جاباما
۱۱۶۵۷۸۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

احتمال نفوذ با منشا داخلی در سامانه سوخت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی اخلال سایبری اخیر در سامانه مدیریتی سوخت در این کمیسیون، گفت که این احتمال وجود دارد که منشأ داخلی یعنی نفوذ، باعث اخلال سایبری در سامانه مدیریت سوخت شده باشد.

ایسنا: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی اخلال سایبری اخیر در سامانه مدیریتی سوخت در این کمیسیون، گفت که این احتمال وجود دارد که منشأ داخلی یعنی نفوذ، باعث اخلال سایبری در سامانه مدیریت سوخت شده باشد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در توضیح جلسه امروز(یکشنبه، ۹ آبان) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های نفت و اطلاعات و نیز پدافند غیرعامل جهت بررسی اخلال سایبری در سامانه مدیریت سوخت برگزار شد. دستگاه‌ها گزارشی ارائه دادند منتهی اصرار کمیسیون بر این بود که مشخص شود منشأ اخلال، خارجی یا داخلی است.

وی افزود: هنوز قرائن روشنی به دست نیامده که نشان دهد صددرصد اخلال داخلی و یا خارجی بوده است به همین دلیل کمیته‌ای در کمیسیون امنیت ملی موظف به برگزاری جلسات کارشناسی جهت بررسی این موضوع شد.

عباس‌زاده در جمع‌بندی اظهار کرد: جمع‌بندی ما از جلسه این بود که با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر این‌که اخلال در فضای سایبری در آبان‌ماه ایجاد می‌شود، آمادگی لازم وجود داشت. پیش‌بینی‌ها بر این اساس بود که اخلال‌های گسترده‌تری با تاثیرات بیشتری به وجود آید، بلافاصله بعد از اخلال سایبری در سامانه مدیریت سوخت دستگاه‌ها سریع و جدی واکنش نشان داده و مدیریت کردند. با این وجود تاکید کمیسیون بر این است که به دلیل قرار داشتن در عصر اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی و دولت الکترونیک، باید همه موارد در فضای سایبری مدیریت شود.

وی توضیح داد: دولت الکترونیک تمام ابعاد زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است. میلیون‌ها تراکنش مالی در کشور صورت می‌گیرد. پس وقتی اخلالی در فضای سایبری به وجود می‌آید شئونات زندگی مردم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. تاکید کمیسیون بر این است که باید تدابیر لازم برای به حداقل رساندن تاثیر اخلال‌ها انجام شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: البته بخش قابل توجهی از زیرساخت‌ها از حیث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بومی است، به همین دلیل این احتمال وجود دارد که اخلال سایبری اخیر منشأ داخلی یعنی نفوذ داشته باشد. برخی معتقدند که این اتفاق در خارج از کشور رخ داده و نظر عده‌ای دیگر این است که به دلیل وجود زیرساخت‌های بومی احتمالا منشأ داخلی داشته باشد. منظور همان نفوذ است. دشمن در همه کشورها برای اخلال، عوامل نفوذی دارد پس این موضوع دور از ذهن نیست.

عباس‌زاده با اشاره به دستور دیگر کمیسیون درباره بررسی نشست تهران درباره افغانستان، گفت: این نشست با ابتکار جمهوری اسلامی و با حضور نمایندگانی از کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان برگزار شد و نمایندگانی از چین و روسیه نیز به صورت ویدئو کنفرانسی شرکت کردند. این نشست برخلاف نشست مسکو بیانیه مشترک هم داشت.

وی افزود: نگرانی جمهوری اسلامی ایران این است که با توجه به در پیش بودن فصل سرما، تهیه سوخت برای مردم افغانستان و تامین غذا با مشکل مواجه شود. برای ما وجود افغانستان امن و توأم با رفاه، توسعه‌یافته و پیشرفته با منافع ملی‌مان تطابق دارد. لذا برای تحقق چنین افغانستانی هرچه از دستمان برمی‌آید را انجام می‌دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج