اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۶۴۳۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

محروميت های اجتماعی برای مشمولان غايب

رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: محرومیت های اجتماعی از جمله قطع بیمه تامین اجتماعی برای مشمولان غایب به زودی اعمال می شود.

خبرگزاری مهر: سردار سيد حميد صدرالسادات در خصوص موضوع غيبت مشمولان و نحوه رسيدگي به آن گفت: در گذشته به دليل تأمين نياز نيروهاي مسلح، به موضوع غيبت و اعزام غايبان، کمتر توجه شده است اما با کاهش مواليد و افزايش ميزان ورودي دانشگاه ها و درپي آن دريافت معافيت تحصيلي از سوي مشمولان، تعداد اعزام ها با کاهش روبرو شده و به همين علت موضوع افزايش مدت خدمت سربازي مطرح و در حال حاضر نيز در دست بررسي است.

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا تصريح کرد: يکي از راه هاي جايگزين براي عدم افزايش مدت خدمت سربازي، تعيين تکليف و اعزام غايبين است تا در اجراي اين طرح، ميزان اعزام ها افزايش يافته و در نهايت نياز نيروهاي مسلح تامين شود. از طرف ديگر، عدم پيگيري وضعيت مشمولان غايب به منظور اعزام آنان، بي عدالتي و تبعيض براي کساني خواهد بود که به موقع به خدمت مقدس سربازي اعزام مي شوند، لذا از سال گذشته، بر روي اين موضوع تمرکز بيشتري کرديم.

صدرالسادات با اشاره به اينکه هماهنگي کافي بين دستگاه هاي اجرايي ذيربط براي برخورد با وضعيت غايبين وجود ندارد، يادآور شد: به زودي «شوراي سياست گذاري برخورد با مشمولان غايب در نيروي انتظامي» به دبيري سازمان وظيفه عمومي ناجا و رياست جانشين فرمانده ناجا سردار اشتري تشکيل مي شود که در اين شورا وظايفي براي پليس هاي تخصصي در همين زمينه ايجاد خواهد شد و پليس هاي پيشگيري، آگاهي و راهور و معاونت هاي فن آوري و ارتباطات ناجا، حقوقي و مجلس و عمليات ناجا از اعضاي اين شورا هستند.

اين مقام ارشد انتظامي در پاسخ به سوالی مبني بر تعقيب و دستگيري مشمولان غايب توسط ناجا براساس ماده ۵۸ دستورالعمل اجرايي فراخوان مشمولان غايب گفت: هرچند موضوع تعقيب و دستگيري اين افراد در قانون آمده است و مجوزهاي قانوني لازم براي تعيين تکليف وضعيت غايبين وجود دارد اما ما بيشتر به دنبال استفاده از راهکارهاي تعامل با دستگاه هاي مرتبط در خصوص محدوديت و محروميت هاي اجتماعي که در قانون پيش بيني شده، هستيم؛ ضمن اينکه در اين راستا هرکجا که احساس کنيم خلاء قانوني وجود دارد موضوع را مورد پيگيري قرار خواهيم داد.

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا، وظايف اين شورا را تدوين و تصويب سياست هاي اجرايي در زمينه ارائه خدمات به مشمولان غايب، تمرکز اطلاعات مورد نياز و ايجاد بستر مناسب براي تبادل اطلاعات سيستمي بين پليس هاي تخصصي برشمرد.

وي يادآور شد: از جمله تمهيداتي که در اجراي اين دستورالعمل پيش بيني مي شود، روشن شدن وضعيت خدمت سربازي افراد متقاضي تمديد گواهينامه ،عدم واگذاري هرگونه وام و خدمات بانکي و همچنين عدم اشتغال در بخش هاي دولتي و غيردولتي افرادي است که وضعيت خدمتشان مشخص نشده، باشد.

صدرالسادات با اشاره به ايجاد بانک اطلاعات مشمولان غايب در سازمان وظيفه عمومي ناجا، افزود: هم اکنون براي دريافت گذرنامه نياز به ارائه کارت پايان خدمت است و اين موضوع منجر به شناسايي کارت هاي جعلي شده چرا که اطلاعات مشمولان، سربازان و کليه افرادي که داراي کارت هاي معافيت و يا پايان خدمت وظيفه عمومي مي باشند، هم اکنون در اختيار گذرنامه قرارگرفته و از اين طريق مي توانند غايبين را شناسايي و معرفي کنند و با پيگيري هاي انجام شده اين تعامل در آينده نزديک بين ما، سازمان تامين اجتماعي، بانک مرکزي و ديگر ارگان هاي و نهادهاي مرتبط ايجاد خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج