۱۱۷۹۳۸۰
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

قرص ویاگرا احتمال ابتلا به آلزایمر را کم می‌کند

اگر نتایج به دست آمده از یک تحقیق جدید درباره ی رابطه ی میان قرص ویاگرا و بیماری آلزایمر درست باشد، این دارو می تواند به حفظ توان ذهنی کمک کند.

روزیاتو: اگر نتایج به دست آمده از یک تحقیق جدید درباره ی رابطه ی میان قرص ویاگرا و بیماری آلزایمر درست باشد، این دارو می تواند به حفظ توان ذهنی کمک کند.

محققان کلینیک شهر کلیولند در ایالت اوهایو ِ آمریکا به بررسی داده های به دست آمده از بیش از ۷ میلیون نفر پرداختند و متوجه شدند آن هایی که قرص ویاگرا مصرف می کردند، در مقایسه با آن هایی که این قرص مخصوص اختلال نعوظ را مصرف نمی کردند، ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر در آن ها ۶۹ درصد کمتر بود.قرص ویاگرا احتمال ابتلا به آلزایمر را کم می‌کند

در این پژوهش از اطلاعات موجود در درخواست های دریافت خسارت افراد از بیمه ها طی یک دوره ی ۶ ساله استفاده شد. در این مدت برخی بیماران داروهای دیگری مصرف کرده بودند که نقش آن ها هم در ریسک ابتلا به آلزایمر مورد بررسی قرار گرفت. احتمال ابتلا به آلزایمر در کسانی که قرص ویاگرا مصرف می کردند کمتر از آن هایی بود که داروهای فشار خون و دیابت مصرف می کردند. نقش این داروها هم در ابتلا به آلزایمر در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت.

محققان با استقاده از سلول های بنیادی، مغز یک بیمار آلزایمری را در محیط آزمایشگاه شبیه سازی کردند تا اثر قرص ویاگرا را بر روی آن بررسی کنند. گرچه یافته های اولیه ی آن ها از وجود ارتباط مستقیم میان این دارو و بیماری آلزایمر حکایت نداشت، اما این تحقیق نشان داد به پژوهش بیشتری در این مورد نیاز است.

فیشونگ چنگ، سرپرست نویسندگان این پژوهش می گوید در تحقیقات بعدی اثر قرص ویاگرا هم بر روی زنان و هم بر روی مردان مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا معلوم شود که آیا می توان در آینده از این دارو به عنوان گزینه ای برای درمان آلزایمر و دیگر بیماری‌ های تخریب‌ گر اعصاب بهره گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      چه فایده که تو ایران گیر نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج