۱۱۷۷۲۸۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نقشه‌ای عجیب برای قابل سکونت کردن مریخ

این طرح برپایه طراحی و ساخت یک کره مغناطیسی در مریخ بنا شده است.

دیجیاتو: همانطور که می‌دانیم سیاره سرخ درحال حاضر فاقد میدان مغناطیسی قوی است و ایجاد یک میدان مغناطیسی در آن می‌تواند تنها گزینه‌ای باشد که مریخ را به یک سیاره قابل سکونت تبدیل کند. البته‌ همچنان مشکلات دیگری بر سر راه بشر قرار دارد، اما حل این مسئله پیشبرد بزرگی محسوب می‌شود.

زندگی در مریخ چند سالی است که به یکی از جاه‌طلبانه‌ترین اهداف بشریت تبدیل شده است. تاکنون اطلاعات بسیار زیادی را درباره این سیاره بدست آورده‌ایم. تعداد زیادی مریخ‌نورد و ربات‌های مختلف را برای بررسی به سطح آن فرستاده‌ایم و به کمک آن‌ها به سوالات بسیاری پاسخ داده‌ایم. اما هنوز نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم آیا مریخ روزی قابل سکونت خواهد شد یا خیر؟

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهیم، این است که به دنبال ایجاد محیطی امن برای زندگی و شکوفایی انسان‌ها باشیم. درحالیکه برنامه‌هایی برای شکل‌گیری این محیط وجود دارد، برای به واقعیت پیوستن آن‌ها باید تغییراتی شگرف ایجاد کرد. مریخ نیازمند یک کره دارای میدان مغناطیسی است - همانند زمین. این میدان مغناطیسی به محافظت از سطح سیاره در برابر بادهای شدید خورشیدی کمک می‌کند - دانشمندان معتقد هستند محافظت این پوسته از زمین دربرابر پارامترهای خارجی به شکل‌گیری حیات در زمین کمک کرده است.

نقشه‌ای عجیب برای قابل سکونت کردن مریخ

اما ساخت چنین پوسته مغناطیسی بسیار دشوار است.

براساس مطالعات اخیر، دانشمندان طرح جدیدی را برای چگونگی ایجاد میدان مغناطیسی مصنوعی در اطراف سیاره سرخ ارائه کرده‌اند. ایده اصلی استفاده از ذرات باردار برای ایجاد حلقه‌ای در اطراف این سیاره است. دانشمندان می‌خواهند این کار را با یونیزه کردن ذرات «فوبوس» - بزرگترین قمر سیاره مریخ - انجام دهند. فوبوس هر هشت ساعت یکبار به دور مریخ می‌چرخد. این بدان معناست که یک حلقه ثابت از ذرات باردار در اطراف سیاره ایجاد خواهد شد.

سپس دانشمندان قصد دارند تا ذرات را شتاب دهند و آنچه را که پلاسما نامیده می‌شود، در امتداد مدار ماه شکل دهند. این نظر از لحاظ تئوری باید یک میدان مغناطیسی - به اندازه کافی قوی - ایجاد کند که حیات در مریخ، در برابر بادهای خورشیدی و دیگر عوامل تهدید کننده - محافظت شود.سپس دانشمندان قصد دارند تا ذرات را شتاب دهند و آنچه را که پلاسما نامیده می‌شود، در امتداد مدار ماه شکل دهند. این نظر از لحاظ تئوری باید یک میدان مغناطیسی - به اندازه کافی قوی - ایجاد کند که حیات در مریخ، در برابر بادهای خورشیدی و دیگر عوامل تهدید کننده - محافظت شود.

مشخص نیست که این میدان برای فعالیت به چه مقدار انرژی نیاز دارد. با این‌ حال، دانشمندان می‌گویند این ایده، یکی از بهترین تفکرات حال حاضر محسوب می‌شود. اگر هریک از ایده‌های دیگر نیز نتیجه‌بخش باشد، می‌توانیم درنهایت با شانس بیشتری پروژه زندگی در مریخ را پیش ببریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج