۱۱۷۶۷۵۷
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

مهاجری: اجازه دهیم مردم حرف‌هایشان را بزنند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت بعد از مدتی به این نتیجه خواهد رسید که مملکت داری سخت است و آیا باز هم میتوان شعار داد که دولت‌های قبل غرب گرا, غرب زده و وابسته بودند, بعد که سرها به سنگ بخورد مجددا روش‌هایی که به دولت‌‌های قبل اجازه اجرا ندادند را در این دولت اجرا کنند

ایلنا: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت بعد از مدتی به این نتیجه خواهد رسید که مملکت داری سخت است و آیا باز هم میتوان شعار داد که دولت‌های قبل غرب گرا, غرب زده و وابسته بودند, بعد که سرها به سنگ بخورد مجددا روش‌هایی که به دولت‌‌های قبل اجازه اجرا ندادند را در این دولت اجرا کنند

محمد مهاجری در باب فضای حاکم بر آینده مذاکرات احیای برجام و تاثیر این موضوع بر افزایش قیمت ارز و اینکه آیا دولت رییسی در ایام پایان سال توان مقابله با تبعات این موضوع بر بازار را خواهد داشت، گفت: هدف دولت ابراهیم رییسی از مذاکرات، بهبود وضع معیشتی نیست. نحوه ورود و شعارهایشان نشان می‌دهد که دل به مذاکرات برای رفع تحریم‌ها نبسته‌اند. برداشتم این است که نگاه دولت به شرق است و تصورشان این است که با افزایش میزان صادرات نفت خام به چین بتوانند مشکل ارزی کشور را حل کنند. بنابراین آنها به دنبال این هستند که قیمت ارز و ارزاق عمومی و قیمت بسیاری از کالاها را از طریق فروش نفت به چین حل کنند.

وی درباره برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: دولت روی کاغذ قول‌هایی داده است که برای مردم به صورت تئوریک توضیح داده نشده است؛ مثلا آقای رئیسی از آن ۷۰۰۰ صفحه‌ای که در انتخابات به عنوان مانیفست اقتصادی مطرح کردند حتی یک صفحه هم رونمایی نکردند و تا امروز دولت برنامه‌ای مطرح نکرده است ضمن اینکه افرادی که در مناصب اقتصادی هستند دیدگاه‌هایشان نه شفاف و نه منطبق بر هم است. از سوی دیگر ستاد اقتصادی دولت نه تنها تلاش چندانی را انجام نداده بلکه کارهایی هم که مطرح می‌کنند بیشتر شعار است، می‌گویند ما از بانک مرکزی استقراض نکردیم که حرفشان هم غلط نیست اما از بانک‌ها استقراض کردند که در نتیجه بانک‌ها هم بدهی‌های‌شان به بانک مرکزی افزایش یافته است، در واقع استقراض غیرمستقیم کردند.

وی ادامه داد:‌ از طرفی افزیش قیمت دلار و بسیاری از مواد غذایی و ارزاق و مواد اولیه نشان می‌دهد که دولت در ۱۰۰ روز اول می‌توانست یک دوره طلایی موفقی داشته باشد. به نظرم دولت شجاعت کارهای سخت را ندارد.

این فعال سیاسی با اشاره به برخی تجمعات معیشتی در شهرهای مختلف گفت: من با هر رفتار خشونت‌آمیزی مخالفم. تحلیل من این است تجمعاتی که در سال ۹۶ صورت گرفت توسط یک جناح سیاسی تدارک شده بود. در سال ۹۸ هم یک جناح سیاسی دیگر از آن بهره‌برداری کرد. امروز هم تجمعات مردمی در باب اعتراض به موضاعات مختلف را مشاهده می‌کنیم که ربطی هم به اصفهان ندارد گاهی روبروی مجلس هم این اعتراضات صورت می‌گیرد به نظرم نباید جلوی اعتراضات مردمی را گرفت باید اجازه داد مردم حرف‌هایشان را بزنند. گرچه مطمئن نیستم همه مردم حوصله داشته باشند برای رسیدن به خواسته‌هایشان تجمع کنند. خدا کند روش‌هایی که برای خواسته‌هایشان بیان می‌کنند روش‌های مسالمت‌آمیزی چون، تجمع، حضور در فضای مجازی و مطرح شدن خواسته‌هایشان از فضای رسمی باشد.

مهاجری تصریح کرد: دولت بعد از مدتی به این نتیجه خواهد رسید که مملکت‌داری سخت است و آیا باز هم می‌توان شعار داد که دولت‌های قبل غرب‌گرا، غرب‌زده و وابسته بودند، بعد که سرها به سنگ بخورد مجددا روش‌هایی که به دولت‌‌های قبل اجازه اجرا ندادند را در این دولت اجرا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهتاب

      بیچاره مردم همیشه صداشون تو گلو خفه میکنن یاچشمشونو کور میکنن

    • بدون نام

      آقا همین که حضرتعالی این حرف را میزنی یعنی اینکه مردم می توانند حرف هایشان را بزنند مگر اینکه جنابعالی خود را از مردم برتر بدانی!!!!

    • بدون نام

      کی از مردم وکالت داری که خودمان خبر نداریم

    • بدون نام

      تجمع مردم معمولا خساراتش بیشتر از فواید ش بوده. حرفهاباید در احزاب و عقلای قوم و مطبوعات بیان شود .والا من روزی د ه تا کامنت هم بنویسم و برترین ها هم همه شو نشر بده بیشتر به مسخره کردن میماند و اینکه ظاهری از آزادی بیان بی خطر را داریم

    • خوشا شیراز

      این چقد حرف میزنه این روزها .روحانی رو یه جور میکوبید رییسی رو یه جور دیگه .تکلیفش با خودش معلوم نیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج