۱۱۷۷۹۰۶
۳ نظر
۵۲۲۸
۳ نظر
۵۲۲۸
پ

«پلنگ سیاه» پای چوبه دار می‌رود

او که ۲ جوان را درون یک خودرو تیرباران کرده بود، در آستانه اجرای حکم ۲بار قصاص نفس قرار گرفته است.

خراسان: قضات دیوان عالی کشور بر احکام قاطع شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی درباره جنایت مسلحانه میدان تلویزیون مشهد مهر تایید زدند و بدین ترتیب «پلنگ سیاه» پای چوبه دار ایستاد.

ماجرای هولناک این پرونده که عاملان آن به «گانگسترهای هالیوودی» معروف شدند از مرداد سال ۹۶ زمانی کلید خورد که جنایت مسلحانه ای در منطقه قاسم آباد مشهد رخ داد و طی آن جوانی به نام «حسین» با شلیک از سلاح شکاری به قتل رسید.

بررسی های مقدماتی پلیس حکایت از آن داشت که ریشه جنایت مذکور به آشنایی و ارتباط غیرمتعارف در شبکه اجتماعی اینستاگرام گره خورده است و ردپای یک زن جوان در این حادثه وحشتناک به چشم می خورد. چرا که ردیابی این ماجرا به حادثه تیراندازی چند روز قبل از وقوع این جنایت مسلحانه در بولوار آزادی رسید که بر اثر شلیک سرنشینان یک خودرو به سوی خودروی دیگر، یک نفر مجروح شد.

«پلنگ سیاه» پای چوبه دار می‌رود

این تیراندازی که به خاطر ارتباط «شهاب» یکی از سرنشینان خودرو با زن جوانی به نام «الف» آغاز شده بود، دامنه آن به بولوار امامیه در منطقه قاسم آباد کشید و بدین ترتیب «حسین» (برادر «شهاب») در این جنایت مسلحانه به قتل رسید.

تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت ادامه داشت که بیست و دوم اردیبهشت سال 97 تیراندازی مرگبار دیگری در اطراف میدان تلویزیون مشهد به وقوع پیوست و دو سرنشین جوان یک دستگاه پژو 405 به نام های «حسن - ق» و «حسین - م» بر اثر شلیک های متعدد از سلاح کلاشینکف تیرباران شدند.

دقایقی بعد از وقوع این جنایت وحشتناک، بررسی های تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس وقت آگاهی خراسان رضوی) و به فرماندهی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس وقت اداره جنایی) آغاز شد. رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان از ردپای «شهاب» (برادر مقتول در جنایت منطقه قاسم آباد) حکایت می کرد بنابراین تحقیقات گسترده ای در این باره آغاز شد و کارآگاهان در یک عملیات ضربتی و هماهنگ موفق شدند «شهاب» و 4 تن دیگر از عوامل مرتبط با این جنایت هولناک را دستگیر کنند. در میان دستگیرشدگان گانگستر معروف به «پلنگ سیاه» حضور داشت که در پرونده های جنایی دیگری نیز تحت تعقیب بود و روز حادثه در حالی که سلاح کلاشینکف را در دست می فشرد از درون خودرو پراید پیاده شده و دو جوان را به قتل رسانده بود.

«مهدی- الف» در بازجویی ها گفت: در یک کارگاه شن شویی در قوچان به عنوان نگهبان مشغول کار بودم که با «شهاب» آشنا شدم و او ماجرای قتل بی رحمانه برادرش را برایم تعریف کرد. من هم تصمیم گرفتم تا انتقام برادر او را بگیرم. این گونه بود که نقشه قتل را طراحی کردیم و در مسافرخانه‌ای در خیابان خرمشهر مشهد مستقر شدیم.

من ،حسن و رضا (مقتولان) را نمی شناختم و تنها عکس «حسن» را دیده بودم. براساس اطلاعاتی که به دست آورده بودیم آن دو جوان در اطراف میدان تلویزیون با فرد دیگری قرار داشتند به همین خاطر مرتضی (یکی از متهمان پرونده) به همراه ما آمد تا حسن و رضا را به من نشان بدهد .

«میلاد» (متهم دیگر) رانندگی پراید را به عهده داشت و من هم در صندلی عقب نشستم. مرتضی خودرو پژویی را در اطراف میدان تلویزیون به من نشان داد اما گفت : «رضا» درون خودرو نیست و من راننده را نمی شناسم اما «حسن» سمت شاگرد نشسته است .متهم 36 ساله افزود: با وجود این من کلاش را از ساک بیرون آوردم و به طرف پژو 405 رفتم. لوله سلاح را روی شیشه خودرو گذاشتم و گلوله های متعددی شلیک کردم و سپس با همان پراید به سمت قوچان رفتیم که بعد هم دستگیر شدیم. «حمید» یکی دیگر از متهمان این پرونده نیز گفت: آن روز و درست زمانی که قتل انجام شد «شهاب» مرا با خود به منطقه قاسم آباد برد تا چنین وانمود کند که از ماجرای قتل اطلاعی ندارد و در آن ساعت از داروخانه خرید کرد و سپس مقابل دوربین مدار بسته بانک ملت ایستادیم چرا که شهاب یقین داشت با مشخص شدن هویت مقتولان، پلیس به سراغ او می رود. گزارش خراسان حاکی است: در پی اعترافات متهمان و بازسازی صحنه جنایت، این پرونده به دلیل اهمیت ویژه آن به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک
خراسان رضوی ارسال شد و توسط قضات با تجربه مورد کنکاش های دقیق قضایی قرار گرفت.

در این میان عامل جنایت مسلحانه وقتی در برابر قضات نام آشنای دادگستری خراسان رضوی ایستاد و متوجه شد که انکار جنایت یا داستان سرایی های ساختگی هیچ سودی ندارد به ناچار به تشریح اقدامات مجرمانه اش پرداخت و پس از بیان این که ۸ سال از عمرش را پشت میله های زندان گذرانده است به جزئیات ارتکاب قتل های مسلحانه اشاره کرد و زوایای پیدا و پنهان تیراندازی در میدان تلویزیون را شرح داد.

در پی اعترافات صریح متهم معروف به "پلنگ سیاه" و دیگر عوامل مرتبط با این دو جنایت هولناک ، جلسات دادگاه به ریاست قاضی "علی موحدی راد" و مستشاری قاضی " محمد شجاع پور فدکی" ادامه یافت و همه ابعاد این ماجرا زیر ذره بین قضات قرار گرفت چراکه این حادثه جوی از احساس ناامنی را در شهر به راه انداخته بود.

پس از اتمام جلسات محاکمه ، قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی رای خود را در این باره صادر کردند. براساس این رای "مهدی- الف" متهم اصلی پرونده (پلنگ سیاه) به اتهام ارتکاب قتل دو مرد مسلمان به دو بار قصاص نفس و به خاطر نگهداری سلاح و مهمات جنگی به تحمل ۵ سال زندان و ضبط سلاح به نفع دولت و همچنین به دلیل ایراد صدمات غیرکشنده به پرداخت دیه محکوم شد.

قضات با تجربه دادگاه "شهاب" را نیز به تحمل ۲۵ سال زندان به اتهام معاونت در قتل، ۶ ماه زندان به خاطر نگهداری سلاح شکاری و ضبط سلاح به نفع دولت و ۳ سال تبعید از باب تتمیم مجازات محکوم کردند. گزارش خراسان حاکی است ؛ بنابه رای صادر شده از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی "میلاد" (راننده پراید) نیز به تحمل ۲۵ سال زندان و دو سال تبعید و همچنین تحمل یک سال زندان به دلیل نصب پلاک غیر روی خودرو محکوم شده است. "حمید" متهم دیگر این پرونده جنایی هم به اتهام معاونت در قتل به تحمل ۱۵ سال زندان و دوسال تبعید و "مرتضی" (عضو دیگر باند گانگسترها) به خاطر نقش کم رنگی که در وقوع این جنایت هولناک داشت به تحمل ۲ سال زندان محکوم شدند.

اما آرای مذکور مورد اعتراض وکلای مدافع و متهمان واقع شد و بدین ترتیب پرونده "گانگسترهای هالیوودی" برای بررسی دقیق تر به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور ارجاع شد .

قضات سپید موی این شعبه که سال های زیادی از عمر خود را در امر قضاوت سپری کرده اند پس از مطالعه سطر به سطر اوراق این پرونده قطور، رای دادگاه کیفری یک خراسان رضوی را منطبق با موازین شرعی و قانونی تشخیص دادند و عینا برهمه احکام صادره مهر تایید زدند. بدین ترتیب با قطعیت یافتن احکام عاملان جنایت در میدان تلویزیون مشهد، این پرونده به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و این گونه "پلنگ سیاه" در آستانه مرگ قرار گرفت و دیگر مجرمان نیز باید سال های جوانی خود را پشت میله های سیاه زندان سپری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همیشه‌برخوردقاطع موجب‌امنیت‌درجامع‌میشود

    • مولائی

      مجرم اصلی ومغزاین جنایت شهاب هست پلنگ سیاه فقط دست این جنایت است و ماشه راچکاند قانون غلط است

      پاسخ ها

      • یک روستایی

        دستون درد نکند در حدی نیستم
        که نظر بدم فتنه شهاب بوده آنهم باید
        اعدام می شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج