۱۱۶۷۶۹۱
۸۴ نظر
۵۰۰۷
۸۴ نظر
۵۰۰۷
پ

آقای وزیر! سنگ کارگران را به سینه بزنید، نه مدیران

مادام که مدیران ارشد از اتومبیل دولتی، مدرسه خاص، امکانات بهداشتی، خانه سازمانی، وام‌های کلان و مانند اینها استفاده می‌کنند ولو اهل دریافت هیچ امتیاز غیر قانونی نباشند ادعای کاهش قدرت خرید پذیرفته نیست. مگر این که وزیر کنونی کار از هیچ یک استفاده نکند و اگر نمی‌کند چرا سنگ دیگران را به سینه می‌زند؟

مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: خبرنگار تلویزیون از حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه در دولت جدید می‌پرسد: «آیا شما به عنوان وزیر کار از کاهش قدرت خرید کارگران باخبر هستید واساساً در جریان قدرت خرید آنان هستید که چگونه است؟»آقای وزیر کار! سنگ کارگران را به سینه بزنید نه مدیران ارشد دولتی

وزیر جوان اما به جای پاسخ به این پرسش خود در مقام سؤال می‌پرسد:« چرا می‌گویید کارگران؟ قدرت خرید کارمندان و کارشناسان و مدیران ارشد هم کاهش پیدا کرده است. حتی کارفرمایان... به خاطر شرایط اقتصادی و تحریم... قدرت خرید ما هم کاهش پیدا کرده است. خود ما هم دچار مشکلات معیشتی هستیم به خاطر تورم سرسام‌آور.»

آقای وزیر! سنگ کارگران را به سینه بزنید، نه مدیران

خبرنگار قاعدتا باید در پاسخ بگوید اگر از شما دربارۀ کارگران می‌پرسم به خاطر این است که شما وزیر کار هستید و مثلا دربارۀ معلمان از وزیر آموزش و پرورش خواهم پرسید. (البته دولت هنوز وزیر آموزش و پرورش ندارد هر چند خیلی هم اتفاق مهمی رخ نداده و شاید این وضع بهتر هم باشد چون شاهد انتصاب داماد و برادر زن در این وزارتخانه دست کم و فعلا نیستیم!)

به بهانۀ این سخنان، اما چند نکتۀ دیگر را می توان یادآور شد:

1. قدرت خرید همه کاهش پیدا کرده اما کارگران با دیگر اقشار از این حیث تفاوت دارند که اولا با شمول خانواده‌هاشان، جمعیت گسترده‌تری هستند، ثانیا افزایش حقوق کارمندان و مدیران ارشد معمولا بیشتر است تا جایی که در بعضی موارد گاه تا سه برابر هم شده است، ثالثا چنان که اشاره شد آنچه به وزیر کار مربوط است، قدرت خرید کارگران است نه پرستاران و معلمان.

[به تعبیر عبدالمطلب «انا رب الابل و للبیت رب یحفظه». من صاحب شتران خود هستم. خانه برای خود صاحبی دارد که از آن مراقبت می‌کند.]

2. کارمندان غیر دولتی که مشمول تأمین اجتماعی‌اند نه استخدام رسمی و در سود بنگاه شریک نیستند نیز در شمول قانون کار و در واقع کارگرند و این را باید وزیر کار بهتر بداند. مگر کارمندان بخش خصوصی مثل یک کارگر نباید به ادارۀ کار مراجعه کنند تا بیمه بیکاری بگیرند پس چرا کارمندان غیر مستخدم رسمی را جدای کارگران مطرح می‌کنند؟

3. کاش خبرنگار از وزیر کار می‌پرسید: با اتومبیل شخصی به اداره می‌آیید یا دولتی؟ پول بنزین و روغن موتور می‌دهید یا نه؟ از بقالی محل خرید می‌کنید یا با بن فروشگاه رفاه؟ برای فرزندان‌تان شهریه می‌دهید یا در مدارس خاص تحصیل می‌کنند؟ وقتی نه پول بنزین بدهید، نه شهریه مدرسه، نه پول دندان‌پزشکی، نه بلیت هواپیما، نه پول ناهارچرا قدرت خرید‌تان پایین بیاید؟ می‌توانید به حقوق‌تان دست نزنید یا در بانک سپرده‌گذاری کیند و مطابق بانک‌داری بدون ربا 19 درصد سود بگیرید!

4. قرار بود دولت آقای رییسی فاصله ها را بردارد اما وزیر کار انگار به سرعت در قالب وزارت فرورفته و وزیر را جدا تصور می کند. حتی وزیران یعنی چه؟ تا دیروز مگر وزیر بودید؟

5. وقتی وزیر کار می‌گوید قدرت خرید کارفرمایان هم کم شده یعنی امکان افزایش دستمزد ندارند و مشکل جای دیگری است. مشکل آنجاست که سرمایه گذاری نمی‌شود تا مجال افزایش دستمزد فراهم آید و با شعار هم کار درست نمی‌شود. همین که وزیر کاربه جای گرانی به تورم اشاره می کند البته خوب است چون هنوز خیلی‌ها فکر می کنند مشکل در گرانی است. حال آن که کاهش قدرت خرید به خاطر تورم است و تورم هم به صرف شعار مدیریت جهادی و ابداع اصطلاح تحریم داخلی در مقابل تحریم خارجی کاهش نمی‌یابد. نیاز به اصلاح سیاست‌ها و بهبود رابطه با جهان دارد و به صورت مشخص باید دید می توانند برجام را احیا کنند یا نه یا با همین دست فرمان می خواهند پیش بروند؟

6. مادام که مدیران ارشد از اتومبیل دولتی، مدرسه خاص، امکانات بهداشتی، خانه سازمانی، وام های کلان و مانند اینها استفاده می کنند ولو اهل دریافت هیچ امتیاز دیگری نباشند ادعای کاهش قدرت خرید پذیرفته نیست.

تفاوت کارگران با مدیران ارشد در همین است. تمام دریافتی کارگر همان حقوق اوست. نه اندوخته ای در بانک دارد، نه اجاره خانه می گیرد و نه از خدمات رایگان بهداشتی برخوردار است. کارمندان غیر وابسته نیز چنین اند. اما مدیری که با ماشین دولت و هواپیمای دولت سفر می کند و بچه ها را در مدرسه خاص نام نویسی می کند و نمی داند دندان پزشکی چقدر آب می خورد و قس علی هذا نباید خود را مقایسه کند.

آقای عبدالملکی را البته نمی‌شناسم و تازه وزیر شده ولی کاش از او می پرسید: برای فرزندانتان چقدر شهریه دادید؟ وقتی به سفر می روید پول هتل می‌دهید یا نه؟ پول بنزین و هزینه تعمیر ماشین چطور؟ ما درآمدمان را صرف این گونه امور می‌کنیم و از ما بهتران اساسا چنین خرج هایی ندارند تا قدرت خرید شان مقایسه شود.

بگذریم از این که در برخی دستگاه ها اساسا کاری انجام نمی شود و خروجی مولد و مثبتی ندارند تا قدرت خرید آنان محل مناقشه باشد و این را خودشان بهتر می‌دانند.

خبرنگار اگر می‌خواست دقیق‌تر بپرسد البته باید می‌گفت چرا نمی‌گذارید کارگران صاحب سندیکای مستقل شوند تا خودشان به صورت مدنی پی‌گیر حقوق و دستمزد خود باشند نه این که وزارت کار هم نقش نمایندۀ کارگر را ایفا کند هم طبعا نماینده دولت باشد و هم به خاطر تصدی‌گری جاهایی نمایندۀ کارفرما تا جایی که مدیر عامل شرکت ملی نفتکش را هم وزیر کار منصوب کند!

آقای عبدالملکی درجایی از مصاحبه می‌گوید نمی تواند مصادیق مشکلات مدیران ارشد را بگوید اما خبرنگار می‌توانست مصداقی بپرسد و این که آخرین بار کی و چقدر گوشت خریدید؟ آخرین بار کی به تعمیر‌گاه اتومبیل رفتید؟ آخرین بار کی بابت بنزین خودرو شخصی پول بنزین دادید؟

تأکید بر این جزییات به خاطر این است که طبقه ای شکل گرفته که اساسا دور از واقعیت‌های جامعه زندگی می‌کند و این فاصله را باید بردارند تا باور کنیم نه این که آخر هفته‌ها برای هیأت دولت تور بگذاریم تا شنوندۀ بدبختی‌های مردم حاشیه نشین باشند و یک مشت ان شاءالله و ما‌شاءالله تحویل دهند و برگردند.

وزیر کنونی کار البته تازه کار است و اگر روی سخن با اوست شخص او مدنظر نیست. طبقه‌ای است که اتفاقا بیشترین سود را از تحریم‌ها بردند و بخشی از بودجه را می بلعند و ارزش اندوخته هاشان چند برابر شده و بیرون در بخش خصوصی معلوم می شود چقدر هنر دارند. ضمن این که اگر وزیر جوان از سلک این گونه مدیران نیست دلیلی ندارد سنگ آنان را به سینه بزند.

سال‌ها پیش در برنامۀ صندلی داغ مجری ( داریوش کاردان) از میهمان - محمد صالح علا- خواسته شد دربارۀ فیلمی نظر بدهد. فیلم مربوط به صید ماهی در ساحل دریای خزر بود. برخی پنداشتند شاعر و ترانه سرای با ذوق از رنج صیادان می‌گوید اما گفت: من طرف ماهی‌ها هستم! او نگران ماهی‌های گرفتار‌آمده در تور بود.

طرف ماهی‌ها باش آقای عبدالملکی! صید و صیادی متولیان خود را دارند و غم‌گساران خود را.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قبل انتخابات تحریم ها که بهانه بود سو مدیریت مشکل بود حالا یواش یواش بد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل و منطقی گفتی تشکر از نظرتون

      • بچه پایین

        عالی گفتی

    • بدون نام

      مگروزیر خودش کارگرهست یا سختی کشیده ؟البته که خودش مدیرهست بفکرمدیران وکارفرمایان هست مثل وزیر صمت که حامی دلال های تولیدخودرو داخلی وووو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      همش الکی دلسوزی نیست فقط فکر جیب خود الان دیگه مملکت اینطوری شده همش حرفه مفت

    • بدون نام

      جناب آقای وزیر به فکر بازنشستگان باشید ممنون

    • بدون نام

      اگر کسی هم پیدا بشه که سنگ کارگر را به سینه بزند مطمئن باشید سیاه نمایی است خیلی ساله که کسی برای کارگر ارزشی قائل نیست

    • موید

      حیف از این دنیای,بی,وفا

    • امید

      متولی حقوق کارفرمایان چه ارگانی است؟
      اینکه بالای ۲۴ ماه فعالیت اقتصادی خوابیده و تورم و اجاره بها و حقوق و دستمزد و هزینه انرژی بو بیمه و مالیات الا رفته را چه کسی پاسخ می‌دهد.
      کارفرما دشمن نیست یک هموطن است که متاسفانه سرمایه‌گذاری کرده و گیر افتاده .

    • بدون نام

      دمت گرم ولی کو گوش شنوا همشون از یک قماشن مقام پرست وطرف دار باندبازی وسرمایه دار

    • خسته

      آقای وزیر هیچوقت حقوق کارگری نگرفته که بدونه با چهار تومن چجوری باید اجاره خونه بدی.پول مدرسه بچه هارو بدی.خوراک و پوشاک بخری.و......

    • بدون نام

      لطفا مشکلات معلولان پیگیری کنید.

    • بدون نام

      مرد خوب

    • بدون نام

      کارگران را با وزیران مقایسه میکنه.آدم از این نوع حرف زدن خنده اش میگیره.برده داری

    • بدون نام

      لعنت خدا به اونایی ک قشر کارگرو خون ب دل کردن

    • بدون نام

      فاتحه وزارت کار و کارگران رو بخونید ایشون وزیر مرفهین هستند

    • بدون نام

      کارگران رعیت هستند،...

    • بی نام

      وقتی کارشناس یه برنامه دوزاری تلویزیون بشه وزیر چه انتظاری غیر از این باید داشت

    • بدون نام

      قشری ضعیفتر از کارگر نیست تو این مملکت!

    • rad

      واقعا بیشتر از این از ایشان نباید انتظار داشت!!!!!

    • بدون نام

      وقتی خودش کارفرماست و چندین کارگر داره فک میکنید میاد به نفع کارگران حرف میزنه؟چه خیال باطلی

    • بیکار

      ایکاش فقط ۲ ماه این اقای وزیر را ماهانه ۳۵۰۰حقوق کارگری نه ماهی ۷ملیون بهش حقوق میدادند و میگفتند برو زندگی کن خداشاهده سر ماه با خانمش قهر و درگیری و اخر کار به جدایی میکشید کار انها این اقای وزیر نفسش از جای گرم بیرون میاد تو مشگلات مردم نبوده ۲تا دونه سیب با ۲ تا دونه پرتغال درجه نخریده نرفته سوپری بگه ۴ تادونه تخم

      پاسخ ها

      • بی نام

        بنده خدا 7 میلیون خرج یه روز اینا هم نیس ، کجای کاری

    • بدون نام

      یعنی متاسفم براتون
      چند نفرم ک دارن کار میکنن
      اینجوری با دروغ خبر میفرشوید
      منظورش قطعا این بود ک مدیران و سطوح بالاهم با مشکل مواجه هستن (البته پاک دستان) چ برسه با کارگران و قشر ضعیف

    • بیکار

      خاک بر سر من کارگر بازنشسته که تو وزیر من باشی و بجای دفاع از حق من کارگر بدبخت داری از وزیر دفاع میکنی

    • بدون نام

      عالی ،تشکر از نویسنده این متن ولی کاش همین حرفها را خبرنگاران همانجا از وزیز میپرسیدند اون که این متنو نمیبینه!

    • hamid

      حالم از مصاحبه کردنش بهم خورد

    • بدون نام

      امیدی نیست خلاص داور مسابقه

    • بدون نام

      اینا از جنس مردم نیستند کل وجودشون از رانت شکل گرفته

    • بدون نام

      فکر کرده مسابقه تلوزیونیه

    • بدون نام

      کدام دولت اومدسرکارتاازقشرضعیف وکارگروکارمندپشتیبانی کنه که این دومیش باشه،فقط بفکرخودشون هستن.

    • بدون نام

      اینهم فهمید وزیر میگم اگر میخواد روی کار بمونه باید از دنبه دارها حمایت کنه از بزغاله چیزی گیرش نمی‌آید یکی نیست بگه پرفسور کارگر یا بازنشسه با چهارملیون چکار داره به مدیری که بالای ۱۵ ملیون تا ۵۰ملیون درآمد داره
      تاز دستش باز برای رانت وکارهای دیگه من خوشحال شدم وقتی وزیرشد ولی دیدم تفکر خوبه که نداره هیچ متکبر هم است

    • naser

      طفلکیهابچه هاشون اونوراب هستن ودلارگرون شده حق دارن

    • ناشناس

      جناب وزیر چقدشاکین!!!!
      کارگران دارن باخودشون مقایسه میکنن
      دستفروشا چی بگن؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      وزیرچه مشکلی دارند؟؟؟
      آیا ایشون باحقوق۶میلیون تومان مثل بنده توان خریدندارند که نمیتوانم ماهی یک کیلو مرغ بخرم؟؟؟
      یااینکه نمیتوانند ماهی یک کیلوخاویار۱۵میلیون تومانی بخرند؟؟؟؟
      دروغ وریا تا کی خدایا

    • بدون نام

      از همین جا مشخصه فاتحه کارگران را باید خواند

    • بدون نام

      از این وزیر تشکر کنید که یادش افتاده

    • بدون نام

      وقتی یه مشت آدم بیسواد وزیر بشن همین میشود

    • بدون نام

      آقا مگه کارفرما ها و صاحبان بنگاه ها چه کسانی هستند
      همه وزرای سابق و فامیل هاشون نمایندگان سابق و فامیل هاشون
      مسئولین و مشاورین فعلی و فامیل هاشون
      هزار فامیلی که هر چهارسال یکبار نفرات جدیدتری هم اضافه میشن
      اینا که اکثرشون تازه نفس هستن علی برکت الله

    • بدون نام

      جناب آقای وزیر من یک باز نشسته تامین اجتماعی حقوقی که می گیرم کفایت زندگی نمی کند لطفآ فکری به حال بازنشستگان باشید ممنون.

    • بدون نام

      صدرحمت به شریعتمداری

    • بابک

      اسم این وزیران جدید را نمی توانم حفظ کنم فقط هر کدام را می‌بینم امام صادقی می گویم

    • بدون نام

      اصلا این وزیر و دولت و.... کارگر را نمیفهمند چون جای او نیست آهای وزیر وکیل الدوله بفهم نفهم کارگر و کسی که حقوق تامین اجتماعی کارگری نه کارفرمایی و مدیری میگیرد فرق میکند میفهمی نه نمیفهمم و نخواهی فهمید چون جای او نیستی

    • کریم

      آقایان قانو ن گذار به سی سال پیش نگاه کنید حقوق کار گران شرکتی بیشتر از حقوق کار گران رسمی و دولتی بود فقط شعار دادید وکارگران شرکتی را نابود کردید این هم وضع مملکت ‌‌،،،،،،،

    • بینام

      کدام.یک.از.وزیران.تا.بحال.راستگو..بودن.که
      این.یکی.باشه.کلا.خاصیت.مقام.همینه.هر
      کسی.به.ان.میرسد.فقط.درفکر..هم.قطاران
      خودش.است.این.خاصیت.مقام.است.مردم
      را.فراموش.میکند.امیر.کبیر.یکی.بود..خالا.اقای.عبدل.ملکی.کجا.خبر.دارد.من.کارگر.دو.فر
      زن کارگر.دارم.سن.یکی.یس.هشت.یکی
      چهل.ویک.سالشان.هست.به.هرجا.مراجعه
      میکنند.برای.کار.حقوق.وزارت.کاری.پیشنهاد
      میدهند.یعنی.سه.ملیون.تومن.عبدل.ملک
      با.این.حقوق.در.ماه.میتواندحتا.دو.روز.زندگیش.را.بچرخاند

    • سعید ک

      ایشون اصلا اومدن برای اینکه صنعت خود رو سازی رو متحول کنند و خودروی سیصد میلیون دلاری امریکایی رو با صد و پنجاه ملیون تومن ایرانی تولیدش کنند میگی نه از خودش بپرس.

    • بدون نام

      شما هم خبر ندارید چسبیدن همش به حاشیه

    • حسین.ب

      یاد کتاب مزرعه حیوانات افتادم........

    • بدون نام

      چقدر زود خودت را باختی پسر جون .تا صدسال دیکه قانونی از کار را نخواهی فهمید چون کاملا در راستای بزرگان قدم برمیداری که خواهی افتاد.

    • بدون نام

      کاملا درست گفتی....

    • این...

      چی داره میگه.
      به چه جراتی کارگر رو با خودش مقایسه میکنه
      اگه مرده بیاد یک ماه من منه بازنشسته با چارملیون زندگی کنه

      سره برج نشده خودکشی میکنه
      حرفای این بابا از جای گرم بلند میشه
      حق نداره این حرفارو بزنه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناراحت نشو بابا یه چرتی گفته

    • شهروند

      یکی ثابت کنه کارگران و بازنشستگان دچار مشکلات معیشتی هستن.... الهی شکر ما در کشور گل و بلبل زندگی میکنیم برای اثبات حرفها سری به مالدیو وسنگال و. نزویلا بزنیدما تو بهشت هستیم ناگفته نماند با این مدیریت تو سه سال آینده از این ها هم عقبتر هستیم ولی دشمنان باید بدانند ما موشک نقطه زن داریم

    • بدون نام

      تازه وزیر شده بفکر جیب خود وثروت اندوزی است ،اینقدر ساده نباشید اینا تشنگان قدرتند نه شیفتگان خدمت، شعارهم الکی است.

      پاسخ ها

      • حسنی

        فکر میکردم این وزیر جوان وفعال وبه فکر کارگران است متاسفانه همه آقایان قبل از اینکه به سر کار بیایند شعار میدهند همانند نمایندگان که پدر دولت قبل را دراوردند چرا لایحه همسان سازی به مجلس نمیدهد حالا همین آقایان نامه به رئیس میدهند ودرخواست توقف همان سازی میکنند البته اینها دورو هستند مگر سواره خبر از پیاده دارد ماکه حریف نمیشویم همه شکایت به خدا میبریم وخواهیم دید در همین دنیا خدا سزای بی عدالتی هایشان را خواهد داد

    • بدون نام

      آخه از کسی که داور یه مسابقه بوده بعدش اومده شده وزیر بیشتر از این میشه توقع داشت؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      توهم بدرد نمیخوری چون با رابطه وزیر شدی

    • بدون نام

      کارگردرمحل کارحتی خرجش هم باخودشه. ولی مدیران صبحانه چاهی نازوصندلی ووووووووووزمین تاآسمان مدیری فوت کندهزاران نفرتسلیت میگویدولی بیچاره کارگرخبری نیست جزخانواده خودش

    • اکبر امامی

      اقای وریر راننده شخصی خانوادت و مامور خرید منزلت یا منشی دفترت ووو.... وجدانن چقدر میگیرن راستی اشپزت عمدا وریر نوشتم زورم امد بگم....

    • اااا

      اصولا اسم وزارت کار اشتباه است.باید بزارن وزرت کار فرما

    • بی . نام

      وقتی شما وزرا با اون حقوق های نجومی می نالید. وای بر حال مابا نشستگان وکارگران وکار مندان ووو

    • بدون نام

      اینا خانه از پای بست ویران است ، خواجه در فکر نقش ونگار ایوان است

    • تورم

      کاخش خرید تو از فروشگاهای برند نیاوران فرشته کم شد کاهش خرید ما کارگران هم از بقالیهای پایین شهر آنهم بصورت تسویه آخر ماه کم شده باعث بانی وضعیت موجود را به خدا سپردیم خودش می‌داند او

    • کورش

      سلام آقای وزیر با ماهی ۴ میلیون میتوانی خرج ۴ یا۵نفر را بدهی میتوانی تا وسط ماه بااین حقوق عالی کارگری منظورم بازنشسته ها زندگی کنی چرا دم از دیگران میزنی از وزارت خودت بگو میتوانی بااین حقوق زندگی کنی بااین ایرتور نمی توانی برو

    • بدون نام

      واقعاً متاسفم کارگر بیچاره

    • بدون نام

      قبل اتتخابات حرف ها زیاد و زیبا بعدش الاوعلم

    • بدوم نام

      جناب وزیر خبر از وضعیت حقوق کارگران جهاد نصر کرمانشاه دارید یا سهامدارانش ایا میدانید در چه فلا کتی زندگی میکنن عیدی سال نود هشت نود نه هنوز ندادن

    • بدون نام

      یعنی رحمت به آن شیری که خوردی، درد و بلات بخور تو فرق سر خبرنگاری که فقط پاچه خوار است و پوزخند میزند.

    • مرتضی

      آفای وزیر می دونستید موفق ترین گروه در ترک اعتیاد گروهی است به نام NA ؟
      می دونید چرا ؟ چون توسط کسانی اداره و مدیریت میشه که خودشون اعتیاد داشتند ، و درد معتادان را می فهمند . شما چه میفهمید که درد کرسنگی و نداری چیه حتما شما جزو همان ۴٪ هستی که یه وقتی قالیباف میگفت

    • بدون نام

      دولت دروغگو

    • بدون نام

      پس اقای وزیر حقوق خود مدیران را اضاف کنید وزیر کار نباش وزیر مدیران باش

    • حسین اعظامی

      آقای وزیر محترم شب گذشته خوابیدی بی پولی کشیدی ما بازنشستگان تامین اجتماعی شرمنده زن و بچه هستیم

    • M123

      بابا این چند سال با بالایی ها لابی کرده تو تلویزیون بد همه رو گفت حالا بیاد به فکر مردم باشه پول و قدرت دست بالاییاست

    • بدون نام

      از دانشگاه امام صادق بیشتر از این انتظار نمیره ،تو عمرشون کمرشون خم نکردن از کارگر چه خبری دارند

    • بدون نام

      آخه بگو حقوق یک کارگر میگیری یا مدیران حقوقشون چقده ۳۷۰۰ میگیرن وقتی وریر کارمون درد کارگر نمیدونه نه امنیت شغلی دارن با قرداد های موقت حقوق ناچیر واقعا برات متاسفم باید بری خجالت بکشی

    • بدون نام

      این وزیرمیخواد مشکلات وحل کنه با این حرفها واقعا جای تاسف است

    • Shahin

      آقای وزیر شما و امثال شما اینقدر ریخت وپاش دارین که ماهی ۲۰ ۳۰ میلیون هم مخارج زندگیتونو کفاف نمیده که همون نصف حقوق شما میتونه یه خانواده ۳ یا ۴ نفره رو تا حدودی اداره کنه مسئولان فقط میتونن به مردم بگن مقاومتی زندگی کنید آقای وزیر به خودتون هم بگین

    • بدون نام

      تورو خدا وزیر کار که باید به فکر کارگر باشه ناراحت حقوق مدیران هست بعد این چطوری میخاد کارگران رو حمایت کنه

    • بدون نام

      حتما وزیر از سوی مدیران تامین میشه که حرفی از دفاع کارگران نمیکنه چون مشکل مالی نداره

    • ایران

      یکی بگه اقای وزیر شما هم حقوقتان چهار ملیون است یا پنجاه ملیون

    • بدون نام

      احسنت ب نویسنده !!!!!!

    • بدون نام

      معلوم هست روی سخنش با کیست
      سنگ مدیران پس مدیران نیستند سنگ کارگران،،پس کارگران هم نیستند، خودش هم درمقام سخنران هم نیست منظورش کیست
      اقای کدخدائی اینها کار های توست
      ببین چه افرادی را به دولت سرازیر می کنی

    • رزمنده دیروز

      اقای وزیر شما خجالت بلدی بکشی اصلا معنی اجاره خونه و خرج بچه با ماهی ۴ میلیون حقوق میدونی چیه به اون قران اگه بفهمی ضمنا قرار بود تبدیل وضعیت شویم تا کی باید این پیمانکارها دزد ماهی ۱ میلیون از ما بخورند و جز یک امضا هیچ نقشی ندارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج