۱۱۷۲۸۰۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پاسخ رُبات شاعر به «کمدی الهی»

«Ai-Da» ربات هوشمند با استفاده از بانک واژگان و تحلیل الگوهای گفتاری، اثری در واکنش به سه‌گانه شعر «کمدی الهی» اثر «دانته» تولید و اجرا می‌کند.

ایسنا: «Ai-Da» ربات هوشمند با استفاده از بانک واژگان و تحلیل الگوهای گفتاری، اثری در واکنش به سه‌گانه شعر «کمدی الهی» اثر «دانته» تولید و اجرا می‌کند.

به نقل از گاردین، «کمدی الهی» دانته الهام‌بخش هنرمندان بی‌شماری از «ویلیام بلیک» تا «فرانتس لیست» و از «آگوست رودن» تا «سی. اس لوئیس» بوده است، اما نمایشگاهی که به مناسبت هفتصدمین سالگرد درگذشت «دانته» شاعر بزرگ برگزار خواهد شد، میزبان اثر یکی از وفاداران مدرن و عجیب این نویسنده و شاعر ایتالیایی خواهد بود و رُباتی به نام «Ai-Da» در اتفاقی تاریخی برای نخستین‌بار و به صورت عمومی شعر نوشته‌شده توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود را اجرا می‌کند.

این ربات فوق-واقعی که در دانشگاه آکسفورد و توسط «آدریان ملر» ساخته شده و بر اساس نام «آدا لاولس» پیشگام کامپیوتری خود، «Ai-Da» نام‌گذاری شده با دریافت کامل سه‌گانه «کمدی الهی» ترجمه‌شده به زبان انگلیسی و با استفاده از الگوریتم‌های برنامه‌ریزی‌شده و تحلیل بانک‌های اطلاعاتی واژگان و الگوهای گفتاری، شعری در واکنش به اثر معروف «دانته» تولید خواهد کرد.

«Ai-Da» قرار است شعرهای خود را در موزه اشمولین آکسفورد بخواند. در حالی این اولین رباتی نیست که برای شعر گفتن آموزش دیده اما نخستین رباتی خواهد بود که شعر سروده‌شده‌اش را همچون یک انسان می‌خواند.

پاسخ رُبات شاعر به «کمدی الهی»

«آدریان ملر» سازنده این رُبات می‌گوید: «واژگان و ساختار جمله شعرها همگی توسط هوش مصنوعی و بر اساس مدل منحصر به فرد زبان هوش مصنوعی «Ai-Da» با ویرایش محدود تولید شده است. مردم بسیار مشکوک هستند که ربات‌ها کار زیادی انجام نمی‌دهند، اما واقعیت این است که مدل‌های زبانی بسیار پیشرفته هستند و در ۹۵ درصد موارد ویرایش فقط به این دلیل است که او بیش از حد تولید محتوا کرده است.

این ربات قابلیت ارائه ۲۰ هزار واژه در ۱۰ ثانیه را دارد. ما به سرعت در حال رسیدن به نقطه‌ای هستم که اثر این رُبات‌ها به طور کلی از متن انسانی قابل تشخیص نیستند و برای همه ما که می‌نویسیم، این آی کیو عمیقاً نگران‌کننده است».

«Ai-Da» که در سال ۲۰۱۹ تکمیل شد، دارای پوست سیلیکونی، موهای کاشته‌شده، دندان‌ها و لثه‌هایی با پرینت سه‌بعدی و دوربین‌های چشمی یکپارچه است. این رُبات پا دارد اما نمی‌تواند راه برود، با این حال دست‌ها، تنه و سرش آزادانه حرکت می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج