اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۶۷۹۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

پشت پرده شايعات زنجيره‌ ای اخیر

شهرهاي ياسوج، شيراز، کرمان و آمل از جمله نقاطي بودند که بروز اين اتفاقات در آن ها مورد تاکيد قرار گرفته بود. در روزهاي گذشته در حداقل دو مورد مسئولان نظامي وامنيتي کشور مجبور به تکذيب اين گونه اخبار گرديدند.

روزنامه ابتکار: همزمان با حمله گروه داعش به شهرهاي عراق و انتشار تصاوير هولناک از کشتار مردم غير نظامي به دست اين گروه تروريستي و البته تلاش اين گروه براي رسانه اي کردن اقدامات شنيع خود و مهم تر از همه تلاش براي القاي اين موضوع که اين گروه به مرزهاي ايران نزديک شده و قصد حمله به شيعيان در ايران را دارد، شايعات متفاوتي به صورت زنجيره اي و از طريق پيامک درباره جنايات وهابيون برخي از شهرهاي کشور منتشر شده که حکايت از آن داشت که برخي از افراد وهابي با نفوذ به داخل کشور به ربودن، قتل و تجاوز به زنان و دختران مبادرت وزريده اند.

در گفت‌وگوهاي مطرح شده ميان مردم کوچه و بازار که به برخي از رسانه ها نيز نفوذ کرد و برخي از مسئولان رسمي را نيز وادار به واکنش کرد، شهرهاي ياسوج، شيراز، کرمان و آمل از جمله نقاطي بودند که بروز اين اتفاقات در آن ها مورد تاکيد قرار گرفته بود. در روزهاي گذشته در حداقل دو مورد مسئولان نظامي وامنيتي کشور مجبور به تکذيب اين گونه اخبار گرديدند.

تکذيب جنايت وهابيون در شيراز

روز گذشته معاون امنيتي انتظامي وزير کشور، اخبار مربوط به تعرض برخي افراد منتسب به جريان‌ وهابيت به تعدادي از زنان و دختران در شيراز را تکذيب کرد. علي عبدالهي درباره انتشار برخي اخبار مبني بر اين‌که تعداد زيادي از وهابيت در شيراز به زنان و دختران تعرض کرده‌اند، گفت: ما شديدا چنين خبري را تکذيب مي‌کنيم و چنين موضوعي وجود ندارد.وي همچنين درباره پخش اس‌ام‌اس‌هاي متعدد درباره اين موضوع گفت: اس‌ام‌اس مبنا نيست و ما وجود اين اخبار را تکذيب مي‌کنيم.

قتل زن آملي کار همسرش بود

دو روز پيش نيز فرمانده انتظامي شهرستان آمل با اشاره به اين شايعات گفت: موضوع قتل اخير يک زن در آمل ريشه در اختلافات خانوادگي داشته و ربطي به وهابيت ندارد. سرهنگ محمدصادق پهلوان اظهارکرده بود: شاکي پرونده که خود متهم به قتل همسرش است، قبل از دستگيري ادعا کرده بود که وهابيت در اين حادثه نقش داشته و باعث انتشار اين خبر دروغ در ميان مردم شده تا با اين عمل قتل را برعهده‌ي اين گروه بياندازد. فرمانده انتظامي آمل با اشاره بر اينکه اين شايعات مربوط به قتل اين زن و ارتباط آن با وهابيت نبايد در اذهان عمومي جايي داشته باشد تاکيد کرد: اين در حد يک شايعه است و متهم که همان همسر مقتول است در تحقيقات به قتل همسرش اعتراف کرده و داستان فريبنده وهابيت را براي فرار از جرم ساخته است.

پهلوان علت وقوع اين جنايت را اختلاف خانوادگي عنوان کرد و گفت: صمد.الف ۳۵ ساله متهم به قتل در پي مشاجره لفظي با مقتوله با ضربه‌ به سر او را بيهوش کرده، سپس با انتقال وي به جنگل‌هاي اطراف اين شهرستان ضرباتي با سنگ به سر وي مي‌زند و همسرش را در حالي که هنوز زنده بود، رها مي‌کند و مي‌رود.

وي افزود: مقتوله به علت شدت جراحات وارده به کما مي‌رود که توسط نيروي انتظامي پيدا مي‌شود و به بيمارستان منتقل شد اما علي‌رغم تلاش پزشکان وي جان باخت.پهلوان تصريح‌کرد: انتظار مي‌رود مردم با بينش بالا اجازه ندهند، اين شايعات در دل خانواده‌ها رعب و وحشت ايجاد کند. اين موضوع سبب شد تا سرپرست فرمانداري آمل نيز وارد موضوع شده و آن را تکذيب کند.سيد جعفر بيان داشت: تمام اين شايعات در خصوص قتل توسط وهابي‌‌ها به شدت تکذيب مي‌شود، صحت ندارد و در اين زمينه هيچ اتفاقي نيفتاده است.

شايعات از کجا آمده است؟

آيا همزماني اين شايعات با انتشار تصاوير هولناک قتل و کشتار شيعيان توسط گروه داعش و اصرار اين گروه تروريستي بر رسانه اي کردن آن ها رابطه اي وجود دارد؟ يک منبع اگاه انتظامي کشور در اين باره به دستگيري افرادي اشاره کرد که با توليد و انتشار پيامک هايي بامحتواي اين شايعات به قصد توليد رعب و وحشت در کشور، اقدام کرده بودند. موضوعي که مي تواند در کنار تصاوير منتشر شده توسط گروه تروريستي داعش، تکميل کننده پازلي باشد که امنيت روحي واجتماعي مردم ايران را نشانه رفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • azade

      من فک میکردم فقط توگیلان شایعه شده!پس چرا اسمی نبردین؟!یه دختربچه توانزلی گم شد بعدش هرروز داستانای جدید درمورد کشتن دخترا و زنا میشنویم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج