جاباما
۱۱۵۵۱۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

روحانی انتظار گفتن «صد آفرین» نداشته باشد

آیت الله خاتمی گفت: روحانیون باید مواردی که بر دولت قابل انتقاد است اعلام کنند تا از سوی مسئولین بررسی شود. وی به رئیس جمهور یاد آور شد: شخص رئیس جمهور نباید انتظار داشته باشد هر سخنی یا اقدامی که مورد نقد است بگوئیم صد آفرین هزار و سیصد آفرین.

خبرگزاری مهر: آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر شنبه در همایش روحانیت و وقف جمعی بیان کرد: امروزه رشد علمی مردم ارتقا یافته و نیاز است روحانیون با مطالعه دقیق و آگاهی کامل سخن بگویند تا مورد توجه جامعه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: مردم روحانیت را به ساده زیستی می شناسند زیرا روحانیون چشم به مال دنیا ندوخته اند زیرا روحانیت سخنگوی دین است وبا هویت عشق به معنویات در راه خدا گام بر میدارد.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در گذشته در اخلاق یکی از درسهای رایج کلاس حوزه علمیه امام باقر (ع) بوده است، گفت: امروزه روحانیون باید بتوانند با اخلاق خوش وبا پشتوانه علمی نیازهای مردم را اشباع کنند وبا سیاست علوی در این راه معنوی گام بردارند.

به عقیده آیت الله خاتمی هر روحانی در هر استان یا شهری تاثیر گذار است که تنها خادم دین و مردم باشد و حوادث سیاسی زمانه را بشناسد زیرا سیاست زدگی در شأن جامعه روحانیت نیست.

روحانیون اپوزیسیون دولت نیستند

امام جمعه موقت تهران در ادامه تاکید کرد: روحانیت تنها یک خط دارد و آن هم خط ولایت فقیه ورهبری است، وظیفه داریم بدون قرار گرفتن در جناح یا گروه خاصی از حق حمایت کنیم زیرا روحانیون اپوزیسیون دولت نیست.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: روحانیون باید مواردی که بر دولت قابل انتقاد است اعلام کنند تا از سوی مسئولین بررسی شود.

وی به رئیس جمهور یاد آور شد: شخص رئیس جمهور نباید انتظار داشته باشد هر سخنی یا اقدامی که مورد نقد است بگوئیم صد آفرین هزار و سیصد آفرین.

امام جمعه موقت تهران به تاریخچه وقف در استان فارس اشاره کرد وگفت: باید تمامی افراد وهمچنین روحانیون در امر ساخت بیمارستان سرطانی جنوب کشور تبلیغ کنند تا سنت دیرینه فارس احیا شود.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود گفت: امروزه نظام جمهوری اسلامی در زیر سایه پرچم اسلام ناب محمدی (ص) قرار گرفته و با جوسازی دشمنان نظام جمهوری اسلامی از میدان بیرون نخواهیم رفت زیرا سیاست ما سیاست علوی است.

عضو هیئت رئیسه مجمع خبرگان به موضوع وقف جمعی اشاره کرد و افزود: ازجمله ماموریتهایی که روحانیون بر آن وظیفه دارند، تبلیغ در راستای وقف جمعی برای ساخت بیمارستان، حوزه علمیه ودیگر نیازهای جامعه است که خوشبختانه استان فارس در این زمینه در مقایسه با سایر استانها پیشرو بوده است.

آیت الله خاتمی یادآور شد: استان فارس وشهر شیراز کانون اقدامات خیر در کشور است که باید این سنت توسط خیرین وبا تبلیغات روحانیون احیا شود.

وی در پایان از مسئولین استان و روحانیون خواست تا کمک کنیم و استان فارس را قطب حوزه های علمیه جنوب کشور مطرح کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی علی اوغلو

      معلوم میشود انتقادها وبازخورد انها بیشترازانچه که نقد شونده هارا اصلاح کند منتقدین را اصلاح کرده بازهم بفرمائید اصلاحات بد است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج