۱۱۶۷۸۴۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اثر بارندگی‌های اخیر در ورودی سد‌های کشور

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: اثر بارندگی‌های اخیر در ورودی سد‌های کشور که حدود ۵۰ درصد آب شرب را تامین می‌کند، یک درصد بیشتر نبوده است.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان: قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بارش‌های سه روز گذشته در برخی استان‌ها مثل قم، اصفهان، قزوین، تهران، مرکزی، یزد و کرمان درصد بارندگی را نسبت به متوسط ۵۲ ساله که معیار اصلی در مقایسه بارش است، افزایش داد.

او ادامه داد: در ۴۵ روزی که از سال آبی جدید (ابتدای مهر۱۴۰۰ تا انتهای شهریور۱۴۰۱) می‌گذرد، در استان‌های قم ۲۱۷ درصد، یزد ۱۸۸ درصد، کرمان ۷۱ درصد، اصفهان ۵۳ درصد، البرز ۴۷ درصد، گلستان ۴۷ درصد، گیلان ۳۳ درصد و مازندران ۶ درصد نسبت به متوسط ۵۳ ساله اخیر بارندگی افزایش یافته است.

معاون وزیر نیرو نوشت: ۱۵ استان دیگر با اینکه نسبت به متوسط دوره ۵۲ ساله عقب هستند، ولی نسبت به سال آبی پارسال بارش بیشتری داشته اند.

تقی زاده خامسی افزود: اما استان‌های ایلام، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، خراسان جنوبی و کرمانشاه هنوز نسبت به سال آبی پارسال هم از باران کمتری برخوردار شده اند.

او ادامه داد: متوسط بارندگی کشور حدود ۲۴۰ میلی‌متر است که در ۴۵ روزگذشته ۱۵.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است که در مجموع نسبت به متوسط ۵۲ ساله ۷ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۱۸۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو نوشت: برای استان‌های کردستان، فارس، هرمزگان، خراسان رضوی، کرمانشاه و بوشهر با اینکه نسبت به متوسط ۵۲ ساله فاصله زیادی دارند، اما نسبت به سال گذشته در همین دوره بارندگی قابل توجه بوده است.

تقی زاده خامسی ادامه داد: اثر این بارندگی‌ها در ورودی سد‌های کشور که حدود ۵۰ درصد آب شرب را تامین می‌کنند، یک درصد بیشتر نبوده است.

اثر بارندگی‌های اخیر در ورودی سد‌های کشور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج