۱۱۶۵۳۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

قیمت خودرو آزاد نمی شود

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه به دنبال آزادسازی قیمت خودرو نیستیم، گفت: خودروساز نباید با زیان تولید کند از این رو روند کنونی قیمت گذاری به هیچ عنوان نمی تواند تداوم یابد.

مهر: مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه به دنبال آزادسازی قیمت خودرو نیستیم، گفت: خودروساز نباید با زیان تولید کند از این رو روند کنونی قیمت گذاری به هیچ عنوان نمی تواند تداوم یابد.

سهیل معمارباشی در مورد قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت، اظهار کرد: اینکه چه نهادی قیمت گذاری کند خیلی مهم نیست بلکه مهم این است که خودروساز با زیان تولید نکند؛ کسب و کاری که با زیان تولید کند رو به اضمحلال می‌رود و صنعت خودروی کشور طی ۳ سال گذشته رو به اضمحلال رفته است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: بحث ما همواره این بوده که قیمت گذاری محصولات خودروسازان به نحوی باشد که پوشش دهنده هزینه‌های منطقی و معقول صنعت خودرو باشد.

وی ادامه داد: این موضوع در پروژه اصلاح ساختار قیمت در زنجیره ارزش هم در دست پیگیری است؛ البته تمرکز فقط در صنعت خودرو نیست بلکه بر زنجیره همچون قطعه و … نیز است.

معمارباشی گفت: حتماً باید فرایندهای تولید خودروسازان بازطراحی و روابط خودروساز با قطعه ساز بررسی و اصلاح شود به نحوی که قیمت تمام شده اعلامی برای خودرو، یک قیمت منطقی و قابل پذیرش برای مصرف کننده و نهادهای نظارتی باشد.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: اینکه شورای رقابت این کار را کند یا هر نهاد دیگری، بستگی به تصمیم نهادهای بالادستی دارد. ولی هدف کامل مشخص است و آن اینکه به طور کلی روند کنونی به هیچ عنوان نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

به دنبال آزادسازی قیمت خودرو نیستیم

معمارباشی در مورد اینکه آیا این مباحث مقدمه‌ای جهت آزادسازی قیمت خودرو است، توضیح داد: آزادسازی قیمت این است که قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود؛ ما به هیچ وجه به دنبال آزادسازی قیمت خودرو و رفتن به حاشیه بازار نیستیم.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در صورت اجرای کامل پکیج اصلاح صنعت خودرو همچون اصلاح ساختار قیمت، اصلاح ساختار مدیریتی - مالی، توسعه صادرات صنعت خودرو و … ما مطمئن هستیم که می‌توانیم به افزایش تولید، افزایش عرضه خودرو به بازار، کاهش کسری‌ها در تولید خودروهای ناقص، اصلاح فرایند تولید و روابط خودروساز با قطعه ساز کمک کنیم و در نهایت وضعیت بازار را سامان دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقد به فکر دزدیهای خودتونین نه به فکر مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لقمه رو از پشت سر نچرخونید همه ی این نابسامانیها مربوط به بی ارزش شدن پول ملیست ،این گرونی و صرفیدن یا نصرفیدن بابت بی ارزشی پول ما و در نتیجه ضرر متقابل هم خودروسازه و هم خریدار ،نه خریدار توان خرید داره بدلیل کم ارزشی پولش و نه خودروساز میتونه بقیمت واقعیش بده

    • بدون نام

      در کدوم کشور با قرعکشی خودرو میفروشن ؟

    • بدون نام

      قرعه کشی یعنی رانت

    • حقیقت

      دزدی نکنید....تا همه چی ارزون بشه...
      فقط.....
      دزدی نکنید

    • بدون نام

      اگه ازاد میشد جای تعجب بود.....

    • ی .م

      جلوی واردات را باز بذارید ؛ اونوقت ماشین های خودتان را به قیمتی که دوست داشتید در بازار قیمت گزاری کنید و بفروشید ؛ نوش جونتون ؛ ولی بزارید مردم انتخاب کنن نه شما برای آنها تصمیم بگیرید .

    • بدون نام

      خدالعنتتون کن یک پراید قوطی کلا خرج ساختش باهمه عواملش ۵۰میلیونم نمیشه بعد۱۵۰میلیون میفروشن بازم تواحمق میکی ضرر لعنت خدابرشما که اینقدر ظلم مبکنید اگه فقط یکم ازدزدی تون کم کنید یکم ها مملکت گلستان میشود

    • بدون نام

      ضرر نمیکنن اینقدر با پارتی بازی نیرو مازاد استخدام میکنن که ضرر میدن آقازاده های نمایندگان و فامیلهاشون و .......

    • رضاااااااااااااا

      دوستان قرعه کشی نباشه آقازاده ها ۱۰۰۰تا ۱۰۰۰تا ماشین میخرن انبار میکنن اونوقت قیمتشو دوبرابر

    • بدون نام

      دزد های کثیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج