۱۱۷۸۸۳۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

بیش از ۲۵۰۰ پرستار در آستانه ترک ایران

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مجلس با اشاره به خروج نخبگان از کشور اظهار کرد: متاسفانه به خاطر مشکلات متعدد، حدود دو هزار و ۵۵۰ پرستار و کادر درمانی همانند اتاق عمل، هوشبر و... درخواست مجوزهای فنی لازم برای فعالیت در رشته خود در خارج از کشور را داده اند و بدین وسیله ممکن است بخواهند در آینده از گردونه خدمات پزشکی خارج شوند.

ایسنا: نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید بیش از گذشته به فکر ماندگاری کادر درمان باشیم تا آن ها نیز با خیالی آسوده تر به کار تخصصی خود بپردازند.

بیش از ۲۵۰۰ پرستار در آستانه ترک ایران

سید محمد پاکمهر با اشاره به خروج نخبگان از کشور اظهار کرد: متاسفانه به خاطر مشکلات متعدد، حدود دو هزار و ۵۵۰ پرستار و کادر درمانی همانند اتاق عمل، هوشبر و... درخواست مجوزهای فنی لازم برای فعالیت در رشته خود در خارج از کشور را داده اند و بدین وسیله ممکن است بخواهند در آینده از گردونه خدمات پزشکی خارج شوند.

وی با بیان اینکه نیمی از این تعداد مربوط به درخواست های سال گذشته است، گفت: مشکل کشور ما در حوزه درمان این است که برای حفظ و نگهداری آن ها به درستی اقدام نکرده ایم.

پاکمهر با اشاره به اینکه باید در کنار آموزش و تربیت کادر درمان به فکر ماندگاری آن ها نیز باشیم، ادامه داد: سالانه ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان برای هر یک از دانشجویان رشته پزشکی و پیراپزشکی هزینه می شود اما شاهد این هستیم که متاسفانه برخی از آن ها در گردونه درمان کشور حاضر نمی شوند.

وی تاکید کرد: اگر حقوق دریافتی این افراد در مراکز درمانی کشور را با سایر کشورها حتی در همسایگی خود مقایسه کنیم متوجه می شویم که اختلاف بسیار زیادی وجود دارد که همین موضوع، یکی از دلایل عدم ماندگاری آن ها به شمار می رود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با افزایش سه الی پنج هزار نفری سهمیه رشته های پزشکی مخالف نیستیم اما در کنار آن باید به فکر ظرفیت آموزشی کشور و توجه به آن ها نیز باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج