جاباما
۱۱۶۶۶۳۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

امسال هم ظرفیت دانشگاه‌ها پر نشد

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: امسال ۷۵ درصد ظرفیت ۴۰۰ هزار نفری این دانشگاه خالی ماند.

خبرگزرای ایرنا: محمدحسین امید روز چهارشنبه در نشست خبری افتتاح مرکز علمی، کاربردی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در اصفهان اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور ۴۰۰ هزار نفر است که این تعداد ۱۰۹ هزار نفر سهمیه سازمان سنجش برای پذیرش بود اما تنها حدود ۸۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عمده چالش پیش روی را موازی کاری‌ها و تداخل رشته‌ها مابین دانشگاه‌ها دانست و گفت: شاهدیم برخی از دانشگاه‌های متبوع وزارت علوم به سمت رشته‌های مهارتی و فنی رفتند درصورتی‌که رشته‌های تئوری برای این دانشگاه‌ها تعریف‌شده است.

امید گفت: درگذشته شاغلان برای تحصیل در دانشگاه علمی و کاربردی سهم داشتند اما در ۲ سال اخیر جذب دانشجو بر پایه سوابق و مدارک تحصیلی است.
وی تصریح کرد: در یک مقطعی به تمام درخواست‌ها، مجوز علمی و کاربردی داده می‌شد اما سال‌های اخیر به هر رشته‌ای یک مجوز تخصیص و یک مرکز علمی و کاربردی در همان رشته حق فعالیت دارد ؛ در همین راستا یک هزار و ۱۰۰ مرکز را به ۶۰۰ مرکز تقلیل دادیم، درگذشته حتی ۱۰ مرکز علمی و کاربردی با یکدیگر همپوشانی داشت که امروز دیگر این مشکل وجود ندارد.

امسال هم ظرفیت دانشگاه‌ها پر نشد

رییس دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی بنایی بر جذب و استخدام مدرس ندارد و تمام مدرسان حق‌التدریسی هستند که مشکل پرداختی معوق با آن‌ها رفع شده است.
وی ادامه داد: تاکنون آموزش ۲گانه در دانشگاه علمی کاربردی نداشتیم اما به‌تازگی مقرر شد با همکاری یکی از شرکت‌ها دوره‌های ۳ تا ۶ ماهه صنعت نظری و عملی را راه‌اندازی کنیم.

افتتاح نخستین دانشگاه علمی کاربردی ورزشی در اصفهان

رییس دانشگاه علمی کاربردی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با باشگاه سپاهان و راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی برای پوشش رشته‌های ورزشی در استان اصفهان خبر داد و گفت: رشته‌های ورزشی در دانشگاه‌های علمی و کاربردی محدود بود که با افتتاح دانشگاه مزبور دامنه رشته‌های ورزشی در مقطع کاردانی و کارشناسی گسترده خواهد شد و از این به بعد اقدام به تعلیم و تربیت مربیان ورزشی می‌کنیم.
وی گفت : همچنین رشته خبرنگاری در دانشگاه‌های علمی کاربردی مشهد و یزد راه‌اندازی شده است و در اصفهان نیز تقاضا مطرح‌شده است و پیگیر آن برای راه‌اندازی هستیم.

مقطع کارشناسی ارشد تنها برای رشته‌های صنعتی تعریف‌شده است

رییس دانشگاه علمی کاربردی همچنین مقطع کارشناسی ارشد را تنها ویژه رشته‌های صنعتی خواند و گفت: صنایع یک پروژه را تعریف و دانشجویان‌ مقطع تحصیلات تکمیلی رشته‌های مرتبط صنعت اگر نتوانند در این پروژه موفق شوند، مدرکی به آن‌ها تخصیص نمی‌یابد.

در پایان این نشست مرکز علمی کاربردی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان گشایش یافت که روند پذیرش، تعداد دانشجویان و رشته های ورزشی در ۲ ماه آینده از طرف این باشگاه اعلام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج