۱۱۵۸۵۹۱
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

پرواز هواپیما‌های جاسوسی در اطراف «کالینینگراد»

رسانه‌های انگلیس از ماموریت هواپیماهای جاسوسی آمریکا و انگلیس اطراف منطقه «کالینینگراد» ملقب به دژ موشکی روسیه خبر دادند.

خبرگزاری فارس: رسانه اختصاصی وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه از پرواز‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا اطراف منطقه «کالینینگراد» ملقب به دژ موشکی روسیه خبر داد.

وبگاه «دیفنس جورنال» به نقل از وزارت دفاع انگلیس گزارش داد که هواپیماهای جاسوسی «آر سی -۱۳۵» آمریکا و انگلیس در روزهای گذشته با پرواز اطراف این منطقه سعی در جمع آوری اطلاعات حساس داشتند.

پرواز هواپیما‌های جاسوسی در اطراف «کالینینگراد»

این ماموریت چندی بعد از پرواز این هواپیماهای جاسوسی بر فراز دریای سیاه اتفاق افتاد. وزارت دفاع انگلیس به جزئیات بیشتر این ماموریت اشاره‌ای نکرده است.

آرسی-135 یک هواپیمای مخصوص نظارت الکترونیکی است که می‌تواند در هرگونه شرایط آب و هوایی در ماموریت‌های راهبردی و تاکتیکی به کار گرفته شود. حسگرهای این هواپیما علائم الکترونیکی دستگاه‌های ارتباطی، رادار و سایر سامانه‌ها را جذب می‌کنند.

استقرار انواع سامانه‌های موشکی روسیه از جمله سامانه‌ موشک زمین به هوای اس-400 و سامانه موشکی «اسکندر» در کالینینگراد روسیه موجب نگرانی ناتو است. این منطقه از زمان آغاز جنگ سرد محل سرفرماندهی ناوگان بالتیک اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و دارای اهمیت راهبردی است.

کالینینگراد که درمنطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است. کرملین بارها اعلام کرده بود که قصد دارد در کالینینگراد سامانه موشکی اسکندر را مستقر کند تا با سامانه دفاعی موشکی آمریکا و ناتو در اروپای شرقی مقابله کند.

این در حالی است که نیروی هوایی آمریک از تاسیس نخستین پایگاه دائمی ویژه استقرار جنگنده‌های «اف-35» خود در قاره اروپا خبر داده است.

قرار است تا چندی دیگر نخستین اسکاداران از جنگنده‌های اف-35 آمریکا در پایگاه هوایی «لیکن‌هیث» در انگلیس مستقر شوند. انگلیس نیز با استقبال از این برنامه پنتاگون اعلام کرده که در برنامه آموزش و آمادگی‌های رزمی کنار نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا خواهد بود. قرار است 27 جنگنده اف-35 و 60 پرسنل نظامی در این پایگاه هوایی در انگلیس مستقر شوند.

نیروی هوایی آمریکا در اقدام هماهنگ با ناتو قصد دارد پرواز جاسوسی خود را نزدیک حریم هوایی روسیه افزایش دهد. روسیه تاکنون به تاسیس این پایگاه ویژه استقرار جنگنده‌های اف-35 آمریکا در انگلیس واکنشی نشان نداده است، اما به یقین تحرکات نظامی آمریکا نزدیک مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج