۱۱۷۱۳۰۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

«کمیته فقهی گردشگری» هم ایجاد می‌شود!

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با نماینده آیت الله سیستانی و همچنین آیت الله صافی گلپایگانی داشتیم تا در مورد فقه گردشگری صحبت کنیم خواهش ما این است که با حضور نهاد‌های مختلف کمیته فقه گردشگری برای تسهیل در این بخش ایجاد شود.

خبرگزاری ایلنا: علی اکبر عبدالملکی در نشست امروز اتاق بازرگانی ایران با وزیر گردشگری و میراث فرهنگی اظهار کرد:‌ ۱۱ درصد از اشتغال جهان مربوط به گردشگری بوده و به ازای هر گردشگر حدود هزار دلار تولید ثروت می‌شود. گردشگری نیازی برای فردا است که یکی از راه‌های توسعه آن و مقابله با ایران هراسی، استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و همچنین استفاده از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی مشترک است.

وی افزود: با توجه به همزیستی ادیان مختلف در طول تاریخ در ایران گردشگری مذهبی می‌تواند یکی از ظرفیت‌های مهم باشد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با نماینده آیت الله سیستانی و همچنین آیت الله صافی گلپایگانی داشتیم تا در مورد فقه گردشگری صحبت کنیم خواهش ما این است که با حضور نهادهای مختلف کمیته فقه گردشگری برای تسهیل در این بخش ایجاد شود.

وی اضافه کرد: همچنین از دیگر خواسته‌های ما این است که با حمایت اتاق بازرگانی و وزارت گردشگری عنوان «گردشگری» به نام اتاق بازرگانی اضافه شده و نمایندگانی در هیات نمایندگان اتاق داشته باشیم.

عبدالملکی تصریح کرد:‌ در ذیل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ۱۴ کمیسیون را تعریف کرده‌ایم که از این میان می‌توان به گردشگری سلامت، گردشگری خوراک، گردشگری خلاق، گردشگری بین المللی، اقتصاد ورزش، اقتصاد هنر، صنایع دستی، مناطق آزاد و ... اشاره کرد.

وی افزود: پیشنهاد ما پررنگ کردن نقش اتاق بازرگانی در بخش گردشگری است همچنین پیشنهاداتی مانند هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش برای قرار دادن دست کم یک درس در مورد گردشگری و یک درس در مورد صنایع دستی در پایه‌های تحصیلی انجام شود. همچنین هماهنگی با صدا و سیما برای استفاده از عناصر گردشگری در برنامه‌های مختلف از جمله فیلم‌ها و سریال‌ها و هماهنگی با وزارت صمت برای استفاده از این عناصر در بسته‌بندی‌ها صورت بگیرد. دو بخش مشاوره کسب و کار گردشگری و فدراسیون گردشگری نیز در حال ایجاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیک ایمانوردی

      جالبه ! در همه زمینه های کاری برای حضرات شغل و درامد ایجاد میشود !
      جالبه همه مشاغل هم پشت میزی و مدیریتی است !

    • بدون نام

      پس با این وصف فاتحه همان چند گردشگر را هم بخوانیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج