۱۱۷۶۰۱۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نحوه محاسبه قبوض آب در فصل زمستان

معاون درآمد آب و فاضلاب تهران در خصوص محاسبه تعرفه آب بهای مشترکان در فصول سرد سال توضیحاتی را ارائه داد.

خبرآنلاین: معاون درآمد آب و فاضلاب تهران در خصوص محاسبه تعرفه آب بهای مشترکان در فصول سرد سال توضیحاتی را ارائه داد.

سید رسول باقری گفت: محاسبه تعرفه آب مشترکان جهت شرب خانگی پله‌های مختلفی دارد، به نحوی که در حوزه آب بها ۱۰ پله وجود دارد که نرخ آب بهای مشترکان با توجه به این پلکان تعیین می‌شود.

او ادامه داد: به عنوان مثال اگر شهروندی تا ۱۸ مترمکعب مصرف آب داشته باشد، آب بهای آن یک تعرفه دارد و اگر از ۱۸ تا ۲۵ متر مکعب مصرف داشته باشد، آب بهای او با تعرفه‌ای دیگر محاسبه می‌شود.

معاون درآمد آب و فاضلاب تهران گفت: بر این اساس اگر مشترکی بیش از حد مجاز آب مصرف کند، مشمول پرداخت جریمه می‌شود. امسال افزایش قیمت ۷ درصدی در زمینه آب داشتیم، اما اعلام شد برای مشترکان پر مصرف ۱۶ درصد به این ۷ درصد اضافه خواهد شد؛ بنابراین محاسبه آب به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

باقری ادامه داد: قبوض آب در نرم افزارهایی که طراحی شده محاسبه و قیمت نهایی آن به مشترکان اعلام می‌شود. به طوری که صفر تا پنج مترمکعب مصرف آب یک قیمت و پنج تا ۱۰ مترمکعب تعرفه‌ای دیگر دارد و همین روال تا پله آخر قیمت گذاری ادامه دارد.

او ادامه داد: مشترک در هر پله از آب بها قرار بگیرد، ۷۰ درصد آن، بهای فاضلاب محاسبه می‌شود و بنابراین تعرفه فاضلاب مستقل نیست و مرتبط به آب بها است.

به گفته این مقام مسئول در قبوض آب، هزینه دفع فاضلاب درج شده است، کارمزد دفع فاضلاب برای تمامی مشترکانی که به تأسیسات انتقال فاضلاب متصل هستند، محاسبه می‌شود که این رقم ۷۰ درصد از میزان آب‌بها است.

بختیاری گفت: معمولا در ماه‌های گرم سال به دلیل افزایش مصرف، تعرفه آب بها پلکانی افزایش می‌یابد. اما از ابتدای مهر ماه همزمان با سرمای تدریجی هوا، بهای آب مشترکان طبق مصوبه وزارت نیرو در حالت کف قرار می‌گیرد و ضرایب افزایشی تابستان معمولا برای فصول سرد محاسبه نخواهد شد؛ بنابراین در فصول سرد سال تعرفه آب کمتر محاسبه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • m.n

      آقایان قانونگذار بیسواد ، چرا تعداد نفرات خانوار مشترکان رو در نظر نمیگیرید . برای خانواده ۱یا ۲ نفره مصرف با خانواده ۴یا ۵ نفره فرق میکنه وشما فقط جیب مردم رو میزنید و قانونی عمل نمیکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج