۱۱۷۶۱۱۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تبلیغات ضدبرجامی دردسر ساز شده

یک فعال سیاسی: دولت می‌خواهد توافق کند، اما تبلیغات قبلی ضدبرجامی، مشکل ساز شده.

خبرآنلاین: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سیستم اقتصادی، تصمیم‌گیران و دولت به نتیجه رسیده‌اند که باید توافقی صورت گیرد و به شخصه هم خوشبین هستم که این کار صورت می‌گیرد.

هدایت آقایی ، درباره این‌که در ابتدای دولت و قبل از شروع مذاکرات از سوی دولتمردان و تصمیم‌گیران مطرح می‌شد معیشت و اقتصاد را به مذاکرات گره نمی‌زنیم اما امروز مشاهده می‌کنیم عکس این ماجرا رخ داده است به طوری که پس از پایان دور هفتم مذاکرات دلار وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد، گفت: متاسفانه فرهنگ خلاف واقع‌گویی در کشور ما عادی شده است؛ این صحبت‌ها از آن حرف‌های بزرگی بود که در طول انتخابات گفته شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: عده‌ای تصورشان این است هنگامی که حرف خلاف و غیرواقعی گفته می‌شود کسی بازخواست نمی‌کند و جامعه به دنبال مطالبه نیست بنابراین با خیال راحت از حرف‌هایی که در گذشته زده‌اند، می‌گذرند.

وی تاکید کرد: امروز در دنیایی هستیم که نمی‌شود تأثیر و تأثر عوامل را انکار کرد، هر اتفاقی رخ دهد بر کل جهان مؤثر است چه برسد به مسئله مهمی مانند داستان هسته‌ای و برجام که در جمهوری اسلامی هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ واقعی به اقتصاد و مسائل و مشکلات اجتماعی گره خورده است.

آقایی با اشاره به اینکه اقتصاد ما یک اقتصاد برونگرا است، عنوان کرد: ما صادرات مواد خام و معدنی، نفت و پتروشیمی را انجام می‌دهیم که با قوانین دنیا و بانک‌ها سر و کار دارد و مگر می‌شود این‌ها جدا از مسئله برجام و تحریم‌ها باشند؟ ما هر چقدر در مسئله دوردولتمردان با مردم صاق باشند زدن تحریم‌ها مهارت داشته باشیم، به هر حال آن‌ها تاثیر خودشان را می‌گذارند همانطور که امروز مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: معتقدم آقایان که در طول انتخابات و قبل از آن شعارهایی می‌دادند مبنی بر اینکه این مذاکرات و نتایجش تاثیری بر اقتصاد ندارند، حرف‌شان را صادقانه پس بگیرند و بگویند تاثیر دارد. اینکه امروز ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده است، به خاطر نوسانات سیاسی و مذاکرات در چند روز اخیر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کسانی که گفتند معیشت و اقتصاد را به مذاکرات گره نمی‌زنند نهایتا اعتراف و عذرخواهی کنند چون عملا همین اتفاق افتاده است، ادامه داد: مهم نیست که بعد از حرف‌ها مسئولان مشکلات حل شود یا نشود، اما از این فرصت بهره ببرند و بررسی کنند که علت چیست.

وی گفت: اگر مذاکره‌کنندگان امروز موضع بر حقی دارند و بر آن پافشاری می‌کنند و توافقی حاصل نمی‌شود حداقل مردم بدانند موضع‌شان بر حق است آنگاه مردم اگر خواستند پایش می‌ایستند؛ به اعتقاد من صادقانه برخورد کردن بهترین راه و گزینه است که دولتمردان می‌توانند داشته باشند.

آقایی درباره چشم‌انداز این دوره از مذاکرات بیان کرد: معتقدم این دولت و کسانی که دنبال مذاکرات هستند در یک کشتی نشسته‌اند و دنبال این هستند که مسائل را حل کنند اما مشکلی که امروز دارند تبلیغاتی است که در دولت قبلی علیه برجام شده است مبنی بر این که دستاوردی نداشته و ضعیف است.

وی ادامه داد: به عقیده من مذاکره‌کنندگان این دوره به دنبال این هستند که تفاوتی در نتایج مذاکرات و پیش‌نویس‌ها حتی به صورت صوری و ظاهری هم که باشد نشان دهند و به قول معروف بگویند یک تفاوتی را ایجاد کرده‌ایم که قبلی‌ها نمی‌توانستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: سیستم اقتصادی، تصمیم‌گیران و دولت به نتیجه رسیده‌اند که باید توافقی صورت گیرد و به شخصه هم خوش‌بین هستم که این کار صورت می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج