۱۱۶۶۱۱۲
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

واکسن‌گریزان شناسایی می‌شوند

کمال حیدری: قرار است در سامانه هوشمند کرونا، وزارت بهداشت اطلاعات بیماران و نتایج آزمایشگاه‌ها را بارگذاری کند و اطلاعات آن توسط دستگاه‌های خصوصی و دولتی قابل بهره‌برداری باشد تا افرادی که واکسن کرونا نزد‌ه‌اند یا بیمار هستند، شناسایی شوند.

روزنامه وطن امروز نوشت: تاکنون بیش از ۸۸ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و واکسیناسیون سراسری با تزریق روزانه بیش از یک میلیون دوز واکسن در حال انجام است، این در حالی است که برخی افراد همچنان از روی ناآگاهی از دریافت واکسن امتناع می‌کنند.

این افراد که جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند قرار است با اجرای مدیریت هوشمند کرونا شناسایی شوند. به گزارش «وطن‌امروز»، مسؤولان اعلام کرده‌اند آن دسته از افرادی که عمدا از دریافت واکسن کرونا امتناع می‌کنند با محدودیت‌های اجتماعی مواجه خواهند شد، چرا که این افراد منشأ شیوع گسترده بیماری بوده و سلامت جامعه را تهدید می‌کنند.

در این باره معاون بهداشت وزارت بهداشت از آغاز اجرای طرح ملی مدیریت هوشمند کرونا تا ۲ هفته آینده خبر داد. کمال حیدری درباره سامانه هوشمند مدیریت کرونا، گفت: قرار است در این سامانه که وزارت کشور زحمت آن را کشیده است، وزارت بهداشت اطلاعات بیماران و نتایج آزمایشگاه‌ها را بارگذاری کند و اطلاعات آن توسط دستگاه‌های خصوصی و دولتی قابل بهره‌برداری باشد تا افرادی که واکسن کرونا نزد‌ه‌اند یا بیمار هستند، شناسایی شوند و بتوانیم هوشمندانه جلوی تردد مبتلایان به کرونا و واکسن نزده‌ها را بگیریم.

وی افزود: اطلاعات ذکر شده توسط معاونت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حال بارگذاری روی سامانه مذکور است و فعلا در ۳ استان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان در حال اجرای پایلوت این طرح هستیم تا با نواقص احتمالی و کاستی‌های آن آشنا شویم و بتوانیم این مشکلات را ظرف ۲ هفته آتی برطرف و طرح را در سطح کشور اجرایی کنیم. او تاکید کرد: نتایج در حال وصول است و به دنبال شناسایی و رفع مشکلات هستیم.

با افزایش مشارکت مردم در خوداظهاری ابتلا به کرونا می‌توانیم سلامت تردد در اماکن تجمعی را مدیریت کنیم تا هم فعالیت‌های اجتماعی برقرار باشد و هم از ورود افراد بیمار به تجمعات و اماکن عمومی جلوگیری شود. حیدری تاکید کرد: سامانه هوشمند مدیریت کرونا بیشتر معطوف به اصناف، خرید بلیت سفر و... است.

وی درباره بازگشایی مدارس نیز به ایسنا گفت: در بحث بازگشایی مدارس شرط اول واکسیناسیون کادر مدرسه و اولیا است. مدارس می‌توانند برای کسب اطلاعات از سامانه سلامت و سامانه ماسک استفاده کنند تا ببینند دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز واکسن دریافت کرده‌اند یا خیر که این زیرساخت اکنون فراهم است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بازگشایی مدارس گفت: مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان ماه و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذر ماه بازگشایی می‌شوند، البته درباره مدارس ابتدایی باید بنا بر نظر و اعلام آمادگی آموزش‌و‌پرورش باشد. حیدری درباره وضعیت تصمیم‌گیری برای منع تردد شبانه گفت: قرار است جلسه کارشناسی درباره منع تردد شبانه در وزارت کشور برگزار ‌شود و در این جلسه کارشناسی تصمیم نهایی را می‌گیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگرزوره شماشدین دایه مهربانترازمادر
      خب هرکس نمیخوادنمیزنه .چه دلیل داره کنترل کنید.

    • بدون نام

      بدبختی مملکت ما این است که ملت ما عاشق صف و کوپنی کردن هستند هر موقع شما محدودیت گذاشتید همه معترض و در صف به خط میشوند و وقتی زیاد شد همان نادان ها جفتک می اندازند باید شما این افراد را نقره داغ کتید مگر اخرش تباید بستری شوند کد ملی را چک کن و آنجا پرش را در آور شما که حرفه ای اخد پول هستید از آب کره مبگیرید

    • بدون نام

      کامل بخون جون بقیه رو هم در خطر می ندازن

    • بدون نام

      واکسن اجباری خلاف قانون است.اونهایی که دوست دارن بزنن البته امیدوارم سالم بمونن چون اطمبنانی به این واکسنها نیست خودشون هم گفتن اگه زدین و مردین به ما ربطی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج