۱۱۶۹۶۶۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بازی، فقط بازی «چهره‌ها» است؟! چرا؟

مهرداد کائینی دانش آموخته کارگردانی در یادداشتی به موضوع انتخاب بازیگر از دیگر اصناف هنری برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی پرداخت.

خبرگزاری صبا: مهرداد کائینی دانش آموخته کارگردانی در یادداشتی به موضوع انتخاب بازیگر از دیگر اصناف هنری برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی پرداخت.
بازی، فقط بازی «چهره‌ها» است؟! چرا؟
مهرداد کائینی دانش آموخته کارگردانی با اشاره به انتخاب بازیگر از دیگر اصناف هنری برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی در یادداشتی نوشت.
یادداشت وی به این شرح است:
«این روزها به لطف پلتفرم‌ها و وی‌اودی‌ها سریال‌های زیادی در شبکه نمایش خانگی در حال تولید است که بعضی از این سریال‌ها علی‌رغم هزینه‌های بالا و سرمایه‌ای که برایشان در نظر گرفته می‌شود کیفیت مطلوبی به تماشاگر ارایه نمی‌‌کنند.
نکته مهمی که دغدغه امروز جامعه بازیگری ماست نداشتن تیم خوب یک فیلم و سریال است به گونه‌ای که در هر سریالی که خبر از پیش‌ تولیدش می‌آید با مرور اخبار پروژه متوجه می‌شوی که فلان خواننده، فلان مدل، فلان فوتبالیست و خلاصه چهره‌ای از صنفی دیگر غیر از جامعه بازیگری که فقط چهره و مشهور است دیده می‌شود و فضای مجازی هم توسط تیم خبری پروژه پُر می‌شود از مانور این خبر که فلان خواننده در فلان فیلم یا سریال!
نکته حیرت‌انگیز اول این است که چرا این کارگردان با این سابقه دست به چنین کاری زده؟! اما با کمی کنکاش بیشتر متوجه می‌شویم به خاطر تعهدی که نسبت به پلتفرم دارد باید مقدار مشخص‌شده‌ای مخاطب جذب کند و کارگردان یا تهیه‌کننده هم با استفاده از یک چهره این اعتبار را از او عاریت می‌گیرد تا بر این موج سوار شود.
حیرت بعدی آنجاست که خواننده‌ای که تنها جایی که می‌تواند حضور موثر در سریال داشته باشد صدایش است آن هم در تیتراژ و از علم و عالم بازیگری هیچ نمی‌داند چرا باید نقش‌اول سریالی حرفه‌ای را بازی کند و بازیگری که کارش و حرفه‌اش بازیگری است یا دانشجویی که چندین و چند سال درس این کار را خوانده عمرش را صرف رسیدن به هدفش کرده و فقط نیازمند گوی و میدانی‌ست برای اثبات کردن خودش آن هم با دستمزد اندک باید در کنج خانه باشد؟!
این‌گونه انتخاب‌ها که محوریتش بر چهره بودن فرد است شاید در آغاز و تبلیغات محیطی مخاطب‌های زیادی به واسطه فرد چهره جذب کند اما بعد از گذشت مدتی از کار به‌خاطر بازی ضعیف، غیرحرفه‌ای و خالی از حس بازیگر چهره پروژه به سمت افول پیش می‌رود و چه‌بسا در نهایت مهر توقف به کار می‌خورد و روسیاهی می‌ماند به زغال.
کارگردانان و تهیه‌کنندگان محترم! اگر می‌خواهید کمکی به رشد و شکوفایی استعدادهای این عرصه کنید اگر می‌خواهید مهران مدیری‌ها، شهاب حسینی‌ها، نوید محمدزاده‌ها، ترانه علیدوستی‌ها و … به این عرصه اضافه کنید هنرمندانِ مستعد، فراوانند نه خواننده‌ای که خودش کشف شده در عالم موسیقی است! از او برای شما بازیگر درنمی‌آید و اگر هم اعتباری در سینما جمع کند، بدانید که آن را خرج خوانندگی‌اش می‌کند نه‌ سینما!
بازیگران جوان و درس‌خوانده اما بی‌پول و بی‌پارتی این عرصه را دریابید که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است! نکند بازی، فقط بازی چهره‌ها باشد وگرنه این تجربه بارها امتحان پس داده و الفاتحه!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج