جاباما
۱۱۵۳۴۰۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

احتمال افزایش قیمت شیرخشک نوزاد

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد ضمن اشاره به اینکه ۵۰۰ تن مواد اولیه تولید شیرخشک در گمرک مانده و ترخیص نشده است، گفت: اگر شیرخشک در گروه کالایی یک قرار گیرد افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما اگر در گروه کالایی دو دیده شود قیمت شیرخشک نوزاد ۲.۵ برابر خواهد شد.

ایسنا: رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد ضمن اشاره به اینکه ۵۰۰ تن مواد اولیه تولید شیرخشک در گمرک مانده و ترخیص نشده است، گفت: اگر شیرخشک در گروه کالایی یک قرار گیرد افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما اگر در گروه کالایی دو دیده شود قیمت شیرخشک نوزاد ۲.۵ برابر خواهد شد.

هانی تحویل زاده با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه تولید شیرخشک نوزاد در گمرک باقی مانده و هنوز ترخیص نشده است، گفت: وزارت صمت شیرخشک نوزاد را به عنوان غذا در نظر گرفته ولی وزارت بهداشت آن را دارو می داند. همین باعث شده که وزارت صمت شیرخشک را از گروه کالایی یک خارج کند.

وی ادامه داد: اخیرا نامه ای از وزارت بهداشت به وزارت صمت در این راستا فرستاده شده که این کالا به عنوان دارو در نظر گرفته شود. امیدواریم که با این نامه وزارت صمت شیرخشک را در گروه کالایی یک قرار دهد و با تخصیص ارز ترجیحی، ترخیص زودتر انجام شود.

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه هنوز ۵۰۰ تن مواد اولیه شیرخشک در گمرک مانده و ترخیص نشده، گفت: علت عدم ترخیص این مواد از گمرک به دلیل تغییر گروه کالایی و پرداخت مابه التفاوت بسیار زیاد است. به همین جهت وارد کننده منتظر است که این کالا در اولویت تخصیص ارز قرار گیرد.

به گفته وی اگر قرار است شیرخشک نوزاد در گروه کالایی دو باشد بایستی قیمت گذاری نیز آزاد شود.

وی تصریح کرد: تا یکی دوماه دیگر این مواد در صورت عدم ترخیص فاسد خواهند شد با این وجود اما همچنان میان دو وزارتخانه بهداشت و صمت پاسکاری صورت می گیرد.

تحویل زاده در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شیرخشک در ماه های آینده با افزایش قیمت مواجه شود، گفت: اگر شیرخشک در گروه کالایی یک قرار گیرد و ترخیص شود افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما اگر در گروه کالایی دو باشد قیمت شیرخشک نوزاد ۲.۵ برابر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج