جاباما
۱۱۶۱۶۱۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چین ۳ فضانورد دیگر به فضا فرستاد

چین دومین گروه از فضانوردان را به سمت ایستگاه فضایی جدید خود فرستاد. در میان این فضانوردان اولین زنی که از این ایستگاه بازدید خواهد کرد، نیز حضور دارد.

ایسنا: فضاپیمای "شنژو-۱۳" (Shenzhou ۱۳) سوار بر موشک "لانگ مارچ ۲‌اف" (Long March ۲F) امروز ۱۵ اکتبر، از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در بیابان گبی در ساعت ۱۲:۲۳ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۹:۵۳ به وقت تهران) به فضا پرتاب شد.

چین ۳ فضانورد دیگر به فضا فرستاد

"شنژو-۱۳" هشت ساعت پس از پرتاب به ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین به نام "تیانه" (Tianhe) متصل خواهد شد.

سه فضانوردی که همراه با این موشک به فضا رفتند، "ژای زیگنگ" (Zhai Zhigang) فرمانده این ماموریت، "وانگ یاپینگ" (Wang Yaping) و "ای گوانگفو" (Ye Guangfu) هستند.

چین ۳ فضانورد دیگر به فضا فرستاد

"ژای" که اولین شهروند چینی است که در طول ماموریت "شنژو-۷" در سال ۲۰۰۸، پیاده‌روی فضایی انجام داده، فرماندهی این ماموریت را بر عهده دارد. "ژای" که ۵۵ سال دارد پس از ۱۳ سال بار دیگر به فضا رفته است.

"وانگ" که اولین زن فضانوردی است که از ماژول "تیانه" دیدن خواهد کرد،در سال ۲۰۱۳ عضو ماموریت "شنژو-۱۰" بوده است. این اولین سفر فضایی "ای گوانگفو" است.

هدف اصلی ماموریت "شنژو-۱۳"، آزمایش فناوری‌های مهم در جهت مونتاژ و ساخت ایستگاه فضایی چین است که قرار است در سال ۲۰۲۲ دو ماژول دیگر به آن بپیوندد.

یکی از قابل توجه‌ترین ماموریت‌ها آزمایش انتقال یک ماژول از یک درگاه به درگاه دیگر به صورت دستی و با استفاده از بازوی رباتیک است.

در طول ماموریت "شنژو-۱۳" دو تا سه ماموریت خارج از ایستگاه یا پیاده‌روی فضایی نیز انجام خواهد شد. عملیات اصلی اتصال یک آداپتور است که به بازوی بزرگ "تیانه" امکان اتصال به بازوی کوچک‌تری که در آینده روی ماژول دیگری قرار خواهد داشت را می‌دهد.

از دیگر برنامه‌های این ماموریت می‌توان به بررسی و تایید فناوری‌های پشتیبان سلامت، زندگی و کار فضانوردان در طی شش ماه اقامت و انجام آزمایش‌های علمی در زمینه‌های پزشکی فضایی و گرانش صفر اشاره کرد.

چین ۳ فضانورد دیگر به فضا فرستاد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج