۱۱۷۶۷۳۶
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

بنزین باز هم گران می‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در خصوص احتمال گرانی سوخت در سال آینده با توجه به مطرح شدن بحث اصلاح یارانه‌های پنهان، خاطرنشان کرد: قیمت سوخت هیچ افزایشی پیدا نمی‌کند، این‌ها (دولت) می‌خواهند یارانه پنهان و این‌ها را مدیریت کنند، اما قیمت سوخت حتما افزایش پیدا نمی‌کند.

خبرگزاری ایلنا: رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات در رابطه با اینکه «بودجه ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن ادامه شرایط تحریمی بسته شده و این برای مردم نگرانی‌هایی را در خصوص ادامه فشار اقتصادی و مشکلات و سختی‌های ناشی از آن به دنبال دارد.»، گفت: این یک حسن است که دولت بودجه را بر مبنای محدودترین وضعیت و شرایط مضیقه ببیند که در این حالت واقعی‌تر است. در این حالت اگر این روال ادامه پیدا کرد، دولت می‌تواند یک مدیریت بهتری در همه حوزه‌ها اعم از مدیریت کردن هزینه‌های جاری، معیشت، واردات کالاهای اساسی و... داشته باشد.

زارع در همچنین خصوص احتمال گرانی سوخت در سال آینده با توجه به مطرح شدن بحث اصلاح یارانه‌های پنهان، خاطرنشان کرد: قیمت سوخت هیچ افزایشی پیدا نمی‌کند، این‌ها (دولت) می‌خواهند یارانه پنهان را مدیریت کنند، اما قیمت سوخت حتما افزایش پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: همچنین دولت با در نظر گرفتن شرایط واقعی و حتی بدترین حالت ممکن یک برنامه‌ریزی مناسب‌تر انجام داده تا بهتر تصمیم بگیرد. بالاخره این یک فرضیه این است که دولت می‌گوید من در بدترین شرایط بودجه را می‌بینم و براساس آن برنامه کاری خود را تنظیم می‌کنم و این این یک ابتکار عمل به دولت می‌دهد. اگر هم فضای بهتری ایجاد شد و وضعیت درآمدی دولت بهبود پیدا کرد، طبیعتا می‌تواند برنامه‌های جدیدی را به اولویت‌های کاری خود اضافه کند. مساله مهم این است که ما نباید برای مردم بزرگنمایی و غلو کنیم و باید بودجه را براساس واقعیت ببینیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در رابطه با این پرسش که «نهادهای فرهنگی مختلفی با عنوان بودجه فرهنگی از دولت بودجه دریافت می‌کنند، به نظر شما آیا لازم نیست در این شرایط سخت آن بودجه‌ها محدود شده یا قطع شود و به بخش فرهنگی اختصاص یابد؟»، اظهار داشت: بودجه نهادهای فرهنگی چندسال که کلا قطع شد، خیلی محدود و کم شد و پرداختی زیادی هم نداشت؛ همین امسال هم که ما در بحث آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ و ... در تبصره ۱۴ آوردیم هم هنوز به آن صورت جدی پرداخت نشده است، بیشتر هدفمندی به سمت پرداخت نقدی به مردم رفته است.

وی افزود: اما خب باید به این توجه داشت که در مجموع کشور ما یک کشور فرهنگی است، زیربنای اقتصاد و سیاست فرهنگ است ما با این بهانه‌ها نباید به فرهنگ کم‌توجهی کنیم. همه این‌ها به اندازه یک پروژه بزرگ ملی نمی‌شود، در یک پروژه بزرگ ملی که مثلا ۴-۵ هزار میلیارد است، مگر چقدر بودجه فرهنگی است؟

نماینده مردم آباده در مجلس اضافه کرد: مثلا بودجه عمرانی وزارت فرهنگ از یک پروژه فاضلاب ما در آباده کمتر است، حالا در فضای مجازی این حوزه فرهنگ را می‌کوبند

وی بیان داشت: اقتصاد ما دو عامل اثرگذار دارد یکی دلار است و یکی بنزین، این دو مستقیم روی زندگی عادی مردم اثرگذار هستند، به همین خاطر افزایش قیمت سوخت نخواهیم داشت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رهگذر

      یعنی حتما افزایش پیدا میکنه

    • بدون نام

      بنزین ۱۰تومن بشه.ولی حقوق حداقل بایستی ماهی ۴۰میلیون تومن باشه

      پاسخ ها

      • عادل

        مایی که دستمون جایی بند نیست مثل شما چکار کنیم

    • امیر

      دزدی بیشترم شده مگه نه

    • بدون نام

      مطمنا سوخت گران میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج