۱۱۵۸۷۳۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

جدیدترین موضع ایران درباره تحرکات آذربایجان

سخنگوی وزارت خارجه گفت: روابط ایران و آذربایجان و همچنین روابط ایران و همسایگان نیاز به میانجی نداشته است. روابطمان با کشور‌های همسایه در آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی با جدیت و دینامیسم خوبی در جریان است و پویایی‌ها خود را دارد. با مسکو گفتگو‌های راهبردی داریم و شامل تحولات در منطقه پیرامونی ما و روسیه همواره بوده است.

فارس: سخنگوی وزارت خارجه گفت: روابط ایران و آذربایجان و همچنین روابط ایران و همسایگان نیاز به میانجی نداشته است. روابطمان با کشور‌های همسایه در آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی با جدیت و دینامیسم خوبی در جریان است و پویایی‌ها خود را دارد. با مسکو گفتگو‌های راهبردی داریم و شامل تحولات در منطقه پیرامونی ما و روسیه همواره بوده است.

وی افزود: در خصوص برخی تحولات در حوزه خزر و برخی مانور‌های نظامی موضع روسیه و ایران کاملا مشترک و شبیه هم بوده است.

خطیب‌زاده درباره اظهارات امیرعبداللهیان درباره آزاد شدن ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در خارج از کشور اظهار داشت: ایشان آنچه بیان کرد در خصوص این است که منطق آمریکا همچنان تغییر نکرده است و بایدن می‌خواهد میراث شکست خورده تحریم‌ها علیه برجام و ایران را حفظ کند و در عین حال می‌خواهد از وین نتیجه‌ای را که مایل است و بازگشت به برجام را حاصل کند. این باید تغییر کند. نمی‌شود تا به امروز تمامی تحریم‌های آمریکا باقی بماند.

خطیب‌زاده همچنین گفت: همه باید کمک کنند صلح و ثبات در منطقه در حد اعلا حفظ شود.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: به صورت دوستانه به همکاران خود در آذربایجان این موضوع را گفته‌ایم و آن‌ها هم در خفا و علن گفته‌اند که تذکرات لازم را داده و می‌دهند ولی آن‌چه روشن است این است که آذربایجان نباید اجازه دهد مرزهای خودش و سرزمینش مورد سوء استفاده کشور ثالثی علیه ملت بزرگ ایران قرار بگیرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به خوبی بلد است که از امنیت و ثبات خودش حفاظت کند، ولی فکر می‌کنیم بهتر آن است که باکو به وظایف حاکمیتی خودش عمل کند. روابط دوجانبه در مسیر بسیار خوبی در جریان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج