جاباما
۱۱۷۲۹۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

یادداشت ابراهیم حاتمی‌ کیا برای پایان «چ»

ابراهیم حاتمی‌کیا به مناسبت اختتامیه اکران عمومی فیلم سینمایی «چ» نوشتاری نوشت.

خبرگزاری ایسنا: ابراهیم حاتمی‌کیا به مناسبت اختتامیه اکران عمومی فیلم سینمایی «چ» نوشتاری نوشت.

این کارگردان سینمای ایران در این نوشتار آورده است:

«فیلم سینمایی «چ» محصول بیش از یک دهه دغدغه ذهنی و حاصل متراکم حدود ۳ سال کار مداوم هنرمندان عزیز و جوانان خلاق سینمای کشور بود که همگی می‌خواستند ادای دینی به آرمان‌خواهی نسلی از فرزندان این سرزمین کنند که چه بسا آنها را حتی از نزدیک ندیده بودم اما قصه پایمردی‌هایشان در پشت سر ما و سایه بر زندگی امروزمان و چشم‌انداز فردای ما است و خواهد بود.

استقبال خوب مردم از سینماهای تهران، شهرستان‌ها و اظهار محبت آنها و آنچه حتی از شهرهای کوچک و دوردست و مناطق فاقد سالن سینما به من رسید خستگی این سالها و زحمت وافر ساخته «چ» را از تنم بیرون کرد و قطعا برای همکارانم نیز این چنین بوده است.

برگزاری این مراسم در شب سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران با حضور و مشارکت خودجوش مردم در میدان امام حسین (ع) که نام و مکانش مملو از خاطرات فراموش‌نشدنی برای نسل ما است برگه ارزشمند و شیرین دیگری از صفحات ساخت و پخش فیلم «چ» برایم می‌باشد. قطعاً همه مخاطبان و آنهایی که در لحظات تماشای این فیلم در سینماها و یا در ایام آتی از طریق نمایش خانگی و یا کمی دورتر از طریق شبکه‌های تلویزیونی در حس مورد نظر با ما مشارکت خواهند داشت به قول شهید عزیز و برادر بزرگوارم سید مرتضی آوینی همگی از عوامل و دست‌اندرکاران این فیلم محسوب می‌شود.

در پایان از همه برگزار کنندگان این مراسم و همه همکارانم تشکر می‌کنم و امیدوارم دعای خیر شهیدان چمران، فلاحی، وصالی و سایر شهدای انقلاب و دفاع مقدس بدرقه راهمان باشد.»

مراسم سالگرد شهادت دکتر چمران و اختتامیه اکران فیلم سینمایی «چ» و نمایش عمومی این فیلم، شامگاه جمعه ۳۰ خرداد با حضور مهدی چمران؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران، حسین طلا؛ نماینده مجلس شورای اسلامی، محمد ابویی؛ مشاور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در امور جوانان و رئیس خانه شهریاران جوان، جعفری جلوه؛ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، جمعی از مدیران شهری و هنرمندان این فیلم و شهروندان در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پژمان لشکری‌پور؛ مدیر پروژه فیلم سینمایی «چ» گفت: اوایل بهار بود که اکران عمومی فیلم «چ» در سینما آزادی آغاز شد و خیلی خوشحالیم که اختتامیه این فیلم در این میدان قرار گرفته و مهمتر از همه اینکه در شب شهادت دکتر مصطفی چمران برگزار می‌شود. این برنامه برای اولین‌بار به صورت مردمی شکل گرفته است و وقتی این موضوع را با آقای حاتمی‌کیا مطرح کردم ایشان گفتند که آیا مردم به تماشای فیلم در میدان امام حسین خواهند آمد که به لطف خدا همین هم اتفاق افتاد و مردم استقبال خوبی کردند.

سپس بابک حمیدیان به روی صحنه آمد تا پیام ابراهیم حاتمی کیا به این مراسم را قرائت کند.

وی پیش از قرائت پیام در سخنانی گفت: من سهم بسیار کوچکی در ساخت این فیلم داشتم. خداحافظی کردن از این اثر همانند بدرقه کردن دوست عزیزی در فرودگاه است.

حمیدیان سپس پیام ابراهیم حاتمی کیا به این مراسم را برای حضار خواند.

در ادامه این مراسم بانو کاظم‌زاده؛ همسر شهید اصغر وصالی طی سخنانی کوتاه یادآور شد: از کسانی که بعد از ۳۴ سال از ماجرای پرالتهاب پاوه یاد کرده و گمنامی اصغر وصالی را به یاد آوردند تشکر می‌کنم. شهیدی که از ۱۳ سالگی فعالیت سیاسی خود را شروع کرد و در انقلاب لحظه‌ای آرام نبود و با اولین درگیری‌های کردستان به عنوان فرمانده حاضر شد و در شروع جنگ در سرپل ذهاب نهایتاً در ۲۸ آبان ماه و همزمان با روز عاشورا شهید شد.

وی افزود: سخن از گذشته‌ها زیاد است اما جا دارد از کسانی تشکر کنیم که زنده کننده یاد شهیدان هستند به امید اینکه سایر هنرمندان این راه را ادامه دهند.

در ادامه این مراسم، مهدی چمران در سخنانی گفت: تشکر می‌کنم از هنرمندان بزرگی که دست به کار شدند و فیلم زیبا، جالب و کم نظیر "چ" را ارائه دادند که نه تنها زندگی شهید چمران بلکه زندگی بسیاری از شهدای دیگر از جمله شهید وصالی که در پاوه و نقاط دیگر نبرد کردند و برای کشور خود به شهادت رسیدند را به تصویر بکشد.

وی افزود: امشب شب شهادت شهید چمران است و در فردا روز در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ او در دهلاویه و در ظهری خونین به شهادت می‌رسد. آخرین سخن او این بود که بعد از من آبروی من را حفظ کنید. بزرگانی که این فیلم را ساختند. هم حاتمی‌کیا و هم سایر هنرمندان و دست اندرکاران توانستند که آبروی او را حفظ کنند.

در ادامه این مراسم، مادر شهید بهروز صبوری نیز در سخنان کوتاهی گفت: آنقدر دویدم تا به پسرم رسیدم. سه ماه قبل بود که به من خبر دادن پسرم پیدا شده است. پسرم را در دانشگاه خلیج فارس بوشهر به خاک سپرده بودند که با آزمایش های انجام شده شناسایی شد.

وی افزود: فرزندم ۱۸ ساله رفت و ۴۹ ساله بازگشت. درجه او از همه بالاتر بود و به او افتخار می کنم.

سپس حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی؛ مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه فلسطین طی سخنانی با اشاره به نقش چمران در انقلاب تأکید کرد: تمام چیزی که از چگوارا نقل می‌کنند قطره‌ای در مقابل اقیانوس چمران است اما چه اتفاقی افتاده که چگوارا بر روی تی‌شرت‌های جوانان خارج در جهان نقش می‌بندد اما در کشور خودمان در مورد این شهید کاری انجام نمی‌شود.

وی افزود: اگر امثال حاتمی‌کیا نبودند و حاتمی‌کیا به فکر چمران نمی‌افتاد چمران سنگ قبری در بهشت‌زهرا و یک اتوبان در تهران بود.

در انتهای مراسم با حضور مهندس مهدی چمران؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر طلا نماینده مجلس شورای اسلامی، ابویی مشاور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه جوانان و رئیس خانه شهریاران، حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی؛ مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه فلسطین و پژمان لشکری‌پور؛ مدیر پروژه فیلم «چ» از بازیگران، عوامل و دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «چ» تقدیر و تجلیل شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج