۱۱۶۸۳۹۳
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

جراحی زیبایی در درمانگاه حادثه ساز شد

میل به زیبا دیده شدن در نهاد هر انسانی است اما بسیاری این زیبایی را فقط در جراحی‌های متنوع زیبایی که این روزها بازاری داغ دارد، می‌بینند و برای اینکه به مرادشان برسند، هزینه‌های هنگفت و میلیونی پرداخت می‌کنند.

آفتاب یزد: میل به زیبا دیده شدن در نهاد هر انسانی است اما بسیاری این زیبایی را فقط در جراحی‌های متنوع زیبایی که این روزها بازاری داغ دارد، می‌بینند و برای اینکه به مرادشان برسند، هزینه‌های هنگفت و میلیونی پرداخت می‌کنند. به خاطر همین تمایل هم هست که اغلب چهره‌های زنان و مردان شبیه به یکدیگر شده است. اما گاهی این جراحی‌های زیبایی دردسرساز می‌شود. یعنی عده‌ای برای آنکه از قافله عمل‌کننده‌ها عقب نیفتند، زیر تیغ جراحی‌های خطرناک می‌روند که ممکن است بخت با آن‌ها یار نباشد و جان‌شان را از دست بدهند یا متحمل آسیبی شوند که تا آخر عمر گریبانگیرشان است.

به تازگی همین تب عمل زیبایی باعث شده که یک دختر ۱۹ساله اهوازی که دارای رتبه ۷۰ کنکور است به کما برود. بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز این بانوی اهوازی به دنبال تزریق دارو برای انجام عمل زیبایی توسط افراد غیرمتخصص در یکی از کلینیک‌های شهر اهواز دچار ایست قلبی تنفسی شد و پس از چند مرحله CPR، تلاش کادر پزشکی برای نجات وی بی‌نتیجه ماند. این بانوی نخبه اهوازی دچار مرگ مغزی شده و هم اکنون در کما به سر می‌برد.

فرهاد سلطانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این خصوص می‌گوید: «اکنون بیمار تحت تنفس مکانیکی در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری و بدحال بوده و شرایط بالینی خوبی ندارد. با توجه به اینکه ایست قلبی خارج از بیمارستان رخ داده و احیای قلبی ریوی پیش از انتقال به بیمارستان انجام شده بود، متاسفانه اکنون شانس کمی دارد.» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تزریق دارو برای این دختر، به منظور انجام عمل زیبایی در مطب صورت گرفته بود، گفت: «در این خصوص کمیته‌ای تشکیل شده و موضوع به صورت علمی بررسی می‌شود. به احتمال زیاد، این اتفاق ناشی از عارضه دارویی و دریافت دارو با دز بالاتر بوده است.»

این اولین باری نیست که جوانی به خاطر عمل زیبایی جانش را از دست می‌دهد همین چند سال پیش دختر ۲۱ساله‌ای به نام آرمیتا هنگام عمل زیبایی بینی دچار ایست قلبی می‌شود و در نهایت فوت می‌کند یا دختر۱۸ساله دیگری به نام سحر با رویای زیبایی به اتاق عمل رفت اما او هم به خاطر عارضه دارویی تسلیم مرگ شد. روانشناسان و جامعه‌شناس می‌گویند افراد خود را زیبا می‌کنند تا احساس ارزشمندی داشته باشند یا فضایی که از طریق رسانه‌های جمعی به خصوص اینستاگرام به افراد القاء می‌شود باعث گرایش افراد به سمت عمل‌های جراحی شده است، با این حال رعایت جانب احتیاط یکی از اصول مسلم و بدیهی عقلی است که می‌گوید قبل هرگونه تصمیم فکرکردن لازم است.

به هرحال آمار جراحی‌های زیبایی طی دهه‌های اخیر در کشور ما بسیار اوج گرفته است به طوری که باعث شده ایران جز چند کشور اول در جهان در حوزه جراحی زیبایی باشد. جالب اینجاست که آمارهای بدست آمده نشان می‌دهد که علاوه بر افزایش تعداد مراجعین خانم و آقا به کلینیک‌های زیبایی، سن عمل‌های زیبایی نیز کمتر شده و حتی نوجوانان نیز گرایش به این عمل پیدا کرده‌اند که مسلماً این جراحی‌های سنگین نه تنها برای نوجوانان حتی جوان‌تر‌ها نیز عوارض خطرناکی را در پی خواهد داشت که متاسفانه کمتر به این مسئله مهم توجه می‌شود.

به هر حال اتفاقی که برای دختر ۱۹ساله اهوازی رخ داد افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشت. برخی از آن‌ها نوشته اند: «متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد اوج‌گیری فعالیت مراکز و کلینیک‌های زیبایی و رشد تصاعدی مراجعه خانم‌های جوان به این مراکز هستیم که هر بار با فاجعه‌ای خبرساز میشوند»، «‎خدا شفا عنایت کند آخه، نخبه، جانش را می‌دهد دست، غیر متخصص»، «جاش سبز ولی یه سوال اگه نخبه نبود مرگش مهم نبود؟»، «آخه مگه چهره تون چشه که انقدر می‌رید عمل می‌کنید».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج