۱۱۶۷۸۵۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نگاهی به زندگی کامبیز درمبخش فقید

جواد علیزاده گفت که کامبیز درمبخش یکی از بهترین کاریکاتورست‌های ایران و جهان بود که سختی‌های زندگی خود را وارد طرح‌های انسان‌دوستانه می‌کرد.

خبرگزاری صبا: جواد علیزاده کاریکاتوریست باسابقه کشور به بهانه درگذشت کامبیز درمبخش در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا عنوان کرد: سال ۱۳۵۰ که در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کردم در یک مسابقه کاریکاتور برنده شدم، از آنجا با مجله «کاریکاتور» همکاری می‌کردم و استاد درمبخش را هم می‌دیدم. در همان ایام جوانی و نوجوانی با شخصیت و آثار این هنرمند آشنا شدم و شاهد بودم که چقدر عاشقانه و با جدیت کار می‌کرد.

او ادامه داد: آن زمان هنوز فضای مجازی نبود و هر کاریکاتوریستی که می خواست شروع به کار کند، باید از نشریات کاغذی فعالیت خود را آغاز می کرد و اگر خلاقیت و نوآوری داشت در کنار کاریکاتورهای روزمره ژورنالیستی، کارهای نمایشگاهی و بدون شرح را هم تجربه می‌کرد که آقای درمبخش هم به دلیل اینکه بسیار فعال و نوآور بودند در کنار آثار ژورنالیستی به آثار بدون شرح و بین المللی هم روی آوردند.

این هنرمند درباره همکاری‌ درمبخش با نشریات بین‌المللی تشریح کرد: با نشریات بین‌المللی مانند آپاردن در آلمان و نشریات دیگری مثل نیویورک تایمز، اشپیگل و نبل اشپالتر همکاری داشتند و طبیعتا ما که جوان‌تر بودیم وقتی جدیت و عشق به هنر را می‌دیدیم، سعی می کردیم فعالیت خود را بیشتر کنیم. استاد کاملا خود را وقف کاریکاتور کرده بود و شغل دیگری نداشت و به همین دلیل هم توانست سبک خاص خود را پیدا کند و در بین مردم ماندگار شود. همچنین موفق به دریافت جوایز معتبر بین المللی شد و آثار او در بهترین موزه های دنیا به نمایش درآمد.

این کاریکاتوریست درباره تاثیری که سفر به آلمان در دیدگاه و آثار کامبیز درمبخش داشت، تصریح کرد: او در جوانی به آلمان رفت و دیدن فضای آلمان غربی در زمانی که کشورهای اروپایی مرکز ترویج کاریکاتور و درواقع طنز سیاه بودند، بسیار تاثیرگذار بود و او را با این سبک آشنا کرد. همچنین این سفر بر دیدگاه و طرز فکر استاد هم تاثیر گذاشت که توانست سبک نویی را در کاریکاتور ابداع کند. بعد از بازگشت به ایران دوباره با نشریه «کاریکاتور» و روزنامه «آیندگان» و هفته‌نامه «زن روز» فعالیت داشت.

نگاهی به زندگی کامبیز درمبخش فقید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج