۱۱۷۶۵۸۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بعد از این‌همه مدت، عامل آلودگی هوا مشخص شد

عبادتی: آلودگی هوای تهران به ۲ بخش تقسیم می‌شود که ۴۰ درصد آن منابع ساکن و ۶۰ درصد آن منابع متحرک هستند.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان: هره عبادتی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران: آلودگی هوای تهران قابل حل است، اما بزرگترین مانع برای انجام آن مشکلات اعتباری است.

وی افزود: آلودگی هوای تهران به ۲ بخش تقسیم می شود که ۴۰ درصد آن منابع ساکن و ۶۰ درصد آن منابع متحرک هستند، در این بین منابع متحرک حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها و کامیون‌ها بالاترین سهم را دارد، یعنی اتوبوس شهری و کامیون‌ها به دلیل فرسودگی و نداشتن فیلترجاذب دوده بالاترین سهم انتشار آلاینده‌ها در شهر تهران را دارند، که در شرایط اضطرار با توجه به آلودگی هوای تهران، شب‌ها تردد کامیون‌ها ممنوع است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در مورد خاموشی ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تمامی دستگاه‌های کنترل کیفیت هوای تهران و محیط زیست تهران فعال است، ما در تهران ۳۴ ایستگاه فعال داریم که به تازگی قطعات آن‌ها تعویض و نوسازی شده است که شاخص‌ها را به صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهد .

همچنین مصطفی حاج هادی رییس اداره پایش امور آزمایشگاه‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در مورد قرارداد ایران و ژاپن در سال ۱۳۹۶ با موضوع آلودگی هوای تهران گفت: پروژه توسعه ظرفیت کنترل آلودگی هوا در شهرداری تهران با مشارکت موسسه همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) و با شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در جریان می‌باشد و با اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز همکاری می‌کنند.

وی افزود: پروژه در خصوص سنجش و شناسایی ترکیبات ذرات معلق و سنجش ترکیبات آلی فرار در هوای شهر تهران و همچنین به روز رسانی فهرست انتشار آلاینده‌ها و سهم آن‌ها در هوای شهر تهران می‌باشد، جایکا برای توانمند سازی در پروژه‌های محیط زیستی از جمله آلودگی هوا با کشور‌ها در حال توسعه همکاری می‌کنند و تمامی هزینه‌های جایکا توسط دولت ژاپن تامین می شود و هزینه‌ای از ایران دراین قرارداد کسر نشده است.

حاج هادی در پایان افزود: جایکا تا کنون آلودگی ذرات فرار مانند سوخت‌ها را شناسایی کرده و برای تحقیق نمونه‌ها را به ژاپن فرستاده است، این پروژه از سال ۱۳۹۶ شروع و تا سال آینده ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج