جاباما
۱۱۷۸۴۵۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

واکنش‌ها به گزارش صداوسیما درباره گوهر عشقی

صداوسیما با انتشار گزارشی در بخش خبری ۲۰:۳۰ مدعی شد که هیچ‌کس به گوهر عشقی حمله نکرده و وی خودش به زمین افتاده است. واکنش مخاطبان چه بوده است؟ نقد‌های مخاطبان را در این مطلب خواهید خواند.

برترین‌ها: صداوسیما با انتشار گزارشی در بخش خبری ۲۰:۳۰ مدعی شد که هیچ‌کس به گوهر عشقی حمله نکرده و وی خودش به زمین افتاده است.

این فیلم که توسط رسانه های خارجی همراه با برخی سخنان ضد و نقیض پخش شده، به روی مخاطب تاثیرگذاشته است. در این مطلب، دیدگاه های مخاطبان را همراه با یادداشت یک روزنامه نگار برای شما شرح خواهیم داد.

«محسن مهدیان (یک روزنامه نگار) درباره ماجرای گوهر عشقی در همشهری نوشته است: کار به قمار براندازها روی بی صداقتی یک پیرزن ندارم. از طعنه‌ها و زخم زبان‌های اهل فرصت نیز بگذریم. ای کاش حداقل به خاطر این چند روز اتهامی که به ایران زدند عذرخواهی کنند.

واکنش‌ها به گزارش صداوسیما درباره گوهر عشقی

خود خانم گوهرعشقی نیز محل بحث نیست. معتقدم همان هایی که عبا از روی دوش پدر روح الله زم برداشتند و برای عمامه زمین زدنش سوت و کف زدند، همان‌ها پای این پیرزن نشستند که خلاف صداقت بگوید تا سکه کاسبی‌شان شود.

اما مساله ما و شمائیم. مساله سوادرسانه است. چه میشود که باور می‌کنیم؟ چرا باید از سر برانگیختگی قضاوت کنیم؟ چرا اجازه می‌دهیم خناسان روی خطای هیجانی ما حساب باز کنند؟ زخم روی صورت پیرزن جای سرانگشت داشت. اما باور کردیم چون هیجان زده‌ایم. چون قضاوت‌های اجتماعی ما از سر تائید اجتماعی دیگران است نه استدلال‌های منطقی.

یک حرف را رسانه تکرار می‌کند و ما نیز به تکرار می‌افتیم تا از ترند روز عقب نمانیم. ماجرا پیچیده نبود. به راست و دروغش علم نداشتیم اما به سناریوهای رسانه‌ای نیز سوظن نداشتیم؟ با سابقه این غدارهای مکار آشنا نبودیم؟ اینها از قاتل غزاله یک کودک معصوم نساختند؟ اینها از نجفی همسرکش، قربانی مبارزه با پرستو روایت نکردند؟

با کمترین تکانه احساسی و عاطفی از سوی رسانه‌ها دچار خطای شناختی می‌شویم. زود باور می‌کنیم و زودتر از آن برای عقب نماندن از بازار مکاره لایک و فیو، دست به انشای به حکم می‌بریم. از سر غلیان و واکنش‌های احساسی قضاوت می‌کنیم و بعد با استدلال تلاش می‌کنیم این قضاوت را برای دیگران توضیح دهیم. حال آنکه باید ماجرا برعکس باشد. جائی اگر علم نداریم، به منبع پیام توجه کنیم.

اما مردم در واکنشی برخلاف اظهارات محسن مهدیار در خصوص فیلم پخش شده از صدا و سیمای ملی در مورد نحوه زمین خوردن گوهر عشقی این‌طور نوشته اند:

خشایار گفته: چرا دوربین مدار بسته زمان و تاریخ ندارد؟

علیرضا گفت: پخش کلیپ خانم گوهر عشقی گزاره مهمی را مطرح می‌کند. در میان نیروهای هوادار و جوانان انقلابی هنوز وحدانهای بیداری وجود دارد که برای ممانعت از ریزش آنها باید قانعشان کرد. حالا کلیپ هرچه که باشد.

ناخدا یکم گفت: حالا تو ویدیویی که صدا و سیما پخش کرد، گوهر عشقی چرا اینقدر تند می رفت؟

رضا اما نگاه دیگری به قضیه داشت، او نوشته بود: جریان گوهر عشقی فارغ از هر نگاه سیاسی و اجتماعی، نشون میده هنوز روی بی سوادی رسانه ای برخی از مردم ما میشه حساب کرد.

کاربردیگری گفت: چرا گوهر عشقی الان باید دروغ بگوید؟ چرا در گذشته دروغ نگفته است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج