adexo3
۱۱۵۴۴۹
۱۶ نظر
۵۰۱۹
۱۶ نظر
۵۰۱۹
پ

دفاع از شاهین نجفی و حمله به مهناز افشار!

پس از رفتار عجیب و غیرعقلایی یک خواننده هتاک در کنسرتش مقابل دیدگان حیرت‌زده حاضران، گروهی ‌از این کار به عنوان دفاع از آزادیِ عمل خواننده به شیوه‌های عجیب‌تر از اصل اتفاق دفاع کردند.

خبرگزاری ایسنا: پس از رفتار عجیب و غیرعقلایی یک خواننده هتاک در کنسرتش مقابل دیدگان حیرت‌زده حاضران، گروهی ‌از این کار به عنوان دفاع از آزادیِ عمل خواننده به شیوه‌های عجیب‌تر از اصل اتفاق دفاع کردند.

همزمان اما ازدواج یک بازیگر سینما با چهره‌ای که تصورش را نمی‌کردند، باعث شد‌ برخی از همین گروه اقدام به طرح حملاتی سنگین به این بازیگر زن کنند و حداقل انتخاب فردی‌اش را به چالش بکشند تا این پرسش مطرح شود؛ چرا با استانداردهای دوگانه حتی در قضاوت درباره آزادیِ فردی و اجتماعی‌ مواجهیم؟!

سایت «تابناک»، در ادامه یادداشت خود افزوده است: « پس از برهنه‌شدن شاهین نجفی، خواننده هتاک، که سابقه توهین به دو امام معصوم را با گستاخانه‌ترین ادبیات داشت و سپس با ادبیاتی مشابه بر چهره‌های برجسته فرهنگی کشورمان که با رئیس‌جمهور دیدار کرده بودند تاخته بود، گروهی از طرفدارانش با بی‌منطقی کامل، از این رفتار ‌دفاع کردند و هر اندیشمندی که این شیوه اعتراض را به نقد می‌کشید، با ادبیاتی سنگین و توهین‌آمیز مورد هجمه قرار دادند.

دفاع از برهنه‌شدن شاهین نجفی از سوی هواداران این خواننده نامتعادل که تلاش کرده تا کنون رفتارهای غیرعقلایی‌اش را با وام گرفتن از رخدادهای‌ سیاسی در خارج از ایران مشروعیت‌سازی کند، به همین جا پایان نیافت و گروهی حتی با برهنه‌شدن و راه‌اندازی کمپین این‌چنینی، اقدام به حمایت از این رفتار غیرمنطقی کردند؛ این اتفاقی در نوع خود کم‌سابقه و البته از خواننده‌ای که «شر بودن» را نمادش قرار داده، عجیب نیست و به هر حال نمی‌توان بیش از این انتظار داشت.

چه بسا در آینده شاهد رفتارهای ناهنجارتر از برهنه‌شدن از سوی این خواننده ‌روی صحنه کنسرت و در ملأ عام باشیم و جماعتی نیز از این رفتار ناهنجار حمایت کنند؛ بنابراین، نمی‌توان بیش از این انتظار داشت، زیرا در هر جامعه‌ای چنین اشخاصی هستند که شیوه‌های اینچنینی را انتخاب می‌کنند و به واسطه فقدان عقبه عقلانی، به سرعت نیز به فراموشی سپرده می‌شوند؛ اما آنچه محل تأمل است، برخی تناقضات رخ‌داده همزمان با همین رفتارها در فضای مجازی است.

دفاع از برهنگی شاهین نجفی و حمله به ازدواج مهناز افشار!

در همین مقطع، زمانی شاهد اعلام رسمی خبر ازدواج مهناز افشار، بازیگر زن سینمای ایران با یاسر رامین، فرزند محمدعلی رامین، یکی از تئوریسین‌های دولت پیشین به ویژه در بحث هولوکاست و همچنین یکی از معاونان مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت احمدی‌نژاد بود؛ موضوعی که مسأله‌ای شخصی است و به واسطه تشاهر دو سوی این اتفاق، در رسانه‌ها بر آن تمرکز شد و البته در دیگر کشورها نیز توجه به این اخبار مرسوم است و گاهی حواشی نیز در پی دارد.

با این حال، آنچه عجیب بود، حمله به مهناز افشار به دلیل این ازدواج بود و ظاهراً حرکت فردی مهناز افشار اقدام غیرقابل هضم بود و حتی حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق که خطبه عقد این دو را خوانده نیز از گزند این حملات در امان نماند و این حملات نیز تا کنون متوقف نشده است. نکته جالب اینکه بخش وسیعی از آنهایی که این حملات را متوجه مهناز افشار می‌کردند، همان اشخاصی بودند که از اقدام شاهین نجفی حمایت می‌کردند!

با این اوصاف، تناقض عجیب در تفسیر آزادی فردی به وجود آمده و ظاهراً شاهین نجفی به همراه گروهش، حق دارد ‌روی صحنه و در ملأ عام برهنه شود، ولی مهناز افشار حق ندارد درباره آینده فردی‌اش تصمیم‌گیری کند و باید برای چنین انتخاب شخصی از جماعتی اجازه می‌گرفت؛ هرچند آنچه شاهین نجفی انجام داد، بر خلاف آنچه درباره مهناز افشار رخ داده، رفتار شخصی نبوده و کاملاً جنبه اجتماعی داشته است.

در لوای این مقایسه، شاید بتوان به قضاوت درباره همین تناقض عجیب پرداخت و به این پرسش پاسخ داد، چرا وقتی با کاری موافق هستیم ولو آنکه توجیه مشروعیت اخلاقی‌اش ناممکن یا دشوار باشد، آن را در راستای آزادی فردی و اجتماعی طبقه بندی می‌کنیم، ولی وقتی با عملی موافق نیستیم، ولو آنکه کاملاً مشروع و فردی باشد، به خود اجازه تجاوز به حقوق فردی و تحقیر و توهین به آن فرد را می‌دهیم؟ آیا همه ما در حال تفسیر به مطلوب اخلاق به سود خود در جریان رویدادهای روزمره نیستیم؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اردیبهشت

      خدای من چه خبره تو این دنیا.....!!!!!!!!!!!!!

    • یه نفر

      وقتی تو این کشور آب خوردن هم باید با اجازه انجام بشه، گفتن اینکه ازداوج بازیگر امری شخصیه، جز یه شوخی چیزی نیست.

    • بدون نام

      سرنوشت خانم افشار را هم خواهیم دید.. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این خصوصی ترین تصمیم یه انسان در زندگیشه!به ما ربطی نداره!خدا تمام جونای مملکتمو خوشبخت و سعادتمند قرار بده

    • حسن

      این خبرگزاری ها هم بیکارند رفتارهای یک آدم روانی را مخابره می کنند این روانیها را اهمیت ندهید

    • بدون نام

      این نجفی گندشو دراورده هیچ سایت ایرانی نباید در موردش مطلب بذاره بزرگترین ضربه به این عقده ایها بی محلی کردنه

    • بدون نام

      لابد اگه با امثال اونا ازدواج می کرد سرنوشتش خوب میشد یا دیگران از خدا بی خبرند یا شما آینده نگر ! نجفی یه مهره هرز که دیگه هیچوقت درست نمیشه طرفداربودنش یعنی اینکه ازون شخصیتایی باشی که از پیچ زنگ زده شیر آب دستشویی خوشت میاد!!!

    • محمد

      سلام حالامگه این شاهین کیه؟!یه خودفروخته.غیرازاینه؟!اینقدرگنده ش نکن.

    • mahdi

      به نظر بنده نجفی یک هنر مند غیر ارزشی است. آیا در مکتب اعتدال این جمله صحیح است؟

    • مهدی

      بابا ولش کنید این احمق رو شده تیتر اول لعنت بهش

    • محمد

      سلام اصولاازرفتارپرخاشگرانه شاهین وهمانندانش روشن است که مهنازخانم باازدواجش چه بلایی سرشان اورده است.مهنازخانم!افرینهابه شما.

    • فاطمه

      زندگی شخصی هرکسی به خودش مربوطه کی میخواین دست ازفضولی توزندگی مردم بردارین شاهین نجفی هم بره بمیره

    • بدون نام

      مسائل خصوصیه هر کس به خودش مربوطه.چه ازدواج چه حرکت اجتماعیه افراد(شاهین نجفی).باید در نظر داشت که افراد در چه جامعه ای زندگی میکنند؟ ماشاالله که ما آدمها خیلی به سرنوشت دیگران بی اهمییت هستیم.

    • سمیه

      نجفی یک موجود خودفروخته بزدل که راه دیگه ای برای ابراز وجود نداره.زندگی شخصی دیگران هم اگر ضرری واسه جامعه نداشته باشه به کسی مربوط نیست

    • بدون نام

      يعنى بى ادب تر و فحاش تر از اين شاهين نجفى و طرفداراش وجود نداره يك بار تو پيج اينستاگرام من خيلى مودبانه انتقاد كردم خير سرم ينى به قدرى فحش شنيدم كه خدا ميدونه ول كنين بابا اونا واقعا خل وضعن به هيچ عنوان هم فكر نميكنم قابل هدايت باشن خدا اونارو به حال خودشون گذاشته،

    • بدون نام

      مهناز جونم میدونه با کی ازدواج کنه که آینده اش از اینم تامین تر بشه.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج