جاباما
۱۱۷۷۸۷۰
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

طراحی غافلگیرکننده پرچمدار سری شیائومی ۱۲

اگرچه پیش از گزارش‌ها حاکی از آن بود که گوشی آینده شیائومی ۱۲ اولترا از صفحه نمایش ثانویه بهرمند خواهد بود، اما اخبار موثق اخیر ثابت می‌کند که این گوشی از طراحی کاملا متفاوت و منحصر بفرد بهره می‌برد.

فرارو: تاکنون شایعات زیادی درباره جدیدترین گوشی‌های پرچمدار شیائومی که گفته می‌شود Xiaomi ۱۲ نام خواهند داشت منتشر شده و حتی تصاویر رندر مختلفی نیز از آن‌ها به اشتراک گذاشته شد، اما اکنون با درز اطلاعات جدید به یکباره تمام تصورات ما از این گوشی به هم ریخت و اکنون متوجه شدیم که حداقل یکی از مدل‌های این سری، یعنی Xiaomi ۱۲ Ultra با طراحی کاملاً متفاوت از آنچه تصور می‌شد راهی بازار می‌شود.

شیائومی دیگر یک برند اقتصادی در بازار گوشی‌های هوشمند محسوب نمی‌شود و با عرضه گوشی‌های سری Xiaomi Mi ۱۱ ثابت کرد که در کلاس گوشی‌های پرچمدار و پریمیوم نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گوشی Xiaomi Mi ۱۱ Ultra در حال حاضر پرچمدار گوشی‌های هوشمند این سری محسوب می‌شود که از صفحه نمایش ثانویه در پشت دستگاه بهره می‌برد. این موضوع سبب شد که تا همین اواخر بسیاری از کارشناسان فناوری بر این باور باشند که جانشین بعدی این گوشی نیز به چنین نمایشگری مجهز شود و بر این اساس نیز تصاویر رندر متعددی از Xiaomi ۱۲ Ultra منتشر شد.

این تصورات ادامه یافت تا اینکه یک افشاگر سوئدی با شناسه کاربری Teme @rodent۹۵۰ موفق شد از طریق پلتفرم رسانه اجتماعی چینی ویبو، عکسی از قاب محافظ Xiaomi ۱۲ Ultra به دست آورد. همین عکس سبب شد تمام تصورات قبلی از طراحی این دستگاه به هم بریزد. در این تصویر خبری از صفحه نمایش ثانویه نبود و بجای آن یک سیستم پیچیده دوربین عقب با طراحی کاملاً منحصر بفرد دیده می‌شود که در یک ماژول بزرک دایره‌ای شکل قرار گرفته بود. پس از آن وبسایت Gizmochina نیز به طور انحصاری و از طریق منابع اطلاعاتی خود به تصاویر جدیدی از قاب محافظ شیائومی ۱۲ اولترا دست یافت که این طراحی جدید را تأیید می‌کرد.

طراحی غافلگیرکننده پرچمدار سری شیائومی ۱۲ تصویر لو رفته از قاب محافظ شیائومی 12 اولترا

از آنجایی که تصاویر جدید فقط یک قاب با بریدگی برای دوربین را نشان می‌دهد، پیکربندی دقیق دوربین شیائومی 12 Ultra ناشناخته باقی مانده است. با این وجود، افشاگر سوئدی توانست اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیار وبسایت فناوری LetsGoDigital قرار دهد و این وبسایت نیز با کمک همکار مشهور خود، پرویز خان، با نام مستعار Technizo Concept، توانست مجموعه‌ای از رندر‌های سه بعدی واقعی از محصول مورد انتظار Xiaomi 12 Ultra را ایجاد کند.

گوشی شیائومی ۱۲ اولترا با دوربین چهارگانه ۵۰ مگاپیکسلی لایکا

ما با سیستم دوربین این دستگاه شروع می‌کنیم؛ شیائومی ۱۲ اولترا دارای یک دوربین بزرگ و گرد است که روی یک پلت فرم مستطیلی قرار می‌گیرد. تصاویری که به تازگی به بیرون درز کرده نشان می‌دهد که این یک سیستم دوربین چهارگانه است. این بدان معناست که مدل جدید یک دوربین بیشتر در مقایسه با مدل قبلی خود دارد. در مورد پیکربندی، مدتی است که صحبت‌هایی در مورد ادغام یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض در این دستگاه وجود دارد. حسگر تصویر جدید ISOCell GN5 سامسونگ احتمالاً برای این مورد استفاده خواهد شد که فوکوس خودکار Dual Pixel Pro را بهبود می‌بخشد. این سنسور در واقع جانشین ISOCell GN2 است که در Mi 11 Ultra استفاده می‌شود.

طراحی غافلگیرکننده پرچمدار سری شیائومی ۱۲

همانطور که قبلاً هم از شیائومی دیده ایم، سه دوربین دیگر نیز به سنسور تصویر با وضوح بالا مجهز خواهند شد. ممکن است این سنسورها، سه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و لنز زوم تله فوتو پریسکوپی باشد که اگر بخواهیم بر اساس شیائومی می ۱۱ اولترا قضاوت کنیم، از زوم اپتیکال ۵ برابر، زوم هیبریدی ۱۰ برابر و زوم دیجیتال ۱۲۰ برابر پشتیبانی می‌کنند. جزئیات مربوط به لنز دوربین چهارم (که به صورت مرکزی در بالا قرار گرفته است) در حال حاضر ناشناخته باقی مانده است، اما شاید شیائومی یک لنز زوم دوم را برای این جایگاه در نظر گرفته باشد.

در سمت راست دوربین چهارم یک سنسور هنوز ناشناخته قرار دارد که احتمالاً برای دمای رنگ در نظر گرفته شده است. سپس دو سنسور دیگر در سمت راست قابل مشاهده هستند که با هم سیستم فوکوس خودکار لیزری dTOF را تشکیل می‌دهند و همان‌طور که از شیائومی Mi ۱۱ Ultra می‌دانیم، پایین‌تر از آن یک فلاش LED سه‌گانه قرار دارد. در نهایت، یک میکروفون نیز قابل مشاهده است تا با استفاده از آن بتوان صدای واضح و بدون نویز را در هنگام گرفتن ویدیو، ضبط کرد. همچنین می‌توان فرض کرد که این گوشی، فیلم‌ها را با وضوح ۸K ضبط می‌کند و البته چندین ویژگی ویدئویی پیشرفته نیز در دسترس خواهد بود. یک سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز برای جلوگیری از لرزش‌های ناخواسته دوربین نیز وجود دارد. البته لوگوی لایکا نیز در طراحی گنجانده شده است و صرف نظر از اینکه لایکا واقعاً در طراحی سیستم دوربین Xiaomi ۱۲ Ultra نقش داشته باشد یا خیر، واضح است که شیائومی باز هم توجه زیادی به قابلیت‌های عکس و فیلم خواهد داشت.

طراحی غافلگیرکننده پرچمدار سری شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲ اولترا با صفحه نمایش ۶.۸ اینچی AMOLED خمیده

گفته می‌شود شیائومی این گوشی هوشمند پرچمدار را به یک نمایشگر خمیده مجهز خواهد کرد. این نمایشگر احتمالا یک صفحه نمایش ۶.۸ اینچی AMOLED با وضوح +QHD و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز است که بدون شک تصاویر شفاف و واضحی را ارائه خواهد کرد. نکته دیگر اینکه این گوشی به سوراخ پانچ برای قرار دادن دوربین سلفی مجهز خواهد شد و اگرچه شیائومی با گوشی Mix 4 دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را تجربه کرده بود، اما شیائومی ۱۲ اولترا سال ۲۰۲۲، باز از سوراخ پانچ بهره خواهد برد.

طراحی غافلگیرکننده پرچمدار سری شیائومی ۱۲

برای باز کردن قفل دستگاه، یک حسگر اثرانگشت با عملکرد سریع در نمایشگر تعبیه شده است. همچنین می‌توانید قفل ۲ بعدی با چهره را انتخاب کنید. بنابراین، روش‌های احراز هویت بیومتریک کافی در این دستگاه عرضه خواهد شد. شما همچنین می‌توانید انتظار ویژگی‌های سطح بالا در زمینه صوتی را داشته باشید. به عنوان مثال، شیائومی مدتی است که با هارمن کاردون همکاری می‌کند تا از تجربه صدایی با کیفیت بالا اطمینان حاصل کند. انتظار می‌رود که این مدل برتر جدید به بلندگو‌های استریو مجهز شود و علاوه بر این، بدنه نیز دارای گواهی IP۶۸ ضد گرد و غبار و آب خواهد بود.

طراحی غافلگیرکننده پرچمدار سری شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲ اولترا با اندروید ۱۲ و چیپست اسنپدارگون ۸ نسل ۱

شیائومی ۱۲ اولترا علاوه بر دوربین پیشرفته و نمایشگر زیبا، به جدیدترین و قدرتمندترین چیپست حال حاضر یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام نیز مجهز خواهد بود. این گوشی همچنین سیستم عامل جدید اندروید ۱۲ را در کنار رابط کاربری MIUI 13 به اجرا درمی آورد. البته شرکت شیائومی در مورد برنامه‌های به روز رسانی خیلی شفاف عمل نمی‌کند، اما گفته می‌شود، دستگاه با ۲ سال به روز رسانی سیستم عامل اندروید و ۳ سال به روز رسانی امنیتی ارائه می‌شود. به روز رسانی‌های امنیتی برای ۲ سال اول به صورت ماهانه و فصلی انجام می‌شود و در سال سوم، آپدیت‌ها هر سه ماه یکبار انجام می‌شود.

باتری قدرتمند و شارژ سریع شیائومی ۱۲ اولترا

مدل جدید اولترا نیز مانند مدل قبلی خود به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد، اما گفته می‌شود که سرعت شارژ آن بیشتر شده است. مدل برتر فعلی از شارژ سیمی و بی سیم ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند، اما شیائومی ۱۲ اولترا به احتمال زیاد به فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی جدید این شرکت چینی مجهز خواهد شد. البته شایعات مختلف حتی سیستم‌های شارژ سریع تری همچون ۱۵۰ وات و حتی ۲۰۰ وات را برای این گوشی در نظر گرفته اند که می‌تواند بسیار جالب توجه باشد. نکته مثبت دیگر اینکه شیائومی هنوز هم مثل قبل این سیستم شارژ سریع را در جعبه فروش گوشی قرار خواهد داد.

طراحی غافلگیرکننده پرچمدار سری شیائومی ۱۲

قیمت و در دسترس بودن شیائومی ۱۲ اولترا

در همان نگاه اول می‌توان تصور کرد که گوشی شیائومی ۱۲ اولترا، احتمالاً قیمت گرانی خواهد داشت. گوشی Mi ۱۱ Ultra در زمان عرضه برای پیکربندی ۱۲ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۲۰۰ دلار آمریکا قیمت داشت؛ بنابراین برای مدل جدید نیز نباید قیمتی کمتر از این را متصور شد.

همچنین این گوشی به مانند نسخه قبلی خود به احتمال زیاد با همان رنگ‌های اصلی مشکی و سفید عرضه خواهد شد، هرچند که وجود رنگ‌های دیگر دور از انتظار نیز نیست. شیائومی ۱۲ در اواخر این ماه (دسامبر ۲۰۲۱) به طور رسمی در چین عرضه می‌شود. مدل‌های Pro و Ultra احتمالا یک یا دو ماه بعد وارد بازار خواهند شد. دیگر بازار‌های جهانی احتمالاً تا یکی دو ماه بیشتر و شاید در ماه‌های فوریه و آوریل ۲۰۲۲، منتظر بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رابین هود

      دوربین با قابلیت تلفن همراه!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به جای این جنگولک بازیها فناوری ساخت باطری رو ارتقا یدن زرت و زرت باطری خالی میشه
        جدیدا هم یه مشکل همه گیر اومده که صدای میکروفون گوشیها از کار میافته البته من تو ایران رو میگم که فکر میکنم به ختطر بحث شنود مکالمات و بد افزارهای این منظور هست

    • بدون نام

      گاز یک شعله

    • من

      این که مثل استقلال همه جایش سوراخ داره

      پاسخ ها

      • سعید صادقی

        چقدر نمکدونی تو، بی مزه لنگی.

    • بدون نام

      درود بر چین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج