جاباما
۱۱۵۷۷۰۴
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

۸ راهکار خانگی برای از بین بردن نفخ معده

نفخ معده بر اثر رعایت نکردن موارد صحیح در خوردن غذا به وجود می‌آید که در این گزارش به ۸ راهکار خانگی برای درمان آن می‌پردازیم.

باشگاه خبرنگاران: احساس نفخ به دلایل مختلف ممکن است برای همه افراد پیش آید و از قدیم هم راهکار‌هایی برای حل این مشکل وجود داشته است مانند مصرف جوش شیرین که از قدیم الایام وجود داشته و هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه این گزارش به ۸ راهکار خانگی اشاره شده است که شما را از شر نفخ معده خلاص می‌کند.

۱. ترکیب جوش شیرین و آب

همان طور که در ابتدای گزارش اشاره شده، جوش شیرین به از بین بردن نفخ معده کمک می‌کند، پس کمی از جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کنید و در صورتی که با این درمان، نفخ شما بهبود پیدا کرد، یعنی دچار رفلاکس معده شده اید و در این صورت باید به دکتر مراجعه کرد.

۲. فاصله گرفتن از نوشیدنی‌های گاز دار

استفاده مکرر از نوشیدنی‌های گاز دار معده شما را به نفخ می‌اندازد که در این صورت رفلاکس معده نیز فعال می‌شود؛ پس در این صورت از این نوع نوشیدنی‌ها فاصله بگیرید و بیش‌تر از حد معمول در روز آب میل کنید تا مواد مضر موجود در نوشابه از بین برود.

۳. سرکه سیب

تجربه افرادی که در هنگام نفخ معده از سرکه سیب استفاده کرده اند، نشان می‌دهد که سرکه سیب به درمان مشکل آن‌ها کمک کرده است پس در این صورت یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و پس از خوردن آن منتظر بهبود باشید.

دکتر‌ها معتقدند که این روش برای تمام افراد پاسخگو نیست، اما خوردن سرکه سیب هم مضر نیست و به سلامت بدن و سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند.

۴. وعده‌های غذایی سبک‌تر

برخی متخصص‌ها معتقدند که یکی از عمده‌ترین دلایل نفخ معده خوردن وعده‌های سنگین و فاصله زیاد بین وعده‌های غذایی است که در این صورت پیشنهاد می‌کنند که از وعده‌های سبک استفاده شود و فاصله بین وعده‌های غذایی کاهش پیدا کند یعنی هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار از یک وعده سبک استفاده شود.

۵. ورزش

انجام برخی حرکت‌ها در بدن مانند قدم زدن، دویدن، دراز و نشست و برخی ورزش‌ها که به عضلات شکم فشار می‌آورد، می‌تواند به تخلیه گاز‌های موجود در معده که باعث نفخ شده است، کمک کند؛ البته در مواردی که نفخ معده بسیار شدید است، فشار به عضلات شکم پیشنهاد نمی‌شود.

۶. مصرف پروبیوتیک

طبق گفته پزشکان، مصرف خوراکی‌های پروبیوتیک دار مانند ماست، خیارشور و نان‌های پخته شده با خمیر ترش همچنین قرص‌های پروبیوتیک می‌تواند به هضم هرچه سریع‌تر غذا و جلوگیری از نفخ معده کمک کند.

۷. رازیانه

دانه رازیانه از سالیان بسیار دور در طب شرق برای درمان نفخ معده مورد استفاده قرار می‌گرفته و گویا نتیجه بخش نیز بوده است؛ امروزه نیز با وجود اینکه هنوز به عنوان درمان قطعی از سوی متخصصین قرار نگرفته، اما برخی افراد به خصوص در سنین بالا، با استفاده رازیانه می‌توانند نفخ معده خود را از بین ببرند.

۸. نعنای تند

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که نعناع در تسکین برخی علائم مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مانند گرفتگی شکم و نفخ موثر است؛ همچنین روغن نعنای تند یک درمان ایمن و موثر برای درد شکم و علائم IBS است؛ اما در اینجا باید به یک نکته توجه کرد که نعناع ممکن است رفلاکس معده را تشدید کند یعنی مصرف آن کنترل شده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج