حوضه‌های آبی دز و کارون در پاییز امسال خبر داد.

ایسنا: مدیرعامل آبفای خوزستان از پیش‌بینی وقوع تنش آبی در حوضه‌های آبی دز و کارون در پاییز امسال خبر داد.

محمدرضا کرمی‌نژاد در جلسه قرارگاه سه‌گانه آب و فاضلاب، مسکن و محرومیت‌زدایی خوزستان که امروز (۱۸ شهریورماه) با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب مصرفی در شبانه‌روز در استان خوزستان، تامین ۷۵ درصد آن از آب‌های سطحی است که برای ۲ هزار و ۴۴۰ روستا و ۷۶ شهر است.

پیش‌بینی وقوع تنش آبی در حوضه‌های دز و کارون

وی افزود: ۹۱ تصفیه‌خانه آب، ۳۰ هزار کیلومتر شبکه آب و ۴۳۶ حلقه چاهی نیز در کل استان خوزستان وجود دارد.

مدیرعامل آبفای خوزستان بیان کرد: در تنش آبی اخیر، ۷۰۲ روستا دچار مشکل آب شدند و از اول تابستان هم تنش آبی به وجود آمد. از این تعداد، مشکل ۲۳۱ روستا مرتفع شد و ۴۷۱ روستا از تنش آبی خارج شدند. هم‌اکنون نیز در حال ایجاد پایداری در سیستم‌های آبرسانی این روستاها هستیم و با حمایت‌های بی دریغ استاندار پیشین، تاکنون از تنش خارج شده‌ایم.

وی در خصوص چالش آبگیرها، گفت: چالش‌هایی در آبگیرها داریم؛ در دز ۹ آبگیر، در کارون ۵۱ آبگیر و در دز ۲۶ آبگیر هستند و تنش آبی ما در کرخه ایجاد شد. در کل مسیر کرخه ۲۶ آبگیر داشتیم که همه آن‌ها را از آبگیر کرخه خارج کردیم و اگر بعد از این اتفاقی بیفتد، در این مسیر دچار چالش نخواهیم شد اما در مسیرهای دز و کارون گرفتاری خواهیم داشت.

کرمی‌نژاد با پیش‌بینی تنش آبی در حوضه‌های دز و کارون، بیان کرد: بر اساس اعلام نظر سازمان آب و برق خوزستان در جلسات شورای مدیریت منابع آب استان، بیشترین تنش آبی در حوضه‌های دز و کارون ایجاد خواهد شد. با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته، تا آبان‌ماه امسال دبی خروجی و ورودی سد دز با یکدیگر برابر خواهد شد و حداقل‌های لازم برای تامین آب شرب و کشاورزی احتمالا تامین نخواهد شد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن تمهیداتی برای حل چالش آبگیرها، خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به این قضیه، در حال انجام تمهیداتی برای آبگیرها هستیم و سناریوهای مختلفی را پیش‌بینی خواهیم کرد.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: برای حل مشکل آب استان خوزستان، ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بخش روستایی، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بخش شهری و در مجموع به ۲۵ هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا بتوانیم مشکل آب را حل کنیم. مشکل آب مسیر پایانه مرزی شلمچه نیز حل شده است.

وی در خصوص پروژه شبکه فاضلاب اهواز نیز افزود: به طور کلی از طرح جامع فاضلاب اهواز ۴۱ درصد از سال ۷۲ تاکنون انجام شده است و حدود ۶۰ درصد پروژه باقی مانده است.

علیرضا عالیپور، سرپرست شهرداری اهواز، نیز در این جلسه خطاب به استاندار جدید خوزستان، اظهار کرد: یک ماه دیگر اگر باران ببارد اهواز را آب می‌برد.

وی افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول شبکه فاضلاب است که یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن فرسوده است. ۲۴۲ ایستگاه پمپاژ شبکه فاضلاب نیز وجود دارد که ۵۰ درصد آن خراب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج