اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۶۳۵۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

منتظری: کارگران شکایت ما را به خدا بکنند

منتظری با اشاره به نامه مجامع کارگری به وی گفت: این نامه را به مشاوران خودم ارجاع دادم که آنها نیز این مصوبه را خلاف قانون تشخیص نداند. ۲۰ قاضی این پرونده را به صورت دقیق بررسی و همگی یک نظر داشتند و آن هم این که این مصوبه خلاف قانون نیست. شکایت کارگران در کمیسیون اصل ۹۰ علیه دیوان عدالت به جایی نمی رسد و آنها شکایت ما را به خدا بکنند شاید در آنجا به نتیجه برسد.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز سه شنبه با حضور در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۷ شکایت در دیوان عدالت اداری ثبت شد که نسبت به سال ۹۱، ۱۸ درصد رشد داشت.

وی افزود: بیشتر شکایات مربوط به مسایل استخدامی، بازنشستگی، کار و کارگری و شهرسازی بوده است. البته این رشد شکایت طی سال های اخیر وجود داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص شکایت کارگران به کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: ما در آستانه روز کارگر اعلام کردیم هدیه ای به کارگران عزیز می دهیم، منظور از هدیه این نبود که رای به نفع آنها صادر می شود بلکه به شکایت کارگران در خصوص سقف تعیین دستمزد سال ۹۲ در اولویت رسیدگی شود. در جلسه ای که با اعضای هیات تخصصی داشتم به آنها تاکید کردم حقی از هیچکدام از طرفین ضایع نشود و هیات تخصصی با دقت پرونده را رسیدگی و رای خود را صادر کرد.

وی افزود: اعضای هیات تخصصی این مصوبه را با اتفاق آرا مغایر قانون تشخیص ندادند و حکم به رد شکایت کارگران دادند. زمانی که من تشخیص می دهم که یک رای خلاف قانون نیست چطور انتظار می رود که نسبت به آن رای اعتراض کنم. پس از صدور رای هیچکدام از قضات دیوان عدالت نیز به رای اعتراض نکردند.

منتظری با اشاره به نامه مجامع کارگری به وی نیز اظهار داشت: این نامه را به مشاوران خودم ارجاع دادم که آنها نیز این مصوبه را خلاف قانون تشخیص نداند. ۲۰ قاضی این پرونده را به صورت دقیق بررسی و همگی یک نظر داشتند و آن هم این که این مصوبه خلاف قانون نیست. شکایت کارگران در کمیسیون اصل ۹۰ علیه دیوان عدالت به جایی نمی رسد و آنها شکایت ما را به خدا بکنند شاید در آنجا به نتیجه برسد.

در خصوص ضمانت اجرای حکم پرونده سرای دلگشا رئیس دیوان عدالت اداری گفت: رای دادگاه تجدید نظر در خصوص پرونده سرای دلگشا صادر شده و این ملک نمی تواند بیش از ۱۰.۵ متر ارتفاع داشته باشد. در این باره شهرداری مسئول است و اگر بر اساس فرآیند قانونی مجوز ساخت ۱۱ طبقه را صادر کرده باشد مالک می تواند درخواست مطالبه ضرر و زیان بکند اما اگر این مجوز خلاف قانون صادر شده باشد مالک حق درخواست خسارت ندارد.

خبرنگاری در خصوص خارج شدن نام برخی از خانه های قدیمی از فهرست آثار ملی توسط رای دیوان عدالت اداری پرسید که منتظری در پاسخ گفت: در این زمینه موارد زیادی وجود داشته که سازمان میراث فرهنگی املاک خصوصی مردم را ثبت آثار ملی کرده است، این موضوع سبب نمی شود که املاک مردم را محدود کرد. سازمان میراث فرهنگی برای ثبت خانه ها به قانونی استناد می کند که شورای نگهبان آن را خلاف شرع دانسته است در صورتی که ثبت خانه ها به عنوان آثار ملی باعث محدود کردن مالک باشد ما با شکایت مالک این خانه را از ثبت آثار ملی خارج می کنیم.

وی تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی برای رفع این مشکل باید یا خانه را بخرد یا رضایت مالک را جلب کند، در غیر این صورت قانونی را به مجلس ببرد تا میزان محدودیت ها مشخص شود.

خبرنگاری پرسید تا به حال از سوی خودروسازان شکایتی درباره مصوبه شورای رقابت در دیوان عدالت اداری مطرح شده که رئیس دیوان عدالت اداری با رد این موضوع گفت: اگر دستگاه های دولتی به وظایف قانونی خود عمل نکنند می توان علیه آنها در دیوان عدالت شکایت کرد اما تا کنون از سوی خودروسازان شکایتی درباره تعیین قیمت خودروها مطرح نشده است.

خبرنگار ما درباره استنکاف برخی از مدیران از اجرای احکام دیوان عدالت پرسید که منتظری در این باره گفت: اگر مدیری از اجرای احکام دیوان عدالت استنکاف کند بر اساس قانون دیوان عدالت می تواند وی را از خدمت منفصل کند. البته تعداد مدیرانی که منفصل از خدمت شدند بسیار کم است.

وی به آمار ورودی پرونده ها در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ پرونده به دیوان عدالت ارجاع می شود و هر شعبه ۲۰۰ تا ۲۵۰ پرونده ارجاعی دارد. قبل از سال ۹۲ کمتر از ۵۰ درصد شکایات در دیوان عدالت پذیرفته می شود که سال گذشته این آمار معکوس شده و کمتر از ۵۰ درصد شکایات در دیوان عدالت رد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج