۱۱۶۸۳۳۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مشکلات هابل به‌زودی برطرف می‌شود

به‌نظر می‌رسد تلسکوپ فضایی هابل در حال اصلاح و رفع ایرادهای به‌وجود آمده است. به گزارش وب‌سایت اسپیس، اواخر‌ماه گذشته، این تلسکوپ با مشکل مواجه شد و هر ۵ابزار علمی‌اش به «حالت ایمن» (safe Mode) درآمدند.

روزنامه همشهری: به‌نظر می‌رسد تلسکوپ فضایی هابل در حال اصلاح و رفع ایرادهای به‌وجود آمده است. به گزارش وب‌سایت اسپیس، اواخر‌ماه گذشته، این تلسکوپ با مشکل مواجه شد و هر ۵ابزار علمی‌اش به «حالت ایمن» (safe Mode) درآمدند. تیم هابل از آن زمان تاکنون در حال عیب‌یابی این مشکل بوده و به موفقیت‌های بزرگی هم در این راه دست یافته است.

مقامات ناسا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کردند: «تیم هابل با موفقیت دوربین پیشرفته برای بررسی ابزار را در روز هفتم نوامبر (یکشنبه) بازیابی کرده و این ابزار یک‌بار دیگر شروع به دریافت مشاهدات علمی کرده است.» مقامات ناسا همچنین اضافه کردند که این تیم ابتدا کار خود را با راه‌اندازی دوربین پیشرفته نقشه‌برداری (ACS) آغاز کرد، زیرا درصورت بروز پیام «گم‌شده» این سیستم با کمترین عوارض روبه‌رو می‌شود. ۴ ابزار هابل دیگر در حالت ایمن باقی مانده‌اند، اگرچه تکنسین‌ها در تلاش هستند تا آنها را نیز بازگردانند. مقامات ناسا در بیانیه خود همچنین به این نکته اشاره کرده‌اند که هیچ مشکل اضافی در طول بررسی‌ها مشاهده نکرده‌اند. تیم به جست‌وجوی راه‌حل‌های کوتاه‌مدت احتمالی در این هفته ادامه خواهد داد و تخمین‌هایی را برای اجرا ایجاد خواهد کرد.

هنگامی که این اتفاق افتاد، تیم درباره بازگرداندن سایر ابزارها به وضعیت عملیاتی و از سرگیری مشاهدات علمی بحث خواهد کرد. تلسکوپ فضایی هابل که از آوریل سال۱۹۹۰ در فضا مشغول به‌کار است، آخرین بار در‌ماه مه سال۲۰۰۹ توسط فضانوردان تعمیر و ارتقا داده شد. فضانوردان در آن زمان، ۲ ابزار دیگر را نیز به این تلسکوپ اضافه کردند. این دو ابزار، طیف‌نگار تصویربرداری تلسکوپ فضایی و دوربین مادون قرمز نزدیک و طیف‌سنج چند شی‌ای هستند که البته تمامی اینها هم‌اکنون از کار افتاده‌اند. این سومین مرتبه‌‌ای است که هابل در سال‌جاری میلادی در حالت ایمن قرار می‌گیرد. هابل از زمان شروع کارش، بارها دچار مشکلات این‌چنینی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج