۱۱۷۴۱۸۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

مخالفت جمهوری خواهان با لغو تحریم‌ها

۲۵ نماینده جمهوری‌خواه با ارسال نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در اقدامی ضد ایرانی اعلام کردند با لغو تحریم‌ها علیه ملت ایران مخالفت خواهند کرد.

خبرگزاری ایرنا: "واشنگتن فری بیکن"، سناتورهای جمهوری خواه دولت آمریکا را متهم به مخفی کردن اطلاعات کردند و خواهان ارائه جزییات در مورد هویت مذاکرات با ایران شدند.
در این نامه آمده است: با وجود ارسال بیش از ۱۲ نامه از سوی اعضای کمیته مطالعات جمهوری‌خواه برای دریافت اطلاعات در مورد اجرای تحریم‌های ایران، دولت (بایدن) همچنان کنگره را در مورد برنامه‌های ایران برای تضعیف اجرای تحریم‌ها و کاهش تحریم‌ها علیه ایران در تاریکی قرار داده است.
این کمیته بیش از ۱۵۰ عضو جمهوری‌خواه دارد و از سیاست‌های محافظه کارانه در زمینه مسائل دفاعی و سیاست خارجی حمایت می‌کند.
در این نامه، جمهوری‌خواهان بار دیگر بر قدرت کنگره برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاکید کردند.
جمهوری‌خواهان افزودند: ما یادآور می‌شویم که قدرت تنظیم تجارت با کشورهای خارجی و در نتیجه توانایی اعمال تحریم‌های اقتصادی در اختیار کنگره است.
سناتورهای آمریکایی با اشاره به سیاست‌های پیشین دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در نامه خود نوشتند: هنگامی که جمهوری‌خواهان به زودی اکثریت را بدست آورند، قانون فشار حداکثری را تصویب خواهند کرد و مانند دولت باراک اوباما، توانایی دولت بایدن، برای لغو تحریم‌ها و سوء استفاده از معافیت‌ها و مجوزها برای کاهش تحریم‌های ایران را محدود خواهند کرد.
در این نامه با تکرار اتهام پراکنی‌های همیشگی برخی مقامات آمریکایی همسو با رژیم صهیونیستی ادعا شده است که لغو تحریم‌های ایران نباید بدون رسیدگی به همه فعالیت‌های ایران از جمله برنامه هسته‌ای، توانایی‌های موشکی، تکثیر تسلیحات و سایر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده این کشور انجام شود.
پیش از این، تام کاتن سناتور تندرو جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شد: یک توافق هسته‌ای میان بایدن و ایران حتی بدتر از توافق قبلی خواهد بود و زمانی که جمهوری‌خواهان بار دیگر قدرت را بدست گیرند، پاره خواهد شد.
وی همچنین با تکرار ادعاهای همیشگی و بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که بایدن رییس جمهوری آمریکا تیم مذاکره کننده خود را به وین اعزام کرده است تا در مقابل ایران تسلیم شود. این دولت نمی‌خواهد حکومت ایران را به دلیل اقدامات هسته‌ای و حملات علیه نیروهای آمریکایی و متحدان ما مسوول پذیر کند.
تد کروز دیگر سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز در واکنش به تاکید ایران بر اینکه آمریکا باید تضمین کند توافق هسته‌ای را ترک نمی‌کند، مدعی شده بود هر توافقی که به معاهده تبدیل نشود، دوام نخواهد آورد و دولت بعدی آمریکا آن را پاره خواهد کرد.
خروج یکجانبه و بی‌مسئولانه آمریکا از برجام و بی‌عملی طرف‌های اروپایی، جمهوری اسلامی ایران را بر آن داشته تا درصدد دستیابی به ضمانت و توافقی در وین باشد که برای هرگونه نقض تعهدات برجامی از سوی طرف‌های مقابل، تاوان و بهایی در نظر گرفته شود.
رفتارهای آمریکا و اروپا باعث شده ایران اعتماد خود را به امضای بدون ضمانت آنها در پای قرارداد برجام از دست بدهد. بر اساس تئوری‌ بازی‌ها ایران در مذاکرات با دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴ در وین به دنبال اهرمی است که طرف‌های برجام را به اجرای این توافق متعهد و برای نقض آن بهایی در نظر گیرد. چیزی شبیه به یک توافق تجاری که نقض آن می‌توان پیامدهایی در پیش داشته باشد.

از نظر ایران اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و اعضای برجام آموخته‌اند که به کدام طرف‌ها می‌توان اعتماد کرد.
علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، در یادداشتی برای نشریه فایننشال تایمز با تاکید بر ضرورت تضمین طرف‌های مقابل تاکید کرد غرب باید تضمین کننده برداشته شدن همه تحریم‌های پسا برجامی باشد و برای هرگونه نقض مفاد این توافق غرامت بپردازد.

وی در این مقاله نوشت از نظر ما، اشتباهات گذشته نباید تکرار شوند. همگی ما به نوبه خود ظرف ۶ سال گذشته آموخته‌ایم که به چه چیز و به چه کس می‌توان اعتماد کرد. برای تضمین عدول ناپذیر بودن هر گونه توافق آتی، غرب لازم است که تاوان عدم پایبندی به تعهدات خود در این توافق را بپردازد. مانند هر کسب و کاری، توافق، لازم الاجراست و تخطی از آن عواقب دارد. «ایران به این فرآیند متعهد بوده و به تعهدات خود پایبند خواهد بود. از دید ما، اصل «پایبندی متقابل» نمی‌تواند مبنای مناسبی برای مذاکرات باشد چرا که دولت آمریکا بود که به صورت یکجانبه توافق را ترک کرد. بنابراین آمریکا باید نشان دهد که این بار جدی بوده و از صلاحیت لازم برای انجام تعهداتش برخوردار است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج