۱۱۷۹۹۰۰
۷۴۹۵
۷۴۹۵
پ

کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم | عوارض، مزایا و کاربرد

کوچک کردن بینی با آنزیم می‌تواند برای برخی بینی‌ها انتخاب بسیار مناسبی باشد. این روش می‌تواند عوارضی نیز داشته باشد که باید با آن‌ها آشنا باشید.

برترین‌ها: کوچک کردن بینی با آنزیم یک روش غیر جراحی برای افرادی است که می‌خواهند بینی خود را کوچک کنند. در ادامه اطلاعات کاملی درباره روش کوچک کردن بینی با آنزیم، عوارض جانبی، ماندگاری و هزینه آن آورده ایم.

کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم | عوارض، مزایا و کاربرد

آنزیم بینی چیست؟

بسیاری از مردم احساس می‌کنند بینی هایشان خیلی بزرگ، کج یا ناهموار است. امروزه با پیشرفت علم پزشکی به سادگی و به سرعت، بدون عمل جراحی و در زمانی کوتاه می‌توان بینی بدشکل را تغییر داد. با تزریق آنزیم به بینی می‌توان برجستگی‌های روی بینی را به حداقل رساندن، و ظاهری متقارن و صاف‌تر در نتیجه شکل بینی بهتری داشت. کوچک کردن بینی با آنزیم یک جایگزین ارزان‌تر و با کمترین زمان استراحت برای عمل جراحی بینی است. اگر احساس می‌کنید بینی شما با بقیه قسمت‌های صورتتان تناسب ندارد، می‌توانید از این روش برای اصلاح فرم بینی خود استفاده کنید.

کوچک کردن بینی با آنزیم برای چه کسانی کاربرد دارد؟

این روش برای بیمارانی که از بی نظمی در امتداد پل بینی خود، پل بینی فرورفته، قوز پشتی کوچک تا متوسط شکایت دارند، بهترین راه حل است.

همچنین بیمارانی که از افتادگی نوک بینی شکایت دارند یا می‌خواهند بینی کوچک‌تری داشته باشند، نیز می‌توانند از روش تزریق آنزیم استفاده کنند. برخی از افراد نیز پس از انجام جراحی بینی به روش سنتی به دلیل برآمدگی‌ها و برجستگی‌های کوچک یا عدم تقارن جزئی بین دو نیمه بینی از نتیجه راضی نیستند. در این صورت پس از بررسی‌های پزشک و داشتن صلاحیت می‌توانند از روش تزریق آنزیم برای رفع عوارض جراحی و کوچک کردن بینی استفاده کنند. به طور کلی افرادی که میخواهند به یکی از دلایل زیر ظاهر بینی خود را اصلاح کنند، می‌توانند از روش کوچک کردن بینی با آنزیم استفاده کنند:

  • ظاهر برآمدگی روی بینی خود را کم کنند.
  • تقارن بینی خود را بهبود ببخشند.
  • پل بینی و بی نظمی‌های روی بینی را صاف کنند.
  • نوک بینی به سمت پایین افتاده است و نیاز به بلند کردن دارد.
  • کوچک کردن لبه‌های سوراخ بینی برای کوچک‌تر کردن بینی.

نحوه کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم 

در روش کوچک کردن بینی با آنزیم پزشک قبل از تزریق از کرم بی حس کننده برای اینکه در طول تزریق دردی احساس نکنید استفاده می‌کند. سپس از یک سری تزریق‌های کوچک برای تزریق آنزیم به نواحی بینی که نیاز به تغییر شکل دارند استفاده می‌شود. در کل مدت تزریق آنزیم به بینی بیش از یک ساعت طول نمی‌کشد و پس از آن مقداری کبودی و تورم خفیف وجود خواهد داشت. با این حال، پس از عمل نیازی به استراحت نیست، بنابراین بیماران می‌توانند به سر کار خود بازگردند.

مزایای آنزیم بینی چیست؟

تزریق آنزیم به بینی دارای مزایی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

دارای دوره نقاهت کوتاه

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های تزریق  آنزیم بینی نسب به عمل جراحی، دوره نقاهت کوتاه مدت است. به طور متوسط در روش جراحی بیمار حدود دو ماه نیاز به استراحت و مراقب مداوم دارد اما در روش تزریق آنزیم این مدت کوتاه‌تر است.

بدون جای زخم و برش در بینی

یکی از نگرانی‌های افراد در رابطه با جراحی زیبایی بینی، جای زخم و برش روی سطح پوست است که بهبود آن‌ها نیازمند مدت زمان طولانی می‌باشد. در روش تزریق آنزیم بینی هیچگونه جای زخمی بعد از تزریق روی صورت شما به جا نخواهد ماند.

دارای عوارض جانبی کم

بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، پزشکان تشخیص داده‌اند تزریق آنزیم به بینی دارای عوارض جانبی کمتری نسب به جراحی بینی است.

دارای نتیجه طبیعی پس از تزریق آنزیم بینی

یکی دیگر از مزایای اصلی تزریق آنزیم بینی نتایج طبیعی این روش است که در کمترین مدت زمان ممکن قابل مشاهده هستند.

قابل برگشت به حالت اولیه بینی

بسیاری از افراد بعد از انجام تغییرات مربوط به چهره‌ی خود، دچار پشیمانی می‌شوند. تزریق آنزیم بینی روشی قابل بازگشت است که در صورت عدم رضایت از حالت بینی خود می‌توانید آن را به حالت اولیه بازگردانید.

عوارض کوچک کردن بینی با آنزیم

در مقایسه با عمل جراحی سنتی، کوچک کردن بینی با آنزیم خطرات و عوارض جانبی کمتری دارد. عوارضی مانند: قرمزی، تورم، کبودی و حساسیت در بینی کاملاً طبیعی است. این عوارض فقط چند روز طول می‌کشد و به مرور از بین می‌روند. در صورت داشتن درد پزشک شما دارو‌هایی را برای کاهش درد نیز تجویز می‌کند.

دوره ماندگاری آنزیم کوچک کننده بینی

کوچک کردن بینی با آنزیم بسته به اینکه کدام ناحیه بینی تحت درمان قرار می‌گیرد، یک تا دو سال ماندگاری دارد. البته بسته به شرایط و نوع پوست هر بیمار، طول عمر متفاوتی دارد. زیرا در هر فرد پرکننده‌های تزریقی با سرعت متابولیزه متفاوتی جذب می‌شود.

مراقبت قبل و بعد از تزریق آنزیم کوچک کننده بینی

برای داشتن عملی راحت‌تر و مشاهده‌ی نتایج بهتر، بهتر است با مراقبت قبل و بعد از تزریق آنزیم کوچک کننده بینی آشنا شوید:

مراقبت قبل از تزریق آنزیم بینی

نکاتی که قبل از تزریق آنزیم بینی باید به آن‌ها توجه داشته باشید به شرح موارد زیر هستند:

  • قبل از تزریق استحمام نکنید
  • از مصرف مشروبات الکی خودداری کنید
  • مصرف دخانیات را محدود کنید
  • در دوره عادت ماهانه نباشید
  • از قرص‌های آسپرین استفاده نکنید

مراقبت بعد از تزریق آنزیم بینی

برخی از مراقبت بعد از تزریق آنزیم بینی عبارت از موارد زیر هستند:

  • از ماساژ دادن بینی خودداری کنید
  • تا ۴۸ ساعت از چسب بینی استفاده کنید
  • از شوینده‌های مخصوص صورت استفاده نکنید
  • از شست و شوی صورت خودداری کنید
  • از مایعات استفاده کنید

آیا کوچک کردن بینی با آنزیم درد دارد؟

میزان درد و ناراحتی ناشی از تزریقات آنزیم به بینی برای هر بیمار متفاوت است. ممکن است احساس سوزش یا گزگز خفیفی داشته باشید، که این حالت معمولاً قابل تحمل است. برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی در طول درمان، یک کرم بی‌حس کننده را روی پوست شما اعمال می‌شود. علاوه بر این، سوزن‌های استفاده شده در هنگام تزریق بسیار کوچک هستند، بنابراین نباید درد قابل توجهی ایجاد کنند. پس از درمان، نیز از دارو‌های ضد درد برای کنترل درد تجویز می‌شود.

کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم | عوارض، مزایا و کاربردکوچک کردن بینی با تزریق آنزیم | عوارض، مزایا و کاربرد

چه زمانی نتایج نهایی کوچک کردن بینی با آنزیم قابل مشاهده است؟

نتایج عمل بینی کوچک کردن بینی با آنزیم فورا مشاهده خواهد شد، اما در ابتدا مقداری تورم خفیف وجود خواهد داشت. قبل از دیدن نتایج نهایی عمل، باید منتظر بمانید تا تورم کاهش یابد. اگر پس از فروکش کردن تورم از نتایج خود ناراضی بودید، می‌توان با استفاده از یک حل کننده که ذرات ماده پرکننده را حل می‌کند، استفاده کرد. در نتیجه بینی شما به ظاهر اولیه خود باز می‌گردد.

 تاثیر گذاری و بهبودی پس از کوچک کردن بینی با آنزیم

اکیداً توصیه می‌شود که حداقل به مدت ۲۴ ساعت از دست زدن یا مالیدن بینی خودداری کنید. همچنین باید یک یا دو روز پس از آن از انجام تمرینات شدید و دمای بالا اجتناب کنید. اما برای بهبودی کامل به استراحت مطلق و زمان زیادی نیاز ندارد. پس از تزریق می‌توانید بلافاصله به فعالیت‌های روزمره خود باز گردید. تنها در هفته اول باید به بینی خود فشار نیاورید، و به هیچ وجه بینی خود را ماساژ ندهید. بعد از یک هفته هیچ محدودیتی برای فعالیت وجود ندارد. همچنین می‌توانید بلافاصله بعد از تزریق آرایش کنید و در همان روز دوش بگیرید یا شنا کنید. پس از تزریق نیز توصیه می‌شود، پوست خود را تمیز و هیدراته نگه دارید.

کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم | عوارض، مزایا و کاربرد

تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق آنزیم به بینی

برای تعیین تعداد جلسات مورد نیاز  تزریق آنزیم به بینی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید چرا که تعداد جلسات در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی اما تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق آنزیم به بینی بین 2تا 3 جلسه پیش‌بینی می‌شود.

تفاوت تزریق آنزیم به بینی با تزریق کورتون

یکی از اشتباهات رایج در زمینه تزریق آنزیم به بینی یکسان دانستن آنزیم و کورتون است. باید بدانید کورتون معمولا برای بیمارانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که جراحی بینی انجام داده‌اند و برای کاهش التهاب به پزشک مراجعه می‌کنند.

چگونه کوچک کردن بینی با آنزیم امکان پذیر است؟

تصور رایج در مورد کوچک کردن بینی با آنزیم این است که می‌توانند صورت و بینی شما را بزرگتر نشان دهند. اما این تصور کاملاً غلط است. در این روش با استفاده از تزریق اسید هیالورونیک می‌توان پل بینی را باریک کرد که منجر به ایجاد یک خط مستقیم می‌شود. این افکت باعث می‌شود که بینی شما یک اندازه یا کوچکتر به نظر برسد. همچنین می‌توان با تزریق آنزیم‌ها اندازه سوراخ بینی را کاهش داد و شکل کلی بینی را تغییر داد.

شاید حجم دادن به بینی غیر منطقی به نظر برسد. اما نکته قابل توجه این است که به طور کلی چهره‌ها با نحوه انعکاس نور از سطح پوست درک می‌شوند. هنگامی که تزریق آنزیم توسط یک پزشک بسیار ماهر انجام شود، می‌توان مناطقی را که نور بیشتر از آن منعکس می‌شود را صاف‌تر کرد. جراح با این روش می‌تواند به خوبی پل بینی را باریک کند و ظاهری کوچکتر ایجاد کند. کوچک کردن بینی با آنزیم یک راه‌حل غیرجراحی آسان برای کمک به کوچک‌تر، باریک‌تر نشان دادن بینی یا اصلاح برآمدگی روی بینی است.

هزینه کوچک کردن بینی با آنزیم

هزینه کوچک کردن بینی با آنزیم به عوامل زیادی مانند: تعداد جلسات برای تزریق که برای هر فرد بسته به شرایط متفاوت است، میزان آنزیم استفاده شده، میزان دستمزد و تخصص پزشک و مکان کلینیک بستگی دارد. با وجود این عوامل هزینه تزریق آنزیم برای کوچک کردن بینی خیلی کمتر از عمل جراحی بینی است.

سوالات متداول

برای آشنایی بیشتر با  کوچک کردن بینی با آنزیم بهتر است به برخی از سوالات متداول در این حوزه توجه کنید:

آیا تاثیر آنزیم بینی دائمی است؟

به طور کلی می‌توان گفت تزریق آنزیم به بینی روش دائمی محسوب می‌شود اما بینی حدود 20درصد از افراد بعد از تزریق به حالت اولیه بازگشته است.

امکان کج شدن بینی پس از تزریق آنزیم وجود دارد؟

در صورت مراجعه به پزشک معتبر، احتمال بروز عوارضی مانند کج شدن بینی پس از تزریق آنزیم بسیار کم است برای همین، بهتر است با انتخاب درست پزشک متخصص خود را از این عوارض در امان دارید.

عوارض تزریق بینی ناشی از ورم و کبودی تا چه مدت ماندگار است؟

عوارض ناشی از  تزریق بینی معمولا چندان شدید نیست اما تورم‌ بعد از تزریق بعد از گذشت 3 روز از بین می‌رود.

آیا تزریق آنزیم برای بینی عمل شده هم امکان پذیر است؟

افرادی که بعد از جراحی بینی به نتایج دلخواه خود نرسیده‌اند، می‌توانند از طریق تزریق آنزیم به فرم مورد نظر خود دست یابند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج