adexo3
۱۱۶۷۰۳۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

هشدار درباره تشدید بارندگی و وقوع سیل

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید بارندگی‌‎ها هشدار داد و اعلام کرد: مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین کوهنوردی و سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

ایرنا: سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید بارندگی‌‎ها هشدار داد و اعلام کرد: مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین کوهنوردی و سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

اکنون وضعیت آب و هوایی کشور در سطح نارنجی قراردارد به طوری که تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه با بارش شدید باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در نواحی با اقلیم سرد و ارتفاعات بارش برف شروع و تا پایان روز شنبه ادامه دارد.

این سامانه روز پنجشنبه آب و هوای استان های گیلان، مازندران، گلستان، تهران، قم، قزوین، البرز، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، شمال غرب یزد، شمال فارس، غرب و شمال سمنان را تحت تاثیر قرار داده است.

امروز (جمعه- چهاردهم آبان ماه) استان های گیلان، مازندران، گلستان، نیمه غربی اصفهان، تهران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، نیمه غربی یزد، ارتفاعات کرمان، شمال و غرب سمنان نیز دارای بارش باران بوده و در ارتفاعات همراه با بارش برف خواهد بود.

از روز شنبه (پانزدهم آبان ماه) نیز استان های قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، نوار غربی یزد، ارتفاعات کرمان، شمال فارس، غرب و شمال سمنان تحت تاثیر آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی، تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر قرار می گیرند.

براساس هشدار سازمان هواشناسی کشور، هموطنان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی، سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت در تردد جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه در هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر، بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه ها و تمهیدات لازم جهت جابجایی عشایر کوچ رو الزامی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج