۱۱۶۹۳۸۹
۱ نظر
۵۰۵۲
۱ نظر
۵۰۵۲
پ

نماینده رباط‌کریم: ائمه هیچ کدام تک همسر نبودند

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند، پس آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند؟

جمهوریت: نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند، پس آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند؟

نماینده رباط‌کریم: ائمه هیچ کدام تک همسر نبودند

حسن نوروزی:

* بر اساس روایات مقدار مهریه برای زن در زمان ازدواج اگر در زمان پیامبر بررسی شود معادل رقمی حدود ۲۸ سکه در شرایط اقتصادی فعلی است و نه بیشتر.

* این که یک هزار و ۵۰۰ سکه و ۲ هزار مهریه تعیین می شود، غیرشرعی است نتیجه آن نیز این شده است در تهران بالغ بر یک میلیون زن بالای ۳۰ سال مجرد و بدون شوهر داریم و زندگی های زیادی از هم پاشیده است.

* (در پاسخ به سوالی درباره مخالفت مدافعان حقوق زنان با طرح اصلاح قانون مهریه و تاکید آن ها بر تضییع حقوق زنان با این بازنگری در قانون): مدافعان حقوق زنان در موضوع مهریه نه از قانون اسلام اطلاعات درستی دارند و نه از قوانین مهریه در شرع.

* (با بیان این که «سیره ، شیوه و منطق پیامبر و امامان ما در زندگی سالم باید الگو قرار داده شود»): مهریه حضرت موسی (ع) چوپانی برای پدر خانم شان بود، حضرت شعیب(ع) گفت من دخترم را به تو می دهم تو ۸ سال برای چوپانی کنی،حضرت موسی (ع) داماد سرخانه هم بودند، چوپانی می کردند و زندگی را می گذراندند.

* (با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم): پیامبر اکرم چندین همسر داشتند ، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند،پس آن ها چگونه زندگی می کردند؟

* پیامبر زنی را به عقد شخصی در آورد و مهریه را تنها آموزش قرآن به زن قرار داد بنابراین اگر بخواهیم زندگی اسلامی داشته باشیم و فکری برای این زنان بالای ۳۰ سال دختران بی شوهر و طلاق های متعدد برای دریافت مهریه کنیم، باید الگوهای دینی خود را مورد توجه قرار دهیم.

* مهریه باید عند المطالبه باشد و بلافاصله بعد عقد پرداخت شود نه این که مهریه را نسیه در نظر بگیریم و شوهر را به زندان بیاندازیم و مردان را به کلانتری بکشیم و خانواده ها را از هم متلاشی کنیم.

* در حال حاضر طلاق ها زیاد است در برخی نقاط ۴۰ درصد ازدواج ها به طلاق می انجامد و برخی خانم ها ۴ بار ازدواج می کنند و طلاق می گیرند و مهریه می گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شماها که پول دارید ۱۰ تا بگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج