۱۱۶۸۱۵۵
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

رئیسی حواسش هست که احمدی نژاد نشود

مهاجری: قطعا در مورد آقای رئیسی آن موضوع آقای احمدی نژاد تکرار نخواهد شد، چون آقای احمدی نژاد از ابتدا مواضع‌شان همینی بود که الان است. آقای رئیسی به اندازه آقای احمدی نژاد سابقه فعالیت سیاسی ندارد. آقای رئیسی چه بخواهیم و چه نخواهیم یک شخصیت سیاسی پر سابقه نیست،

اقتصادنیوز: خیلی‌ها از طیف اصولگرا وقتی که یک چهره شاخص که سرش کمتر دعوا بود مثل آقای رئیسی، شانس حضور در عرصه سیاست به عنوان رأس اجرایی کشور را پیدا کرد، امیدوار شدند ذیل اسم ایشان به یکپارچگی برسند. ما نمی خواهیم با سایر طیف‌های سیاسی مقایسه کنیم اما به هر حال در طیف اصولگرا پراکندگی زیاد بود یعنی هر کدام دیگری را متهم می کرد که بیرون از دایره اصولگرایی است و اصولگرای واقعی این نیست و .. . به نظر می رسد قرار است زیر پرچم آقای رئیسی این یک پارچگی اتفاق بیفتد. این اتفاق تا الان افتاده است یا خیر؟ اگر افتاده تا کی باقی می ماند و اگر نیفتاده چرا؟

ابر و باد و مه و خورشید و فلک همه در کار شدند تا آقای رئیسی رئیس جمهور شود، این یک واقعیت است حتی کاندیداهای اصولگرا از دور انتخابات حذف شدند. آقای سعید محمد، آقای رستم قاسمی و حتی دکتر لاریجانی و حتی نظامی‌ها هم حذف شدند. یعنی همه شرایط فراهم شد تا آقای رئیسی رئیس جمهور شود و این یک واقعیت است.

شاید اگر آن شرایط به حالت دوره‌های قبلی می بود باز هم آقای رئیسی رئیس جمهور می شد، من یقین دارم اگر آقای لاریجانی هم تایید صلاحیت می شد، آقای رئیسی رئیس جمهور می شد اما یک نگرانی‌هایی وجود داشت که مبادا در دقیقه ۹۰ یک حسن روحانی، یک محمد خاتمی ، اکبر هاشمی یا احمدی نژاد پیدا شود ولی جاده، جاده هموار و صافی بود تا آقای رئیسی رئیس جمهور شود.

رئیسی حواسش هست که احمدی نژاد نشود

تصور این است که در دولت آقای رئیسی حاکمیت یک دست اتفاق خواهد افتاد، من با حاکمیت یک دست موافق هستم و هیچ مسئله‌ای با آن ندارم که در واقع قوه قضاییه، قوه مقننه و قوه مجریه با هم برای رسیدن به یک هدف پیش روند اما از آنجایی که من دوستان اصولگرای خودمان را می شناسم (در اصلاح طلبان هم همینطور است)، زمانی که شما رقیب ندارید و حاکمیت یک دست می شود، در عالم بی رقابت آدم با خودش دعوا می کند.

در واقع این اتفاق در داخل اصولگراها افتاد، یک تلاش‌هایی هم شده که ماجرا به بیرون درز نکند اما من یقین دارم که همین الان هم تا حد قابل اعتنایی این اختلافات روشن شده و از این به بعد هم قطعا بیشتر خواهد شد. آن چیزی که تصور می شد که دولت آقای رئیسی به دلیل یک دست بودن می تواند موفق شود قطعا به ضد خودش تبدیل خواهد شد و باعث چالش‌های تازه می شود.

آقای رئیسی به سمت پایداری ها و احمدی نژادی ها غش کرده است

آیا اینکه می گویید دولت به ضد خودش تبدیل می شود و چالش‌های تازه ایجاد می کند می تواند شامل اتفاقاتی باشد که ما در دولت دوم آقای احمدی نژاد دیدیم، تا جایی که حتی رئیس جمهور هم خارج از دایره اصولگرایی قرار گرفت و یک جورایی تحریم و طرد شد و یک عده‌ای گفتند ایشان از یک جایی به بعد دیگر اصولگرا نبوده است. ما می توانیم چنین سرنوشتی را برای دولت سیزدهم یا حتی اگر دولت آقای رئیسی تکرار شود در دولت چهاردهم ببینیم؟

اگر چه ایشان ابتدای دولت و کاندیداتوری‌شان گفتند که من به هیچ جناحی وابسته نیستم ولی این حرف چندان منطبق با واقعیت نیست. آقای رئیسی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز هستند که یک تشکل کاملا سیاسی است و از همان اول در سال‌های اول انقلاب که به وجود آمد برای تاثیرگذاری بر فضای سیاسی کشور بود. ممکن است منظور ایشان این بوده باشد که ولو اینکه من یک عقبه اصولگرایی دارم اما الآن نمی خواهم به عنوان یک چهره سیاسی شناخته شوم، اما انتصاب‌هایی که ایشان انجام دادند همه از بین اصولگرایان و اتفاقا یک طیف‌های خاصی ازاصولگرایان است.

اصلا شما اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال‌گرا نیستید و به هیچ گرایش سیاسی وابستگی ندارید اما اینها باید در یک جایی خودش را نشان دهد، آنجایی که دارد خودش را نشان می دهد به نظر من بیشتر غش کردن به سمت جبهه پایداری و دولت آقای احمدی نژاد است. آن استقلال سیاسی که آقای رئیسی از آن دم می زدند به نظر من اتفاق نیفتاده است.

رئیسی حواسش هست که احمدی نژاد نشود

*فکر می کنید آن سرنوشتی که به لحاظ سیاسی...

قطعا در مورد آقای رئیسی آن موضوع آقای احمدی نژاد تکرار نخواهد شد چون آقای احمدی نژاد از ابتدا مواضع‌شان همینی بود که الان است. آقای رئیسی به اندازه آقای احمدی نژاد سابقه فعالیت سیاسی ندارد. آقای رئیسی چه بخواهیم و چه نخواهیم یک شخصیت سیاسی پر سابقه نیست، ایشان چهره قضایی بوده که خود به خود باید دور از سیاست‌ می بود و عمده فعالیت سیاسی آقای رئیسی در سال ۹۶ است و آن ۴ سالی است که ایشان در آستان قدس بودند ولی برای ریاست جمهوری برنامه ریزی کردند، یعنی کل سابقه سیاسی آقای رئیسی به این ۴ سال برمی گردد. دوم اینکه آقای رئیسی حتما حواسش است که احمدی نژاد نشود.

رئیسی قطعا دچار مشکلاتی خواهد شد

*بقیه هم حواسشان هست؟ یعنی سایر نهادهایی که در چالش آقای احمدی نژاد آن اتفاقات را رقم زدند حواسشان هست که این اتفاق نیفتد؟

آقای رئیسی ظرفیت احمدی نژادی شدن را ندارد و این جزء محسنات ایشان است؛ اما، آقای رئیسی قطعا دچار مشکلاتی خواهد شد و آن همان مشکلات میزان اختیارات رئیس جمهور است که آقای روحانی، احمدی نژاد، هاشمی و خاتمی دچار آن شدند. با اینکه در حال حاضر حاکمیت یک دست است و اختیارات ایشان با دیگران در چالش نیست اما، فکر می کنم اگر مدتی بگذرد این اتفاق خواهد افتاد.

علت این چالش هم مشکلات ساختاری است که ما در قانون اساسی داریم، بنابراین، آقای رئیسی هم دچار این مشکلات خواهد شد اما، خیلی دیرتر. قطعا ایشان مثل آقای احمدی نژاد عمل نخواهد کرد. نه خود ایشان چنین ظرفیتی دارد و نه چنین چیزی را می خواهد. من فکر می کنم افراد و جناح حامی ایشان چنین فرصتی را برای ایشان فراهم نخواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه احمدی نژاد بد بود

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ما که آرزو مونه ۱۰ درصد احمدی نژاد باشه برامون کافیه

    • مجتبی

      حذف ۴۲۰۰تومانی حال فجایع باورنکردنی به بارداردکه قابل تفکرهم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج