اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۷۹۶۰۱
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

واکنش ایران به بیانیه انگلیس و کشور‌های عربی

محسن بهاروند، سفیر کشورمان در انگلیس با انتشار پستی در اینستاگرام به به بیانیه انگلیس و کشور‌های حاشیه خلیج فارس در خصوص ایران واکنش نشان داد.

اقتصادنیوز: به نقل از ایلنا، محسن بهاروند، سفیر کشورمان در انگلیس با انتشار پستی در اینستاگرام به به بیانیه انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص ایران واکنش نشان داد.

محسن بهاروند در صفحه اینستاگرام خود نوشت: باعث تاسف است که بعضی از کشورهای عربی آغوش باز ایران برای مذاکره، مفاهمه و سیاست همسایگی محترمانه را نادیده گرفته و در لندن علیه ایران بزرگ و مقتدر بیانیه صادر می کنند. راه امنیت، دوستی و سعادت منطقه نه از لندن که از تهران و با مشارکت همه کشورهای منطقه می گذرد. آنها و انگلیس از ایران خواسته اند که آخرین فرصت را غنیمت بشمارد و توافق هسته ای را پیش ببرد، در امور دیگران دخالت نکند، فعالیتهای مخرب نداشته باشد … و سخنان کلی و مبهم از این دست.

ایران سالها است که همین درخواستها را از این کشورها و کشور انگلیس دارد. بنظر من اول باید نشست و بر اساس واقعیت روی زمین حساب کرد چه کسانی بیشترین دخالت بیجا و فعالیت مخرب در منطقه ما دارند. ما در کنار این خواسته دست دوستی خود را بسوی همسایگان دراز کرده و از آنها دعوت کرده ایم به گفتگوهای سازنده بنشینیم تا این توقعات متقابل روشن و در یک چارچوب دیپلماتیک مشخص قرار گیرد و بتوان آنها را با تشریک مساعی و بشکل مسالمت آمیز حل و فصل کرد. اما انگار سیاست و توانایی عده ای فقط فرار از تعامل معنی دار و فاصله از دوستان واقعی و برادران دینی و طرح سخنان کلی، مبهم و غیر دیپلماتیک در سایه تفرقه افکنان و سود جویان است.

وزیر خارجه انگلیس و وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس پس از دیدار روز گذشته خود در انگلیس، بیانیه‌ای در مورد مسائل متعدد امنیتی، از جمله ایران، منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار یمن، بحران افغانستان و «فعالیت منطقه‌ای» ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیران خارجه انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه مدعی شدند: مذاکرات وین با هدف احیای برجام «آخرین فرصت» برای بازگرداندن امنیت به منطقه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها است. ایران برای مقابله با بحران در منطقه باید این فرصت را غنیمت بداند و از آن استفاده کند. ایران باید علاوه بر این به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همسایگان خود احترام بگذارد و حمایت از گروه‌های نظامی را کنار بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روز بروز زندگی بر مردم عادی سخت تر میشود

    • بدون نام

      راست میگن، مردم ایران هم میدونن که شماها نمیخواین به تفاهم برسین

      پاسخ ها

      • آرش کمانگیر

        تو یاخودت چندچندی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج