۱۱۸۰۳۹۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

فواید بی‌نظیر پوست موز که نمی‌دانستید

موزها میوه‌های شیرین و نرمی هستند که در سرتاسر جهان محبوب هستند.. برخلاف آنچه بسیاری از مردم معتقدند، پوست موز نه تنها برای خوردن بی‌خطر است، بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد. علاوه بر فواید تغذیه‌ای خوردن پوست موز، فواید زیست محیطی نیز دارد.

همشهری آنلاین: موزها میوه‌های شیرین و نرمی هستند که در سرتاسر جهان محبوب هستند.. برخلاف آنچه بسیاری از مردم معتقدند، پوست موز نه تنها برای خوردن بی‌خطر است، بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد. علاوه بر فواید تغذیه‌ای خوردن پوست موز، فواید زیست محیطی نیز دارد.

به نقل از webmd، با خوردن پوست موز می‌توانید مقدار غذایی را که به محل دفن زباله می‌رود به حداقل برسانید. فواید سلامتی هم موز و هم پوست موز ممکن است بسته به میزان رسیده بودن آن فواید سلامتی متفاوتی داشته باشند.

موز نارس و سبز ممکن است در درمان مشکلات گوارشی موثرتر باشد، در حالی که موز رسیده و سیاه شده نشان داده است که به گلبول‌های سفید خون در مبارزه با بیماری و عفونت کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از این مطالعات بر روی موش‌ها انجام شده است، نه انسان‌ها، و تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا موز اثرات مشابهی روی انسان دارد یا خیر، مورد نیاز است. در اینجا چند فواید بالقوه پوست موز برای سلامتی آورده شده است:

تسکین افسردگی سطوح بالای تریپتوفان موجود در موز، همراه با ویتامین B۶ موجود در پوست موز، می‌تواند به تسکین برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند. تریپتوفان با تجزیه شدن به سروتونین تبدیل می‌شود که می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

ویتامین B۶ می‌تواند به بهبود خواب کمک کند، که در طول زمان تأثیر مثبتی بر خلق و خو دارد.

فواید بی‌نظیر پوست موز که نمی‌دانستید

سلامت دستگاه گوارش

پوست موز غنی از فیبر است و می‌تواند به تنظیم سیستم گوارشی کمک کند و یبوست و اسهال را کاهش دهد. این می‌تواند یکی از مزایای مهم پوست موز برای افراد مبتلا به بیماری کرون یا سندرم روده تحریک پذیر باشد.

بینایی بهتر

ویتامین A می‌تواند به تقویت و سلامت چشم کمک کند. این ویتامین هم در موز و هم در پوست موز به وفور یافت می‌شود.

ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

پوست موز مملو از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که با رادیکالهای آزاد سرطان‌زا در بدن شما مبارزه می‌کند. خوردن بیشتر پوست موز، به خصوص پوست سبز و نارس، می تواند سطح آنتی اکسیدان شما را افزایش دهد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. البته مطالعات بر روی خواص ضد سرطانی پوست موز تنها در لوله‌های آزمایش انجام شد، نه روی انسان. تحقیقات بیشتری برای درک اینکه آیا پوست موز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد کاهش دهد، مورد نیاز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج