جاباما
۱۱۷۷۹۵۵
۵۰۴۳
۵۰۴۳
پ

ناسا برای اولین بار در تاریخ وارد خورشید شد

ناسا می‌گوید کاوشگر خورشیدی «پارکر» به دستاوردی تاریخی دست یافته، چرا که توانسته به عنوان یک ساخته دست بشر برای اولین بار از داخل اتمسفر خارجی خورشید عبور کند.

دیجیاتو: ناسا می‌گوید کاوشگر خورشیدی «پارکر» به دستاوردی تاریخی دست یافته، چرا که توانسته به عنوان یک ساخته دست بشر برای اولین بار از داخل اتمسفر خارجی خورشید عبور کند. سازمان فضایی آمریکا می‌گوید پارکر برای مدت کوتاهی از درون ناحیه‌ای پیرامون خورشید گذشته که دانشمندان آن را تاج خورشید می‌نامند.

ناسا در اطلاعیه‌ای می‌گوید پارکر در ماه آوریل (اردیبهشت) از درون اتمسفر خورشید عبور کرد، اما تحلیل‌ها به‌تازگی این اطلاعات را تایید کرده است. این کاوشگر در حین عبور از تاج خورشید حرارت و تابش بسیار زیادی را تحمل کرده و اطلاعات خیلی زیادی به دست آورده است.

ناسا برای اولین بار در تاریخ وارد خورشید شد

«نیکولا فاکس»، مدیر واحد هلیوفیزیک ناسا می‌گوید: «همانطور که فرود روی ماه اجازه داد دانشمندان بفهمند که این قمر چگونه شکل گرفته، لمس خورشید هم گامی بزرگ برای بشریت است که به ما کمک می‌کند اطلاعات مهمی را از نزدیک‌ترین ستاره به زمین و اثر آن بر منظومه شمسی به دست آوریم.»

کاوشگر پارکر ناسا دوباره به تاج خورشید برمی‌گردد

کاوشگر پارکر ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) از مرز مهم «آلف‌ون» یا لبه بیرونی تاج خورشید عبور کرد. این نقطه همان جایی است که مواد خورشیدی از بند گرانش و نیروهای مغناطیسی ستاره می‌گریزند و در فضا پخش می‌شوند. این مرز در فاصله ۱۳ میلیون کیلومتری بالای سطح یا فوتوسفر (نورسپهر) خورشید وجود دارد.

«استوارت بیل» از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی آمریکا می‌گوید پارکر در واقع در طول پنج ساعت سه بار از بالا و پایین این مرز عبور کرد: «ما شاهد تغییر کامل شرایط بودیم. در داخل تاج، میدان مغناطیسی خورشید خیلی قوی‌تر است و جنبش ذرات را کنترل می‌کند. بنابراین کاوشگر ما در احاطه موادی قرار گرفته بود که به معنای واقعی کلمه با خورشید در ارتباط بودند.»

ناسا برای اولین بار در تاریخ وارد خورشید شد

تیم علمی پارکر قرار است در آینده با عبور عمیق‌تر از داخل تاج خورشید اطلاعات بیشتری گردآوری کند. این فضاپیما می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ در نهایت به فاصله ۷ میلیون کیلومتری فوتوسفر برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج